4 Minutės
Rinkos apžvalga: naujų automobilių lizingas auga
Pirmąjį 2025 m. pusmetį Lietuvoje naujų automobilių lizingo rinka išaugo apie 25% lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Bankų klientų sudarytų lizingo sutarčių dėl naujų automobilių skaičius išaugo 39%, o „Swedbank“ duomenimis, per pirmąjį pusmetį šiame banke sudarytų lizingo sutarčių vertė lengviesiems automobiliams viršijo 173 mln. eurų – tai 33% daugiau nei pernai.
Skaičiai ir tendencijos
Per minėtą laikotarpį „Swedbank“ lizingo finansavimu buvo nupirkta 6,6 tūkst. lengvųjų automobilių. Iš jų beveik pusę (apie 3 tūkst.) sudarė mažai taršūs automobiliai ir elektromobiliai. Pastebima, kad banko finansuojamų naujų automobilių rinkos dalis šiemet pasiekė rekordinį lygį – apie 31% registruotų naujų automobilių užregistravo „Swedbank“ klientai.
Vidutinės kainos ir regioniniai skirtumai
Lietuvoje vidutinė lizingu įsigyto automobilio sutarties vertė gyventojams priartėjo prie 33,5 tūkst. eurų – maždaug 1,5 tūkst. eurų daugiau nei pernai. Verslo klientų įsigytų automobilių vidutinė vertė šiemet buvo 35,6 tūkst. eurų, kas yra apie 3 tūkst. eurų mažiau nei pernai. Peržiūrint Baltijos rinkas, naujų automobilių dalis Lietuvoje buvo didžiausia – 56% visų lizingu įsigytų transporto priemonių (Latvijoje 49%, Estijoje 51%). Vidutinė kaina Baltijos šalyse buvo panaši, didžiausia Estijoje (34,3 tūkst. eurų), Lietuvoje 33,5 tūkst., Latvijoje 32,6 tūkst. eurų.
Prekės ženklų populiarumas
Remiantis „Swedbank“ duomenimis, Baltijos regiono lizingo pirkėjai dažniausiai renkasi „Toyota“ markę – ši markė išlieka populiariausia jau keletą metų iš eilės. Šių metų perkamiausių trejetuke taip pat atsidūrė „Škoda“ ir „Volkswagen“. Tiek privatiems pirkėjams, tiek verslui „Toyota“ išlieka pirmoje vietoje dėl patikimumo, priežiūros kaštų ir plataus lengvųjų bei mažai taršių modelių asortimento.
Elektromobiliai – augantis segmentas
Elektromobilių finansavimo apimtys per metus išaugo 33% – tai rodo didėjantį gyventojų susidomėjimą elektriniais automobiliais. Tačiau elektromobiliai vis dar sudaro palyginti nedidelę dalį lizingo portfelio – apie 6% visų įsigytų transporto priemonių. Keičiasi ir populiariausių elektromobilių modelių sąrašas: tarp gyventojų dažniausiai lizingu pasirenkami „Volkswagen“ ir „Hyundai“, o pernai antra vieta užėmusi „Tesla“ šiemet nusileido į trečią poziciją.
Verslo klientų elgsena
Verslo sektoriuje pastebimas spartus perėjimas prie aplinką tausojančių sprendimų: pirmąjį 2025 m. pusmetį, pasinaudodami „Swedbank“ lizingu, verslo klientai nupirko apie 1,3 tūkst. aplinkai draugiškų automobilių – tai dvigubai daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai (apie 650 vnt.). Aplinkai draugiškų automobilių dalis visame lengvųjų automobilių lizingo portfelyje birželio pabaigoje sudarė beveik 36%.
Modelių, specifikacijų ir segmentų apžvalga
Specifikacijos ir efektyvumas
Populiariausi šiuo metu parduodami modeliai dažnai pasižymi žemomis CO2 emisijomis, palankiu degalų sąnaudų ir energijos vartojimo santykiu bei praktiškais vairavimo sprendimais miestui ir ilgiems reisams. Verslas ypač vertina automobilius su žemomis eksploatacinėmis sąnaudomis, geru garantiniu servisu ir plataus naudojimo modifikacijomis (hibridai, plug-in hibridai ir elektrinės versijos).
Dizainas ir komfortas
Dizaino prasme šiuolaikiniai perkamiausi modeliai derina funkcionalumą su ergonomišku salonu, geresne garso izoliacija ir pažangia infotainment įranga. Elektromobiliai išsiskiria tylia eiga, žemoku centru ir paprastesniu išdėstymu, kas didina komfortą kasdienėje eksploatacijoje.
Rinkos pozicionavimas ir palyginimai
„Toyota“ išsiskiria stabilumu, žemomis eksploatacijos sąnaudomis ir plačiu mažo taršumo modelių portfeliu, todėl ji pirmauja tiek gyventojų, tiek verslo segmentuose. „Škoda“ ir „Volkswagen“ siūlo patrauklų kainos ir kokybės santykį, patogumus ir gerą likutinę vertę. Elektromobilių segmente „Volkswagen“ ir „Hyundai“ didina savo populiarumą dėl platesnės modelių pasiūlos ir konkurencingų specifikacijų.
Išvados ir perspektyvos
Auganti lizingo rinka, besiplečianti įkrovimo infrastruktūra, valstybės skatinimo priemonės ir vis platesnė modelių pasiūla skatina spartesnį perėjimą prie aplinkai draugiškų automobilių. Tiek privatus, tiek verslo sektorius vis dažniau vertina tvarumą, mažas eksploatacines sąnaudas ir technologinį funkcionalumą. Ateityje tikėtina tolesnė elektromobilių dalies augimo tendencija bei stabilus lyderių („Toyota“, „Volkswagen“, „Škoda“) išlikimas rinkoje.
Šaltinis: vilnijosnaujienos
Palikite komentarą