6 Minutės
Europos elektrinių visureigių rinka netrukus taps pastebimai gausesnė ir dar labiau prabangi. Lucid pristatė Gravity pilno dydžio, trijų eilių visureigį Europos pirkėjams IAA Mobility parodoje Miunchene, atvesdama savo JAV flagmano klasės techniką į žemyną. Nors Gravity žada klasės lyderio nuvažiuojamą atstumą, pažangiausias automobilio technologijas ir našumą, konkuruojantį su prabangos varžovais, jo kainos taip pat žymiai didesnės nei daugumos Europos alternatyvų.
Ką apima Europos debiutas
Siūlomas modelis ir rinkos
Pirmasis Lucid Gravity, siūlomas Europoje, bus Grand Touring versija — septyniavietis flagmanas, sukurtas suaugusiems vežti per tris eiles. Pradinis prieinamumas ribotas: Vokietija, Nyderlandai, Šveicarija ir Norvegija yra paleidimo rinkos. Užsakymai šiose šalyse jau atviri, tačiau klientams pristatymai tikimasi ne anksčiau nei 2026 m.
Transporto priemonės specifikacijos
Platforma ir architektūra
Lucid aprūpina Gravity Grand Touring savo patentuota 926 voltų elektros architektūra ir aliuminio važiuokle. Dvigubi elektriniai varikliai suka abi ašis, todėl visų ratų pavara yra standartinė.

Galia, sukimo momentas ir dinamika
Paskirtis — našumas: 827 arklio galios ir 1 232 Nm (apie 909 lb-ft) sukimo momento stumia visureigį nuo 0–62 mph (0–100 km/h) maždaug per 3,6 sek., o maksimalus greitis elektroniniu būdu ribojamas iki 155 mph (250 km/h).
Baterija, nuvažiuojamas atstumas ir įkrovimas
Energiją teikia 123 kWh akumuliatoriaus blokas. WLTP cikle Grand Touring su 20 arba 21 colio ratais pasiekia įspūdingą 465 mylių (748 km) nuvažiuojamą atstumą. Galbūt labiausiai elektromobilių entuziastams įdomus rodiklis yra greitas įkrovimas: Lucid skelbia, kad suderinamame didelės galios užtaise per maždaug 14 minučių atstatoma daugiau nei pusė baterijos nuvažiuojamo atstumo — apie 249 mylių (400 km).

Dizainas ir salonas
Gravity naudoja tą patį interjero išdėstymą, kurį Lucid taiko kituose modeliuose: minimalistinį saloną, kuriame dominuoja „plaukiojantis" 34 colių 6K OLED ekranas ir horizontalus valdymo skydelis. Sistemos veikia su Lucid UX 3.0 ir palaiko programinės įrangos atnaujinimus per orą. Pasirenkamos funkcijos apima išplėstinės realybės head-up ekraną. Komplektas orientuotas į pirkėjus, kurie nori modernios multimedijos, prabangių medžiagų ir švaraus, technologijų valdomo kabinos dizaino.
Keleivių ir bagažo erdvė
Būdamas pilno dydžio trijų eilių visureigis, Gravity ypatingą dėmesį skiria salonui. Sulanksčius galines sėdynes bagažo talpa padidėja iki 3 398 litrų; pakeltos sėdynės palieka 780 litrų naudingos erdvės. Taip pat yra 230 litrų priekinis bagažinės skyrius (frunk), naudingas daiktams laikyti ir svorio paskirstymui optimizuoti.

Vairuotojo pagalba, tempiamumas ir važiuoklės parinktys
Standartinė vairuotojo asistencija teikiama per DreamDrive 2 — Lucid sprendimą, veikiantį su NVIDIA DRIVE AGX — kuriame yra tokios funkcijos kaip 3D aplinkos stebėjimas, adaptacinis juostos palaikymas ir be rankų važiavimo funkcijos ten, kur leidžia reglamentai. Europos specifikacijos Grand Touring komplektuojamas su vienos kameros oro pakaba, o papildomas tempiamumo paketas padidina traukimo pajėgumą iki 5 500 svarų (2 500 kg).
Dynamic Handling paketas
Pirkėjams, pageidaujantiems aštresnių dinaminių savybių, Lucid siūlo Dynamic Handling paketą, kuriame yra trigubos kameros oro pakaba ir aktyvus galinių ratų vairavimas. Šios opcijos pagerina stabilumą dideliu greičiu ir manevringumą mažame greityje, tačiau jos gali reikšmingai padidinti galutinę kainą.

Rinkos pozicionavimas ir kainodara
Lucid pozicionuoja Gravity Grand Touring kaip prabangų elektrinį flagmaną, konkuruojantį su pilno dydžio prabangiais elektriniais visureigiais. Ši ambicija atsispindi vietinėse kainose keturiose paleidimo šalyse. Netrukus Lucid taip pat pristatys žemesnės komplektacijos Gravity Touring, suteikiantį pirkėjams prieinamesnį įėjimo tašką į modelių gamą.
Paleidimo kainos (pasirinktos rinkos)
Vokietijoje Grand Touring kainuoja €116,900, tuo tarpu Touring prasideda nuo €99,900. Nyderlanduose Grand Touring kainuoja €119,900, o Touring — €102,900. Šveicarijoje pirkėjai mokės atitinkamai CHF 125,900 ir CHF 108,900. Norvegijoje Grand Touring nurodyta kaina yra NOK 1,249,000, o Touring — NOK 1,049,000. Visose rinkose Dynamic Handling paketas ir kitos opcijos gali pridėti dešimtis tūkstančių prie etiketės kainos.
Kaip Europos kainos palyginamos su JAV
Vietos kontekste Vokietijos €116,900 Grand Touring pagal esamus valiutų kursus konvertuojasi į maždaug $137,146 — tai ženklus priedas, palyginti su JAV bazine to paties modelio kaina $94,900. Mokesčiai, importo kaštai ir vietos atitikimo reikalavimai padeda paaiškinti skirtumą, tačiau šis tarifų skirtumas gali nustebinti pirkėjus, svarstančius transatlantinį kainų palyginimą.
Kaip jis atrodo lyginant su konkurentais
Gravity konkuruoja su dideliais elektriniais visureigiais iš įsitvirtinusių prabangių prekės ženklų ir naujesnių EV startuolių. Techniniu požiūriu jį išskiria ilgas WLTP patvirtintas nuvažiuojamas atstumas, labai greitas įkrovimas, didelė galia ir trijų eilių išdėstymas. Tačiau konkurentai gali pranašauti Lucid kainos prasme arba pasiūlyti platesnį atstovybių ir serviso tinklą visoje Europoje. Pirkėjams vertėtų įvertinti nuvažiuojamą atstumą, įkrovimo infrastruktūros suderinamumą, traukimo galimybes ir bendrą eksploatacinių išlaidų struktūrą, lyginant Gravity su Europos prabangos gamintojų modeliais.
Išvada
Lucid Europos debiutas su Gravity Grand Touring į rinką atneša stiprų techninį paketą: lyderiaujančius nuvažiuojamo atstumo rodiklius, spartų įkrovimą, aukštą našumą ir technologijomis grįstą saloną. Tačiau šios galimybės pateikiamos kartu su prabangia kaina ir ribota pradine prieinamumu. Technologijoms orientuotiems pirkėjams Vokietijoje, Nyderlanduose, Šveicarijoje ir Norvegijoje, kuriems svarbiausia — atstumas, pažangus įkrovimas ir prabangus trijų eilių elektromobilis, Gravity gali būti patraukli, nors ir brangi, pasirinkimo galimybė. Daugiau vertės siekiantiems pirkėjams įprasti Europos konkurentai gali pasiūlyti konkurencingesnių alternatyvų, atsižvelgiant į kainą, aptarnavimą po pardavimo ir vietinį serviso aprėptį.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai