5 Minutės
Dreame: hiperautomobilio vizualizacijos primena Bugatti
Kinijos buities prietaisų gamintojas Dreame Technology paviešino oficialias ultra-prabangų elektrinį automobilį vaizduojančias vizualizacijas, kurias daug kas laiko labai panašiomis į Bugatti Chiron. Viduje vadinamas „Dreame‑Bugatti“, modelis planuojamas gaminti nuo 2027 metų ir pozicionuojamas kaip konkurentas žinomiems hiperautomobiliams.
Naujos nuotraukos, paskelbtos prieš planuojamą prototipo pristatymą CES Las Vegase, vaizduoja keturių durų konfigūraciją su prie kiekvieno kampo atsidarančiomis durimis, galinėmis durimis su vyriumi gale ir be B‑stulpelio. Dreame peržiūrėjo kai kuriuos dizaino elementus tarp ankstesnių ir naujausių renderių — įskaitant pakeistus variklio gaubto angas ir platesnę, šiek tiek mažiau apvalią grotelę — tačiau bendras siluetas ir grotelių sprendimas ir toliau primena Bugatti dizaino kalbą.
Dizaino ginčai ir pramonės reakcija
Panašumas sulaukė dėmesio. Dizaineriai ir entuziastai atkreipia dėmesį, kad automobilis daugiau nei įkvėptas Bugatti; vietomis jis vizualiai atrodo labai artimas Chironui. Dreame savo rinkodaroje nesiekė nuslėpti tų atgarsių, tuo tarpu klausimai Bugatti dėl panašumo, kaip pranešama, laukia komentarų.
Ši situacija kelia pažįstamus klausimus apie originalumą, intelektinę nuosavybę ir prekės ženklo legitimumą pereinant nuo vartotojų elektronikos prie prabangių automobilių. Dreame, savo ruožtu, aktyviai kuria IP portfelį: iki 2024 metų pabaigos įmonė pateikė daugiau nei 6 300 patentų visame pasaulyje, iš kurių maždaug 45 % klasifikuojama kaip išradimų patentai tokiose srityse kaip jutiklių sintezė, variklių valdymas ir žmogaus‑mašinos sąveika.

Nuo dulkių siurblių iki dviejų automobilių prekinių ženklų: Dreame Automotive ir Starry
Už vizualizacijų stovinčios idėjos turi konkrečius planus. Dreame padalijo savo automobilių veiklą į dvi atskiras markes: Dreame Automotive, orientuotą į Bugatti primenantį hiperautomobilį ir kitus našumo EV, bei Starry Automotive, prabangos sub‑prekės ženklą, kuriantis didelius visureigius ir premium modelius, kurių dizaino užuominos, anot stebėtojų, primena Rolls‑Royce ir Bentley.
Remiantis vidiniais dokumentais ir žiniasklaidos pranešimais, įkūrėjas ir generalinis direktorius Yu Hao nuo 2024 m. pabaigos vadovauja kas savaitę vykstantiems dizaino balsavimams — dabar jau 38‑ąją sesiją — rodydamas nuolatinį vadovybės įsipareigojimą. Pranešama, kad Yu reikalavo, jog Dreame hiperautomobilis užtikrintų „klasėje geriausią pagreitį ir bendrą našumą“, siekdamas pasivyti ar pranokti esamų hiperautomobilių standartus.
Platformos, gamyba ir verslo modelis
Starry Plan Automotive Technology Co., Ltd., teisinis prabangos sub‑prekės ženklo subjektas, registruotas su vieno milijardo juanių (maždaug 139 mln. USD) kapitalu ir yra kontroliuojamas Yu per tarpininkaujančias bendroves. Starry ketina gaminti automobilius ant dviejų ratų bazės platformų — apie 3,2 m ir 3,3 m — didesnei platformai numatant modelius, panašios dydžio į Rolls‑Royce Cullinan.

Dreame Automotive planuoja tiek visiškai elektrines, tiek range‑extender hibridines hiperautomobilio versijas. Gamyba numatoma naujai paskelbtame fabrike netoli Tesla Gigafactory Berlyne, plėtojant partnerystę su BNP Paribas. Įmonė aiškiai numato dalijamą platformų strategiją keliems apdailos lygiams ir konfigūracijoms — komercinį požiūrį, primenantį Xiaomi įžengimą į EV rinką.
Rinkos pozicionavimas, kainodara ir produktų linija
Pirmieji Starry modelių pavadinimai yra D9 ir D10 serijos, su paskelbtomis kainų ribomis nuo maždaug 269 900 juanių (37 500 USD) iki 589 900 juanių (82 000 USD). Apdailos lygiai turėtų apimti D9, D9 Pro, D9 Max ir D9 Ultra, orientuotus į skirtingas pirkėjų grupes. Dreame teigia ketinanti šiuos automobilius kurti savarankiškai, o ne tiesiog pervadinti ar bendradarbiauti su jau įsitvirtinusiomis užsienio automobilių gamintojomis.

Pagrindiniai akcentai:
- Planuojama gamyba: 2027
- Prototipo pristatymas: CES (Las Vegasas)
- Išdėstymas: keturių durų, į viršų atsidarančios durys, be B‑stulpelio
- Pavaros sistema: planuojamos visiškai EV ir range‑extender hibridinės parinktys
- Platformos: dvi ratų bazės (~3,2 m ir ~3,3 m)
- Starry pradinės kainos: ~269 900–589 900 juanių
Perspektyvos: galimybės ir iššūkiai
Dreame žingsnis iliustruoja platesnę tendenciją, kai technologijų ir vartotojų elektronikos bendrovės veržiasi į elektrinę mobilumą, pasinaudodamos programine įranga, jutiklių žiniomis ir mastu. Tačiau konkuravimas ultra‑prabangos ir hiperautomobilių segmente kelia unikalius iššūkius: prekės ženklo paveldas, griežtas inžinerinis patikrinimas, aptarnavimas po pardavimo ir atitiktis aukšto našumo saugos standartams.
Ar Dreame sugebės paversti dramatiškas vizualizacijas ir ambicingus įmonės planus į įtikinamą, keliui tinkamą hiperautomobilį — lieka atvira problema. CES prototipas bus ankstyvas viešosios ir pramonės reakcijos testas — ne tik dėl automobilio išvaizdos, bet ir dėl įmonės teiginio, kad buvęs dulkių siurblių gamintojas gali rimtai konkuruoti su įprastais hiperautomobilių gamintojais.
„Keli artimiausi mėnesiai parodys, ar tai greitas kelias į aukštos klasės EV, ar ambicingas statymas ant prekės ženklo ir dizaino“, — sako pramonės analitikai.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai