Dacia Duster 2025 — netikėtas biudžetinis SUV

Dacia Duster 2025 — netikėtas biudžetinis SUV

0 Komentarai Tadas Jankauskas

5 Minutės

Netikėtas geras pirkinys

Trečios kartos Dacia Duster pasirodo kaip gaiviai praktiškas SUV, kuris daugumą konkurentų lenkia kaina ir siūlo iš tikrųjų naudingą įrangą. Po 8 000 mylių važiavimo greitkeliais, A klasės keliais, kaimo takeliais ir keliomis bekelės trasomis šis ilgalaikis testas parodo Duster kaip prisitaikantį kasdienį automobilį — ir vieną iš geriausiai vertę atitinkančių SUV rinkoje 2025 metais.

Pagrindinės specifikacijos

Variklis ir ekonomija

Mūsų Journey komplektacijos Duster naudoja pilno hibrido sistemą, paremta 1,6 l keturių cilindrų benzininiu varikliu kartu su elektriniu varikliu ir starter-generatoriumi. Bendras galingumas siekia apie 138 bhp ir 151 lb ft, perduodamas priekinėms ratų ašims per be­sankabos keturių pavarų pavarų dėžę. Gamintojų deklaruotos mišrios sąnaudos yra apie 55,4 mpg; realiomis sąlygomis mes vidutiniškai pasiekėme maždaug 56 mpg mišriame režime — įspūdingas rodiklis 1,4 tonos sveriančiam SUV.

Išmatavimai ir talpa

Bagažinės talpa: 517 litrų, sėdynėms užfiksuotoms. Kuro bakas: 50 litrų. Ratlankiai: 18 colių aliumininiai Journey komplektacijoje. Infotainment: 10,1 colio belaidis Apple CarPlay/Android Auto su integruota navigacija; 7,0 colio prietaisų skydelio ekranas. Išbandyto automobilio kaina: £26,700 (Journey komplektacija); bazinės versijos nuo maždaug £19,380.

Dizainas ir praktiškumas

Vizualiai Duster atrodo brangiau nei kainuoja. Aukšta juosmens linija, ilgas variklio dangtis ir pakelta važiuoklė suteikia jam tvirtą, bekelę primenantį charakterį, panašų į kur kas brangesnes bekelės ikonas. Mažos dizaino detalės, tokios kaip Y formos apšvietimo motyvas, kartojasi salone, o YouClip tvirtinimo taškai ant prietaisų skydelio išties naudingi telefono laikikliams, gertuvėms ar maišeliams pritvirtinti be gręžimo ar papildomų laikiklių.

Komfortas, salonas ir įranga

Journey komplektacija apima automatinę klimato kontrolę, keturių krypčių stovėjimo kameros vaizdą, audimo sėdynes su mėlynomis detalėmis ir 18 colių ratlankius. Salono erdvė penkiems suaugusiems dažniausiai yra pakankama; daiktadėžių ir nedidelių skyrių talpa praktiška. Minusai — vietomis paprastesnė infotainment patirtis ir gana vidutinės kokybės garsiakalbiai — tai ne netikėtumas biudžetiniame segmente, bet juntama ilgesnėse kelionėse.

Vairavimo našumas ir įspūdžiai

Važiuojant Duster išlieka ramus ir suvaldomas. Lengvas vairo stiprumas palengvina eismo juostų keitimą ir miesto manevrus, o hibridinė sistema sklandžiai pereina tarp elektrinio ir benzininio režimų. 1,6 l agregatas esant didesnei apkrovai gali skambėti kiek šiurkščiai, o keturių pavarų dėžė kartais laiko variklio apsukas kiek ilgiau nei idealu, tačiau atlygis — puikus kuro taupymas: per 2 000 mylių kelionę kuro išlaidos buvo iš tiesų mažos.

Bekelės sugebėjimai

Prieinamas 4x4 variantas (su švelnesniu hibridiniu sprendimu) pasirodė pajėgus ant žvyrkelių ir žolėtų įkalnių. Lock režimas, kuris užfiksuoja vidurinį diferencialą, suteikia papildomo sukibimo, o Duster 24 laipsnių lūžio kampas padeda išvengti apačios kliūtų ant nelygių trasų — įspūdinga už mažiau nei £30k kainuojantį SUV.

Praktiški priedai: Sleep Pack ir aksesuarai

Pasirenkami gyvenimo būdo aksesuarai, tokie kaip Sleep Pack, paverčia Duster į kompaktišką kemperį su išskleidžiamu čiužiniu ir palapinės tvirtinimu. Tai smagus ir ekonomiškas sprendimas retoms pernakvojimo kelionėms, nors palapinė kartais gali būti sudėtinga surinkti, o Sleep Pack įrengtas užima didžiąją dalį 517 litrų bagažinės.

Rinkos pozicionavimas ir palyginimai

Duster konkuruoja vertės, o ne prabangos srityje. Palyginus su vidutinio segmento varžovais skirtumas akivaizdus: Nissan Qashqai e-Power kainuoja žymiai daugiau už Duster, o Skoda Kamiq panašaus dydžio gali nejučia neteikti tokios hibridinės pavaros. Prieš mažesnius hečbekus, pavyzdžiui, Peugeot 208, Duster siūlo daugiau erdvės, bet mažiau prabangių interjero detalių. Pirkėjams, kurie prioritetą teikia mažoms eksploatacijos sąnaudoms, praktiškumui ir tvirtesniam įvaizdžiui, Dusterą sunku pranokti.

Privalumai ir trūkumai

Privalumai: išskirtinis kuro taupymas SUV klasei, stiprus kainos ir kokybės santykis, erdvi bagažinė, pragmatiškas dizainas, pajėgumas švelniai bekelėje.
Trūkumai: paprastesnė garso ir mikrofono kokybė, sėdynės aukštesniems vairuotojams gali trūkti ilgalaikio amortizavimo, kartais pasitaiko infotainment sistemos trikdžių.

Verdiktas

Po 8 000 mylių Dacia Duster lieka vienu iš įtikinamiausių biudžetinių SUV pasirinkimų 2025 metais. Jis suteikia reta ekonomiškumą, tvirtą praktiškumą ir netikėtą bekelės gebą už savo kainą. Jei ieškote gerai aprūpinto, efektyvaus ir charakteringo krosoverio, kuris nesugriaus biudžeto — ir dar išlaikys padorią likutinę vertę — Duster verta rimtai apsvarstyti.

Šaltinis: autocar.co

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą