7 Minutės
Skaitmeninis sapnas: BMW M9 konceptas įtrauktas į superautomobilių norų sąrašą
Naujas gerbėjų sukurtas BMW M9 vizualizacijos darbas tapo virusiniu ir atgaivino automobilių entuziastų viltis, kad BMW M Division vieną dieną galėtų žengti į egzotiškųjų superautomobilių segmentą. Prieš skubant atverti piniginę, verta pabrėžti, jog šis M9 yra gryna skaitmeninė fantazija — autoriaus @tedoradze.giorgi meninė vizija: dramatiškas vidurio variklio (mid-engine) konceptas, kuriame susipina i8 futuristinės proporcijos ir M8 agresyvumas.
Pirmos įspūdžio pastraipos: stilius ir detalės
Vizualizacija stipriai remiasi šiuolaikine BMW dizaino kalba, tačiau poslinkis į labiau egzotišką siluetą yra akivaizdus. Akcentai, kurie iš karto krenta į akis: žema, kupolo formos galinė dalis, nurodanti erdvę galingam varikliui; plonos, horizontaliai ištemptos galinės žibintų juostos; ir ryškus difuzorius, stiprinantis sportinį įvaizdį. Menininkas papildė koncepciją trimis centre sumontuotais išmetimo vamzdžiais, suteikdamas bolidui lenktynėms būdingą agresiją. Kai kurie entuziastai aptaria, kad tradiciškesnis sprendimas būtų buvęs keturių vamzdžių išdėstymas 2+2, kuris aiškiau perteiktų superautomobilio klasikinę estetiką.
- Dizaino elementai: i8 primenančios proporcijos kartu su M8 agresyvumu
- Pastebimos detalės: ploni galiniai žibintai, didelis difuzorius, galiniai oro įleidimo angos
- Kritika: grotelių forma, per dideli priekiniai žibintai, galinių angų mastelis

Kalbant apie dizaino niuansus, verta atkreipti dėmesį į proporcijų pusiausvyrą: vidurio variklio automobiliai dažnai pasižymi ilgesne variklio zona už priekinės ašies ir trumpesniu priekinio dangčio kampu. Ši M9 vizija išlaiko i8 stiliaus žaismingumą — platus priekis, aiškūs sparnų linkiai — tuo pačiu išryškindama M8 tipo platėjimą ir standų, agresyvų rėmą. Tokios krypties dizainas palengvina aerodinamikos sprendimus: didelės oro įsiurbimo angos, galinės dalies difuzorius ir galimas aktyvus spoileris, kurie kartu gerina prispaudžiamąją jėgą aukštesnėse greičiuose.
Ką slepia (įsivaizduojamas) variklio skyrius?
Pagal pateiktas pastabas, vizualizacija numato 4,4 l V8 TwinPower Turbo agregatą — pažįstamą BMW M inžinerijos variantą — įkomponuotą viduryje. Koncepcijoje jis derinamas su hibridine elektrifikacija, siekiant galios parodyti keturženklius arklio galios skaičius. Tokia architektūra leistų hipotetiniam M9 konkuruoti tiesioginio greičio sprinto rungtyse su Lamborghini V12 arba kai kuriomis Ferrari vidurio variklių konstrukcijomis.
Techniniu požiūriu V8 + hibridas nėra naujiena aukštesniame segmente: šis derinys suteikia ir aukštą maksimalų galingumą, ir momentinį elektrinį sukimo momentą dėl „torque fill“ funkcijos. Hibridinės dalies priedas galėtų apimti ploną, apie 8–12 kWh talpos akumuliatorių paketą, skirtą trumpiems, bet intensyviems pagreitėjimams ir papildomam galingumui iki kelių šimtų AG. Tokia sistema teikia pranašumą trasoje: sumažina turbokompresoriaus reakcijos delsą ir pagerina ištvermę per atkūrimą bei regeneraciją stabdymo metu.
Be to, viduje įmontuotas V8 turėtų būti kruopščiai integruotas su aušinimo sistema: tarpį už priekinės ašies reikia užpildyti kolektoriumi vėdinimo angų, radiatorių ir galimų tepalų aušinimo moduliais. Korpusinių sprendimų pasirinkimas — aliuminio ir pluoštu sustiprinto kompozito rėmas su anglies pluošto elementais — leistų pasiekti gerą jėgos ir masės santykį, svarbų tiek tvarkingam valdymui, tiek greičiui.
Vykdymas: pavaros sistemos ir dinamika
Norint realizuoti tokias galias praktiškai, skaitmeninė M9 versija prielaidų lygiu remiasi visų ratų pavara (AWD) ir greitai perjungiama automatine pavarų dėže. AWD būtų logiškas pasirinkimas, kad itin didelės galios pavertimas į įmanomą trauką būtų efektyvus, o hibridinė asistencija dar labiau pagerintų reakciją ir sumažintų turbo vėlavimą. Jei BMW kada nors svarstytų gaminti M9 serijiniu būdu, tai būtų vienos iš tikėtinų techninių krypčių, kurių galima tikėtis iš M modelio viršūnės.

Pavarų dėžės pasirinkimas tarp 8–9 greičių automatinės transmisijos ir dvigubos sankabos (DCT) priklausytų nuo to, ar BMW prioritetą teikia sklandžiam kasdieniam naudojimui, ar maksimaliai trasos efektyvumui. DCT paprastai suteikia greitesnius perjungimus ir aiškesnį sportinį pojūtį, o pažangi automatinė dezinfekcijos sistema su elektriniu asistavimu geriau integruotųsi su hibridine architektūra. AWD sistema galėtų būti pastoviai aktyvi su galine jungtimi, leidžiančia optimaliai paskirstyti sukimo momentą, arba variatorine elektronine sankaba, greitai nukreipiančia daugiau galios priekinėms ar galinėms ašims pagal sąlygas.
Dinamikos paketas be to apimtų pažangias vairavimo pagalbines priemones: veikianti diferencialo kontrolė, aktyvios spyruoklės ir magnetiniai amortizatoriai, suderinti su selektyviais vairavimo režimais. Toks derinys leistų automobilį pritaikyti tiek trasai, tiek viešiems keliams, o vairuotojui suteiktų platų valdymo spektrą — nuo patogaus komforto iki agresyvaus lenktyninio režimo. Taip pat neabejotinai būtų taikomos pažangios stabdžių technologijos, pvz., anglies-keramikos diskai, užtikrinantys konstantišką stabdymo galią net ekstremaliose sąlygose.
Kokie yra realūs iššūkiai gamybai?
Kalbos apie modernų, dvasinio tęsinio M1 įpėdinį retsykiais sukyla, tačiau jokių konkrečių rodiklių, kad BMW planuotų komercializuoti vidurio variklio M superautomobilį, kol kas nėra. Halo klasės automobilių kūrimo kaštai yra milžiniški: nuo pažangios medžiagų gamybos iki testavimo, homologacijos ir aftermarket palaikymo. BMW reikėtų tvirtos verslo logikos — arba aiškios pelno maržos, arba neabejotinos halo vertės, kuri grąžintų investicijas per prekės ženklo vertės augimą.
Vis dėlto rinkos analizės šalininkai argumentuoja, kad konkurencingai įkainotas BMW superautomobilis galėtų parduoti gerai, ypač jei automobilis pasiūlytų aukštą našumą už mažesnę kainą nei tiesioginiai konkurentai. Pavyzdžiui, 2025 m. M8 Gran Coupe JAV rinkoje prasideda nuo maždaug 140 000 USD; realus vidurio variklio egzotikos modelis greičiausiai būtų ženkliai brangesnis. Jei BMW pasirinktų agresyvią kainodaros strategiją — siekti perlaužti rinką kainodaros prasme — tai galėtų pritraukti pirkėjus, bet tuo pat metu sumažintų pelno maržą ir padidintų riziką investicijoms.

Be to, gamintojas turėtų įvertinti laiką ir išlaidas susijusias su emisijų reglamentais, saugumo reikalavimais ir tarptautine homologacija. Hibridinė technologija padeda atitikti griežtesnes emisijų normas ir kartu išlaikyti aukštą našumą, tačiau ji prideda svorio ir kompleksiškumo. Konstrukcinis iššūkis — subalansuoti svorį, kad automobilis išliktų pakankamai manevringas ir konkurencingas trasoje.
Bendruomenės reakcija ir rinkos perspektyva
Tokių gerbėjų vizualizacijų reikšmė nėra tik grožis: jos atspindi tai, ko klientai ir rinka nori iš prestižinių markių — ryškaus dizaino, hibridine galia paremtų sprendimų ir aiškios identiteto linijos, kuri atskirtų BMW nuo kitų superautomobilių gamintojų. Net jei BMW niekada nepagamintų šio tikslaus modelio, idėjos iš koncepcijų gali įtakoti dizainerių sprendimus, inžinierių diskusijas ir net vadovų apsisprendimus dėl ateities halo modelių ar elektrifikuotų sportinių automobilių.
Socialiniuose tinkluose ir specializuotose forumuose šis M9 renderis sukėlė intensyvias diskusijas: vieni džiaugiasi drąsiomis proporcijomis ir hibridiniu orientyvumu, kiti kritikuoja tam tikras stiliaus detales ar galimų variklių sprendimus. Diskusijos tokios svarbios, nes jos leidžia gamintojams suprasti, kurios savybės rezonuoja su tikslinėmis auditorijomis — kolekcionieriais, aukštos klasės pirkėjais ir lenktynių entuziastais.
Ar jūs įsigytumėte vidurio variklio BMW M modelį, jei jis pasirodytų su daugiau nei 1 000 AG ir AWD? Kokia kaina atrodytų patraukli tokiai mašinai? Realybėje atsakymai priklauso nuo daugelio veiksnių: markės prestižo, prieinamumo, garantijų, eksploatacijos išlaidų ir net galimos išankstinės vertės kolekcionierių rinkoje. Tuo tarpu fantazijos M9 yra virtuali, bet aplink ją vykstančios diskusijos — labai realios ir gali prisidėti prie ateities sprendimų BMW M Division viduje.
Galiausiai, svarbu pažymėti, kad idėjos, gimstančios tokiuose renderiuose, dažnai įkvepia technologinius proveržius. Pavyzdžiui, hibridinės sistemos tobulėjimas, lengvųjų medžiagų pritaikymas ir pažangios aerodinaminės koncepcijos — visa tai kyla iš eksperimentavimo, kartais pradedant meninėmis vizijomis. Net jei M9 liks skaitmeniniu sapnu, jo estetika ir techninės prielaidos gali turėti įtakos realioms dizaino gairėms ar net būsimiems modeliams, kurie bus labiau išpildyti ir pritaikyti serijinei gamybai.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą