6 Minutės
Toyota kuria naują kompaktišką pikapą, kuris JAV gamoje bus žemesnėje pozicijoje nei Tacoma ir tiesiogiai nukreiptas į konkurentus, tokius kaip Ford Maverick ir Hyundai Santa Cruz. Cooper Ericksen, Toyota North America planavimo ir strategijos vadovas, patvirtino, kad tai jau ne klausimas „ar“, o „kada“. Ištekliai ir laikas — ypač Toyota dėmesys hibridinėms ir elektrinėms transporto priemonių technologijoms — nulemia grafiką, ir dabar tikimasi, kad pikapas pasirodys apie 2027 m. modelių metus.
Koks bus jo vardas?
Galimi vardai ir paveldas
Toyota oficialiai dar neatskleidė naujo kompaktiško pikapo pavadinimo. Pramonėje daugiausia spekuliuojama dėl dviejų istorinių ženkliukų: Hilux ir Stout. Hilux yra gerai žinomas visame pasaulyje, bet niekada nebuvo parduodamas JAV; jo tvirtas vidutinio dydžio įvaizdis gali būti ne visai tinkamas mažesniam, miesto poreikiams orientuotam pikapui. Stout — lengvojo krovinio vardas iš Toyota praeities, neseniai įregistruotas Argentinoje — galėtų sugrįžti kaip kompaktiškas variantas su istorinėmis šaknimis. Bet kokiu atveju, naujas pavadinimas arba atgaivinta klasika galėtų padėti Toyota susikurti tapatumą kompaktiškų pikapų segmente.
Platforma ir architektūra
Unibody konstrukcija ant TNGA
Toyotos kompaktiškas pikapas naudos unibody konstrukciją ir remsis Toyota New Global Architecture (TNGA). Ankstyvosios kalbos nurodė mažesnę TNGA-C platformą (naudojamą Corolla ir C-HR), tačiau ta šasi gali būti per maža pikapo paskirčiai. Labiau tikėtinas sprendimas yra TNGA-K platforma, kurią dalijasi didesni modeliai kaip Camry, RAV4 ir Highlander. TNGA-K suteikia daugiau vidaus erdvės ir didesnį gebėjimą vilkti bei vežti krovinį — svarbūs rodikliai pirkėjams, kurie nori pikapo naudingumo be masyvios rėminės konstrukcijos.
Konkrečiai RAV4 ant TNGA-K gali vilkti iki 3 500 svarų (~1 588 kg), tuo tarpu TNGA-C pagrindu sukurtas C-HR yra ribojamas maždaug 1 233 svarų (~559 kg). Platformos pasirinkimas stipriai įtakos vilkimo, krovinio talpos, važiavimo kokybės ir salono erdvės rodiklius.

Dizainas ir salonas
Išorinės detalės ir versijos
Nors pikapas turės unibody pagrindą, tikimasi, kad jis pasiskolins vizualinių elementų iš rėminės konstrukcijos brolių: ryški trapecinė grotelė, kampuoti žibintų blokai, išreikštos sparnų arkos ir masyvios ratų arkos. Laukite tvirto, ryžtingo silueto su galimybėmis skirtingoms versijoms — nuleistas, miestui skirtas variantas ir TRD tipo visureigio modelis su padidintu pravažumu, apsauginėmis plokštėmis ir visureigiais padangomis.
Kabina: rafinuota, automobiliška, technologinė
Jei pikapas dalinsis architektūra su RAV4 ar Corolla, salono sprendimai linktels į rafinuotumą, o ne į grubų universalumą. Nereikėtų tikėtis didžiulių rankenų ar sunkių pagalbinių rankenų, kaip matome Tacomoje. Numatomos moderni, automobiliška vairuotojo erdvė su dideliu informacijos ir pramogų ekranu, skaitmeninėmis prietaisų skydelėmis ir naujausiomis Toyota pagalbinėmis vairuotojo sistemomis. Medžiagos greičiausiai derins ilgaamžiškumą ir komfortą, kad tarnautų tiek kasdieniams keleiviams, tiek lengviesiems darbo užduotims.
Pavarų sistema ir dinamika
Hibridinė strategija
Atrodo, kad Toyota ketina šį kompaktišką pikapą siūlyti tik hibridinį, su galimybe pasirinkti tiek priekinį, tiek visų ratų varomą variantą. Pavarų pasirinkimai greičiausiai atkartos RAV4 hibridinį asortimentą. 2,5 l keturių cilindrų hibridas — šiuo metu įvertintas apie 226–236 AG priklausomai nuo pavarų — greičiausiai bus masinė jėgainė. Toyota taip pat galėtų pasiūlyti RAV4 Prime įkraunamo hibrido sprendimą (~320 AG) kaip sportiškesnę arba aukštesnės komplektacijos opciją, kas šį pikapą paverstų galingiausiu savo klasėje.

Vilkimas, krovinys ir reali eksploatacija
Platforma ir hibridinių sistemų derinimas nulems vilkimo ir krovinio talpą. Su TNGA-K architektūra ir RAV4 kilmės pavaromis realistiškai galima tikėtis vilkimo diapazono 2 000–3 500 svarų (~907–1 588 kg) — pakankamai mažiems priekaboms, valtelėms ar laisvalaikio įrangai. Hibridinė sistema taip pat suteiktų stiprų žemų sūkių sukimo momentą kroviniams ir kasdieniam eksploatavimui, kartu išlaikant degalų taupymą.
Komplektacijos ir variantai
Toyota greičiausiai pasiūlys platų komplektacijų asortimentą, kad konkuruotų su Maverick ir Santa Cruz: biudžetui pritaikyta bazinė versija pritraukti taupius pirkėjus, vidutinės klasės variantai su patogumo ir saugumo įranga bei aukščiausios klasės TRD arba TRD Pro versija skirtai bekelės entuziastams. Taip pat gali pasirodyti nuleistas gatvės specifikacijos modelis, pritraukiantis jaunesnius miesto pirkėjus, norinčius pikapo estetikos ir automobiliškų važiavimo savybių.
Kainodara ir rinkos vieta
Kad būtų konkurencingas, Toyotos kompaktiškas pikapas greičiausiai startuos nuo maždaug 30 000 USD — taip jis būtų tarp Ford Maverick (kuri prasideda truputį žemiau šios ribos) ir Hyundai Santa Cruz (kuri prasideda šiek tiek aukščiau). Pikapas turėtų būti pigesnis už Tacoma (Tacoma SR XtraCab kaina prasideda apie 33 085 USD), kad nebūtų kanibalizuojamos pardavimai; tikimės, kad pilnai įrengtos versijos gali siekti apie 45 000 USD. Toyota prekės ženklo stiprybė, hibridų efektyvumas ir numatoma pakartotinė vertė bus svarbūs pardavimo argumentai.
Kaip lyginasi: Maverick vs Santa Cruz vs Toyota
Ford Maverick ir Hyundai Santa Cruz nustatė standartą: unibody pikapai su krosoverio komfortu ir kasdienio važiavimo savybėmis. Toyota įeis į rinką pabrėždama hibridų efektyvumą, prekės ženklo patikimumą ir galimybę pasirinkti aukštesnės galios PHEV variantą. Lyginant su Maverick gerai įtvirtinta pasiūla ir Santa Cruz sportišku dizainu, Toyota gali pasinaudoti TNGA-K gebėjimais ir TRD paveldu, kad susikurtų nišą — ypač tarp pirkėjų, kuriems svarbiausia degalų ekonomija, technologijos ir bekelės galimybės.
Laukiamoji specifika (apytikslė)
- Platforma: TNGA-K (turi didžiausią tikimybę)
- Konstrukcija: Unibody
- Varikliai: 2,5 l keturių cilindrų hibridas (226–236 AG); pasirenkamas ~320 AG PHEV iš RAV4 Prime
- Pavaros: standartinė FWD, prieinama AWD
- Vilkimas: apytiksliai 2 000–3 500 svarų priklausomai nuo konfigūracijos
- Kainų diapazonas: ~30 000 USD bazinė; iki ~45 000 USD pilnai įrengtų modelių
Kada jis pasirodys?
Toyotos kompaktiškas pikapas turėtų pasiekti parduotuves 2027 m. Galimas koncepcinis modelis ar pristatymas gali įvykti 2026 m., tačiau laikas buvo ribojamas dėl Toyota investicijų į hibridinių ir akumuliatorinių technologijų plėtrą. Pristačius, tikimasi, kad pikapas išplės kompaktiškų pikapų segmentą, siūlydamas Toyota hibridų patirtį ir praktinį krovinio naudingumą.
Paskutinės mintys
Toyotos kompaktiškas pikapas bus strategiškai svarbus modelis pirkėjams, kurie nori lovelio praktiškumo kartu su krosoverio efektyvumu ir komfortu. Su vien tik hibridinėmis jėgainėmis, tikėtina TNGA-K bazė ir gatvės bei bekelės versijų derinys, Toyota gali pasiūlyti stiprų Maverick konkurentą, pabrėžiantį patikimumą, degalų ekonomiją bei modernias saugumo ir technologines funkcijas. Rezultatas turėtų būti patraukli galimybė miesto nuotykių mėgėjams, smulkiems verslams ir pirkėjams, ieškantiems universalios kasdienės transporto priemonės su aiškiu Toyota DNA.
Šaltinis: motor1

Komentarai