BMW M3 (ZA0) elektrinio prototipo grįžimas į Nürburgringą

Komentarai
BMW M3 (ZA0) elektrinio prototipo grįžimas į Nürburgringą

4 Minutės

BMW grįžo į Nürburgringo Nordschleife su vienu iš labiausiai aptarinėjamų M3 prototipų. Vidaus kode priskirtas ZA0, šis visiškai elektrinis M3 demonstruoja agresyvius dizaino elementus — ypač dvi dideles stačiakampes apatinės įsiurbimo angas — kurios pabrėžia jo sportinę paskirtį. Tai, ką matome šiame ankstyvame prototipe, rodo EV, kuris neabejotinai dėvi M ženklelį: dideli stabdžiai, sportinės vasarinės padangos ir kryptingos aerodinaminės detalės.

Dizainas ir išorinės detalės

Priekinė dalis ir aerodinamika

ZA0 prototipas turi dvi perdimensijuotas stačiakampes apatinės oro įsiurbimo angas ir matomas stabdžių oro tiekimo angas. Kapoto kamufliažas pritvirtintas juodomis vinutėmis, kas rodo glaudžiai prigludusius kėbulo skydus po apdanga. Įdomu, kad bandomasis automobilis išlaiko klasikinius Hofmeisterio lenkimus C-stulpelyje — tai išliekantis BMW bruožas net pereinant prie elektrifikacijos. Šiame ankstyvame mule nematyti fiksuoto priekinio splitterio, o priekiniai ir galiniai žibintų blokai yra laikini ir dar ne galutinė serijinės gamybos versija.

Kėbulas ir įranga

Matomi papildomi elementai apima išlendančias durelių rankenas, nedidelį bagažinės dangčio spoilerį ir paruošimą panoraminiam stogui. Gandai teigia, kad ZA1 M3 Touring gali gauti dar didesnį panoraminį stiklą. Salone galima tikėtis pažįstamo M kokpito su stipriai parėmtais priekiniais sėdynėmis, anglies pluošto apdaila ir specialiais M mygtukais — vairuotojui skirtas pojūtis išliks, nepaisant pereigos prie pilnai elektrinės architektūros.

Variklis ir našumas

BMW M tariamai vysto keturių variklių (quad-motor) sportinę versiją, ir viešumoje spekuliuojama, ar ZA0 bus su tokiu sprendimu, ar su mažiau ekstremalia daugiaavariklių konfigūracija. Keturių variklių architektūra neva gali tiekti daugiau nei megavatą — maždaug 1 341 mechaninį arklio galių — kas statytų jį į vienų galingiausių elektrinių sedanų gretas. Realiame gyvenime pagrindiniai iššūkiai bus sukimo momento valdymas ir temperatūros kontrolė, ypač atsižvelgiant į prototipo nemažą tuščią svorį.

Svoris ir išdėstymas

Anksčiau testuoto automobilio durų etiketėje nurodytas maždaug 2 275 kilogramų (5 016 svarų) svoris be keleivių ar bagažo. Tai leidžia manyti, kad elektrinis M3 gali labiau akcentuoti tiesioginį greitį ir prabangią įrangą nei svorio mažinimą siekiant maksimalios valdomumo grynumo, nors važiuoklės derinimas ir adaptyvi pakaba bus lemiami, kad būtų pasiekti autentiški M charakterio bruožai.

Specifikacijos (numatoma)

  • Platforma: Neue Klasse pagrindu sukurta "i3" architektūra visiškai elektriniam M3 ZA0
  • Galimas variklis: dviejų arba keturių variklių pasirinkimai; gandai apie keturių variklių >1,341 AG
  • Svoris: apie 2 275 kg (5 016 lb) nurodyta testiniame mule
  • Pagrindinės savybės: dideli stabdžių diskai, sportinės vasarinės padangos, panoraminio stogo galimybė, išlendančios durelių rankenos
  • Salonas: M sporto sėdynės, anglies pluošto apdaila, M specifiniai valdikliai

Rinkos pozicionavimas ir modelių strategija

Atrodo, kad BMW ketina siūlyti tiek nulinės emisijos M3 EV, tiek tradicinį vidaus degimo M3 lygiagrečiai tam tikrą laiką. Prekės ženklo registracijos rodo, kad elektrinė versija kai kuriose rinkose galėtų vadintis iM3. EV nebus tiesioginis G80 sedano ir G81 universalio pakeitimas; tikimasi, kad šių modelių gamyba baigsis 2027 metais, kad būtų atlaisvinta vieta G84 kartai.

Kitas, naujos kartos vidaus degimo M3, patvirtintai naudos turbokompresorinį tiesioginį šešių cilindrų variklį su lengva arba reikšmingesne elektrine pagalba ir greičiausiai stovės ant BMW CLAR platformos. Toks ICE M3 gaminamas planuojama pradėti apie 2028 m. liepą 2029 modelių metams, kas gali padaryti jį vienu paskutiniųjų tradicinių M3 prieš griežtesnes emisijų taisykles.

Palyginimai ir perspektyvos

Lyginant su tradiciniais G80/G81 M3, ZA0 EV maino variklio charakterį ir lengvesnį pėdsaką į momentinį sukimo momentą, elektrifikuotą našumą ir pažangius skaitmeninius kokpitus. Tiek elektrinis, tiek ICE M3 sukels diskusijas, ypač kai BMW pamažu atsisakys iDrive rotacinio valdiklio vardan lietimo, gestų ir balso valdymo — didelis pokytis nuo 2001 m. buvusio interjero standarto.

Galų gale ZA0 prototipas akcentuoja BMW M kryptį link elektrifikuoto sportinio našumo. Ar pirkėjai pirmenybę teiks brutaliems keturių variklių rezultatams, ar labiau subalansuotam elektriniam M3, BMW kol kas pozicionuoja save taip, kad pasiūlytų ir ryškų EV pareiškimą, ir tradicinį šešių cilindrų pasirinkimą entuziastams.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai