6 Minutės
Ford pristatė pirmąjį Race Yellow Mustang GTD
Ford pristatė pirmąjį patvirtintą Mustang GTD, nudažytą Race Yellow — akimirksniu išsiskiriantį iš vis didėjančio klientų pristatymų sąrašo, kuris prasidėjo birželį. Mustang GTD registras šį automobilį nurodo kaip pirmąjį pavyzdį pastebėtą ryškiai geltono atspalvio apdailoje. Ar tai yra standartinė Ford spalva, ar individualus Paint to Sample užsakymas, kol kas neaišku — jei tai antrasis variantas, savininkas tikriausiai turi vienetinį automobilį, kuris trauks dėmesį ir gatvėje, ir trasoje.
Drąsios spalvos ir savininko individualumas
Race Yellow automobilis papildo įspūdingų klientų įrengimų paradą. Vienas ankstyviausių pristatymų pasirodė rožinės spalvos — drąsus ir įsimintinas pasirinkimas tokiam ekstremaliam Mustangui, kurio įrengimą priskiriama Beau Boeckmannui, „Galpin Motors Inc.“ prezidentui ir COO. Kiekvienas pristatymas pabrėžia Ford aukštą pritaikymo laipsnį GTD pirkėjams, siūlant pasirinkimus, kurie gerokai pranoksta gamyklinę paletę: Shadow Black, Frozen White, Race Red, Lightning Blue, Polymimetic Gray ir Chroma Flame.
Pirkėjams, norintiems išsiskirti, Ford programa Paint to Sample atveria beveik neribotas spalvų galimybes — logiškas pasirinkimas turtingesniems pirkėjams, kurie moka aukštas kainas už išskirtinumą.

Užsakymas, kainos ir savininkų taisyklės
Gauti Mustang GTD atitinka aukštos paklausos ir kontroliuojamo paleidimo modelį, kurį Ford naudojo su Ford GT. Potencialūs pirkėjai pateikė paraiškas Ford; patvirtinimas buvo tik pirmas žingsnis. Vėliau pirkėjai įnešė reikšmingas užstatų sumas, kad užsitikrintų savo paskirstymą. Bazinė kaina prasideda nuo maždaug 325 000 JAV dolerių, tačiau įtraukus trasai skirtus patobulinimus, individualius dažus ir pasirenkamą įrangą, galutinės sąskaitos gali gerokai viršyti 400 000 USD.

Ford taip pat taiko 24 mėnesių nuosavybės reikalavimą prieš perpardavimą — nuostatą, skirtą užkirsti kelią greitam perpardavimui ir per didelėms trečiosios šalies kainoms. Ši taisyklė primena Ford GT programą ir, nors kartais ji sukeldavo prieštaravimų, entuziazmo nemažina: GTD sulaukė tūkstančių paraiškų vien tik Šiaurės Amerikoje.
Gamybos apimtys ir paklausa
Ford nėra paskelbęs tikslaus kiekio, tačiau įmonė planuoja ribotą dvejų metų gamybą, kuri, kaip manoma, sieks nuo 600 iki 1 400 vienetų — maždaug 300–700 automobilių per metus. Toks trūkumas kartu su GTD rezultatų palikimu padarė jį vienu iš ekskliuzyviausių kada nors pagamintų Mustangų. Palaikoma informacija teigia, kad Ford gavo daugiau nei 7 500 paraiškų JAV ir Kanados paskirstymams, kas rodo, jog paklausa gerokai viršija pasiūlą.

Transporto priemonės specifikacijos: galia ir įranga
Po GTD agresyvia kėbulo apdaila slepiasi kompresorinis 5,2 litro V8, sukalibruotas išvystyti apie 815 arklio galių — skaičiai, kurie daro GTD galbūt galingiausiu gamybiniu muscle car. Varomoji sistema sujungia didelį darbinių tūrių ir priverstinio įkrovimo derinį su lenktyniniam naudojimui pritaikytu aušinimu, sustiprinta pavarų dėže ir kalibruotomis valdymo sistemomis, kad šią galią saugiai perduotų ratams.
Rėmas, pakaba ir aerodinamika
GTD aprūpintas trasai skirtu įrangos paketu: pažangia pakabos geometria, lenktyniniais amortizatoriais ir spyruoklėmis, patobulintomis stabdžių sistemomis ir aerodinamikos paketu, generuojančiu reikšmingą spūdį dideliu greičiu. Šios sistemos sukurtos tam, kad užtikrintų stabilų ratų sukimąsi, nuoseklius rato įveikimo laikus ir suteiktų GTD tikrų varžybinių gebėjimų, kartu išlaikant valdymo savybes ir gatvės naudojimui.

Performance akcentai ir Nürburgringo rekordas
Dėl savo variklio ir aerodinamikos GTD užfiksavo įspūdingą įvykį Vokietijos Nürburgringo Nordschleife trasoje, įveikdamas 12,9 mylios „Green Hell“ per mažiau nei septynias minutes — toks rato laikas pakėlė GTD į superautomobilių lygį ir laikinai padarė jį greičiausiu Amerikos gamybiniu automobiliu, pažengusiu trasą tuo metu. Mustang GTD paskelbta 6:52.072 rato laikmatis parodė, kaip muscle car gali būti suprojektuotas rimtai trasinei veiklai.
Tas pasiekimas truko neilgai: vėliau Chevrolet Corvette ZR1 liepą pažymėjo greitesnį ratą 6:49.275. Nepaisant to, GTD rezultatas Nürburgringe yra aiškus pavyzdys, kaip Ford sugeba paversti Mustang platformą rimtu trasos konkurentu, besivaržančiu su sportiniais automobiliais ir egzotikais.
Kas juos perka ir kultūrinė reikšmė
GTD pirkėjų sąrašas jau apima žinomus automobilių asmenis ir pramonės veikėjus. YouTuberis Shmee150 patvirtino, kad neseniai gavo savo GTD, pridėdamas jį prie įvairios egzotinių ir hiperautomobilių kolekcijos. John Hennessey iš Hennessey Performance yra dar vienas žinomas savininkas, o Ford generalinis direktorius Jim Farley asmeniškai atvežė GTD Jay Leno — kuris vairavo automobilį ir net apsilankė Toyota Supra susitikime Los Andžele.
Tačiau Race Yellow GTD savininko tapatybė dar neatskleista. Nesvarbu, ar jis priklauso kolekcionieriui, klubo lenktynininkui ar įžymybei, spalvos pasirinkimas ir GTD buvimas kelyje padarys jį įsimintinu reginiu.
Rinkodaros pozicionavimas ir pirkėjo portretas
Mustang GTD pozicionuojamas ten, kur susikerta muscle car paveldas ir moderni trasinė inžinerija. Jis skirtas pirkėjams, kurie nori gryno V8 charakterio ir intensyvaus amerikietiško našumo pojūčio, bet kartu su inžinerija, leidžiančia nuosekliai pasirodyti trasoje. Su Paint to Sample galimybe išskirtinumas dar labiau sustiprinamas — pirkėjai investuoja tiek į našumą, tiek į individualumą.
Palyginimas: GTD prieš konkurentus
Lyginant su tradiciniais amerikietiškais muscle automobiliais, GTD yra žymus žingsnis į priekį trasinio pajėgumo prasme. Lyginant su sportinių automobilių konkurentais, tokiais kaip Corvette ZR1, GTD siūlo kitokį pasiūlymą: V8 variklį, muscle car personažą ir lenktynėms skirtą aerodinamiką. ZR1 aplenkė GTD Nürburgringe, bet GTD išlieka konkurencingas ir turi savitą patrauklumą pirkėjams, kurie vertina klasikinius amerikietiškus V8 pojūčius, aprūpintus modernia technika.
Pabaigos mintys
Race Yellow Mustang GTD dar kartą primena, kad Ford riboto leidimo ir plačiai pritaikomo programos modelis sulaukė didelio susidomėjimo. Ribota gamyba, griežtas paskirstymas ir galingi trasiniai rezultatai daro GTD patraukliu kolekcionieriams ir entuziastams, pasirengusiems mokėti premiją už našumą ir individualumą. Kai pristatymai tęsiasi visame pasaulyje, tikėtina, kad pasirodys daugiau ryškių spalvų ir individualių įrengimų — kiekvienas dar labiau pabrėš GTD vietą kaip modernų, ekstremalų Mustangą.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai