5 Minutės
BMW pristato Neue Klasse iX3 Šiaurės Amerikoje rugsėjo 21 d.
BMW atskleis savo Neue Klasse pagrindu sukurtą iX3 Šiaurės Amerikoje 2025 m. rugsėjo 21 d., viešam pristatymui pasirinkus Niujorką — renginį, akcentuojantį prekės ženklo siekį atsakingai diegti inovacijas. Bathhouse Studios vyksiančiame renginyje dalyvaus BMW of North America vadovai ir plėtros vadovas Joachim Post, kuris naująjį iX3 apibūdino kaip „naują pramonės standartą“ — tai pabrėžia BMW teiginį, kad ši karta sulaukė iki šiol neregėto gamybai pasirengusių technologijų lygio, tuo pačiu daug dėmesio skiriant tvarumui ir elektromobilių sprendimams.
Nuo koncepcijos iki serijinės gamybos: kas pasikeitė
Išankstinis modelis Vision Neue Klasse X, parodytas 2024 m., užuomino apie pokyčius, tačiau naujausias iX3 yra daugiau nei tik stilistinis atnaujinimas: tai pirmasis iX3, pastatytas ant BMW BEV orientuotos Neue Klasse platformos. Serijinė gamyba Europoje prasidėjo 2025 m. rugsėjo pradžioje, automobiliams riedant iš Debreceno surinkimo komplekso Vengrijoje. Šiaurės Amerikos rinkai BMW of North America nurodo, kad modelis bus priskiriamas 2027 modelių metams ir turėtų pasiekti salonus 2026 m. vasarą / 2027 m., priklausomai nuo laiko ir reguliavimo patvirtinimų.
Tvarumas ir gamyba
BMW deda tvarumą į iX3 pasakojimo centrą. Bendrovė iš esmės perdarė medžiagas ir tiekimo grandinės procesus šiam modeliui:
- Aukštos įtampos baterijų blokas naudoja maždaug 50% antrinių ličio, kobalto ir nikelio.
- Perdirbtos jūrinės plastmasės ir antrinis aliuminis taikomi keliems struktūriniams ir interjero komponentams, įskaitant ratų laikiklius, pasukamas guolių dalis ir kai kuriuos ratų elementus.
- Debreceno gamykla veikia be naftos ar dujų deginimo šildymui ir yra aprūpinama vietoje pagaminama saulės energija (iki ~25% indėlio) bei kitais atsinaujinančios energijos šaltiniais (padengiančiais likusią dalį). BMW praneša, kad toje gamykloje vienam automobiliui pagaminti tenka apie 0,1 tonos CO2 emisijų.

BMW taip pat pateikia viso gyvavimo ciklo palyginimus: iX3 50 xDrive, pagal įvertinimus, pasiekia mažesnį CO2 ekvivalentą nei atitinkamas vidaus degimo varikliu varomas SUV po maždaug 21 500 km (13 359 mylių), kai įkraunama naudojant dabartinį Europos energijos mišinį — ir po maždaug 17 500 km (10 874 mylių), kai įkrovimas vykdomas iš atsinaujinančios energijos šaltinių.
Apdailos lygiai, nuotolis ir kainos JAV rinkai
BMW of North America planuoja iX3 JAV rinkoje pristatyti dviem pradinėmis versijomis:
- iX3 50 xDrive: Pozicionuojamas kaip nuotolio flagmanas, BMW skaičiuoja apie 400 mylių (maždaug 644 km) nuvažiuojamą atstumą pilnai įkrautus. Pradinė kaina JAV nurodoma vos mažesnė nei 60 000 USD.
- iX3 40 xDrive: Labiau prieinama versija, kuri prisijungs vėliau; prognozuojama pradžios kaina mažiau nei 55 000 USD su gamintojo nurodytu nuotoliu truputį virš 300 mylių (apie 483 km).
Šie skaičiai yra gamintojo vertinimai ir bus tikslinami pagal oficialius EPA įvertinimus, kai automobiliai pasieks JAV rinką. Įkrovimo našumas, standartinė įranga ir pasirinktinės pakopos lemia praktines eksploatavimo išlaidas ir realų nuotolį.

Dizainas, technologijos ir rinkos pozicionavimas
Vizualiai Neue Klasse iX3 remiasi dabartine BMW dizaino kalba, bet taip pat pabrėžia aerodinamiką ir interjero technologijas. Tikėtina salonas, kuriame dominuos skaitmeniniai ekranai ir vairuotojo pagalbos sistemos — sprendimai, kuriuos vieni pirkėjai gali laikyti labai techniniais, o kitiems jie atrodys gaiviai pažangūs. iX3 pozicionuojamas kaip premium klasės elektrinis SUV tiems, kurie ieško ilgo nuotolio, tvarių medžiagų ir BMW ženklo pripažinimo.
Trumpa žinutė iš prekės ženklo renginyje Niujorke nubrėžia toną: „iX3 skirtas parodyti, kaip elektrifikacija ir tvarumas gali būti integruoti per dizainą, gamybą ir tiekimo grandinę.“ Tai atspindi BMW žinutę apie sumažintas viso gyvenimo ciklo emisijas ir uždarų medžiagų tiekimą.

Ką tai reiškia BMW elektromobilių planams
iX3 pristatymas taip pat atveria kelią kitai kartai priskiriamam i3 sedano modeliui — ir jo universalui — kurie bus dalis platesnio Neue Klasse diegimo. Šiaurės Amerikos i3 gamyba numatyta BMW gamykloje San Luis Potosí Meksikoje, ir ši gamykla taip pat planuoja apimti iX3 gamybos talpą, kai BMW didins apimtis; papildoma gamyba tikimasi pradėti apie 2027 m.
Svarbiausi punktai:
- Šiaurės Amerikos debiutas: 2025 m. rugsėjo 21 d., Bathhouse Studios, Niujorkas
- Platforma: Neue Klasse BEV orientuota architektūra
- Tvarumas: 50% antrinių baterijų medžiagų, perdirbtos plastmasės, žemo anglies dioksido kiekio gamykla
- JAV apdailos: 50 xDrive (~400 mi) ir vėliau 40 xDrive (~300+ mi)
- Kainodara (JAV): ~mažiau nei 60 000 USD (50 xDrive); mažiau nei 55 000 USD (40 xDrive)

Vertinant pagal technologinį paketą, medžiagų strategiją ar prognozuojamą nuotolį ir kainas, Neue Klasse iX3 yra svarbus modelis BMW žingsniui gilintis į elektrinių SUV segmentą. Pirkėjams ir pramonės stebėtojams iX3 taps naudingas etalonas, kaip tradiciniai automobilių gamintojai įgyvendina EV inžineriją ir tvarią gamybą serijinės produkcijos lygmenyje.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai