BMW: ar bus naujas elektrinis sportinis automobilis?

Komentarai
BMW: ar bus naujas elektrinis sportinis automobilis?

6 Minutės

BMW neatsisako idėjos apie elektrinį sportinį automobilį — bet kol kas neįsipareigoja

BMW M padalinys flirtuoja su mintimi apie visiškai elektrinį sportinį automobilį, tačiau Miunchenas išlieka atsargus. Nors galingi elektromobiliai yra kertinis akmuo prekės ženklo ateičiai ir vaidins svarbų vaidmenį siekiant įgyvendinti CO2 ir verslo tikslus, BMW renkasi apdairų požiūrį: M3 EV tikimasi maždaug apie 2028 metus, o bendrovė dar nepriėmė galutinio sprendimo dėl atskiro, Neue Klasse platformoje gimstančio elektrinio sportinio automobilio. Ši neapibrėžtumo sritis kyla iš realių rinkos sąlygų, didėjančių vystymo kaštų bei to, kaip BMW planuoja mastuoti ir panaudoti savo naująją elektrinę architektūrą siekiant efektyvumo ir pelningumo.

Kas keičiasi po kėbulo: „Heart of Joy“ ir Neue Klasse

BMW nuosekliai įveda keturias pažangias skaičiavimo ir valdymo vienetas, kuriuos marketingo kalba vadina „superbrain“ sistemomis, o vienas iš jų – prekės ženklu įvardijamas kaip „Heart of Joy“. Šie moduliai, pristatomi kartu su artėjančiais Neue Klasse modeliais – pradedant naujuoju iX3 krosoveriu – sujungia programinę įrangą ir galingą aparatūrą, kad pagerintų dinaminius charakteristikas, stabilumą ir važiuoklės valdymą realiu laiku.

BMW techninis direktorius Joachim Post savo apibūdinime pabrėžė, kad naujieji sistemos sprendimai suteiks maždaug 20 kartų didesnę skaičiavimo galią nei dabartinės platformos. Tai reikšmingas technologinis šuolis: daugiau apdorojimo galios leidžia įdiegti greitesnį sukimo momento skirstymą (torque vectoring), preciziškesnes važiuoklės intervencijas ir glaudesnę baterijų valdymo bei dinamikos koordinaciją. Praktiniu požiūriu tai reiškia trumpesnę reakciją į vairuotojo intencijas, tiksliau prognozuojamą sukibimą ir galimybę vykdyti sudėtingesnes valdymo strategijas, kurios anksčiau buvo sunkiai įmanomos net aukštos klasės EV.

Svarbiausi akcentai:

  • Neue Klasse diegia modulinę elektroniką ir standartizuotus komponentus, kad sumažintų kaštus ir supaprastintų gamybą.
  • „Heart of Joy“ – tai rinkodarinis pavadinimas aukšto greičio valdymo vienetui, orientuotam į vairavimo dinamiką ir realaus laiko sprendimus.
  • Pirma praktinė taikymo sritis: naujas iX3 krosoveris; vėliau numatomas platesnis modelių spektras, remiantis tos pačios architektūros galimybėmis.

Ar BMW galėtų sukurti specialiai sukurtą elektrinį sportinį automobilį?

Technine prasme – taip. Post ir kiti BMW vadovai spaudos susitikimuose nurodė, kad Neue Klasse modulinė architektūra leidžia suprojektuoti skirtą performansui skirtą automobilį, o ne vien tik adaptuoti M versiją iš jau egzistuojančios šeimos. Esminis klausimas čia yra mastelio keitimas: elektroninės valdymo blokų konfigūracijos, akumuliatorių modulių išdėstymas, aušinimo sprendimai ir kiti komponentai gali būti pakuojami kitaip, kad būtų sukurta unikali kėbulo forma arba net atskira platforma, tuo pačiu išlaikant bendrus elementus, kurie padeda kontroliuoti gamybos ir plėtros kaštus.

Vis dėlto galimybė dar nereiškia prioritetinės užduoties. BMW investavo daugiau nei 10 mlrd. eurų į Neue Klasse programą ir privalo atgauti šias investicijas per didelio apimties, pelningus modelius. Todėl pagrindinis dėmesys lieka SUV ir premium klasės sedanais, kurie generuoja apimtį ir stabilias maržas. Mažo tiražo „halo“ automobiliai – nors ir vertingi prekės ženklui bei reklamai – verslo požiūriu yra sudėtingi dėl aukštų vienetinio gamybos kaštų ir ribotos grąžos investicijai.

Mokymasis iš praeities

BMW istorija su vienetiniais egzotiškais projektais yra permaininga. Vidurio variklio M1 prieš kelias dešimtis metų susidūrė su gamybos iššūkiais, kai Lamborghini atsisakė dalyvauti gamybos plane, o tai sudėtingai pakeitė projektavimo ir gamybos sąlygas. Neseniai M Vision Next – įkvepianti plug‑in hibridinė vizija, kuri vos nepasiekė serijinės gamybos pradžios 2020–2021 m. – buvo atidėta ir galiausiai sustabdyta, kai vystymo kaštai šoktelėjo, o COVID‑19 pandemija smarkiai paveikė biudžetus ir tiekimo grandines.

Kiti nišiniai bandymai taip pat nelabai atnešė didelio pardavimo rezultato: i8 per šešerius metus pardavė šiek tiek daugiau nei 20 000 vienetų — skaičius, kuris riboja ilgalaikį ekonominį pagrindimą investicijoms. Z4 kovojo dėl aiškios rinkos pozicijos ir, kaip teigiama, galėjo likti be tiesioginio įpėdinio tam tikrais laikotarpiais. Visgi BMW sugeba prašyti aukštų kainų už ypatingus modelius: tam tikri riboti Skytop ir Speedtop leidimai, išvesti iš M8, pasiekė labai dideles sumas aukcionuose ir privatiems pirkėjams, parodydami, kad rinkoje vis dar yra apetitas už išskirtinumą.

Rinkos pozicionavimas ir kelias į priekį

BMW matematika čia paprasta: reikia suderinti prekės ženklo „halo“ projektus su masinės rinkos elektromobiliais, kurie gali atgaivinti investicijas į technologijas. Specialiai skirta Neue Klasse sportinė versija taptų stambia antrašte ir galbūt revoliucija prekės ženklo sportiškumo interpretacijoje – tik viena sąlyga: tai neturi kilti aukojant platesnį verslo atvejo tvarumą. Vadovai atrodo linkę svarstyti idėją, bet laukia aiškių rinkos signalų: ar atsiras pakankamai didelis paklausa elektrifikuotai performansui, ar vystymo kaštai bus priimtini ir ar klientai sutiks sumokėti premiją už EV „halo“ modelį, kaip anksčiau mokėjo už egzotinius V8 targas ar shooting brake tipo automobilius.

Citata iš Post: „Elektroniniai valdymo blokai, pavyzdžiui, baterijos elementai — visi tie komponentai yra tie patys, tačiau integruoti į kitokį paketą. Neue Klasse suteikia galimybę derinti mastelius taip, kad tai būtų įmanoma ir pagrįsta verslo atžvilgiu.“ Ši mintis pabrėžia modulinių sistemų vertę: naudodami tuos pačius pagrindinius elementus, BMW gali eksperimentuoti su konfigūracijomis ir pasiūlyti tiek masinei rinkai skirtus gaminius, tiek riboto leidimo performansą.

Ar BMW galiausiai sukurs tik elektrinę M superkarą ar performansui skirtą GT? Tai tebėra atviras klausimas. Entuziastams tai vilioja: tradicinės BMW vairavimo charakteristikos, sujungtos su aukštos klasės elektrine architektūra ir pažangia programine įranga, galėtų pasiūlyti unikalų pojūtį. Investuotojams prioritetas yra grąža ir apimtis. Jei rinka pradės vertinti aukštos klasės elektrinę performansą taip, kaip anksčiau vertino egzotiškus V8 automobilius, BMW gali suteikti daugiau erdvės specialiems projektams. Kol to neįvyks, Miuncheno taktika lieka pragmatiška: galimas variantas, bet dar ne įsipareigojimas.

Technologiniai ir komerciniai sprendimai turės sutapti: nuo baterijų chemijos (energinės talpos, energijos tankio, temperatūros valdymo) iki programinės įrangos, kuri optimizuoja energijos paskirstymą tarp variklių ir pagalbinių sistemų. Taip pat svarbūs tiekimo grandinės stabilumas ir galimybė gauti aukštos kokybės komponentus už konkurencingą kainą. Kiti žaidėjai rinkoje – nuo tradicinių sportinių markių iki naujų elektrinių sportinių startuolių – taip pat kelia kartelę, todėl BMW pozicija turi būti kruopščiai apsvarstyta, kad įgytų ir išlaikytų konkurencinį pranašumą.

Trumpai tariant: BMW gali sukurti specialų elektrinį sportinį automobilį technologiniu požiūriu, o Neue Klasse ir „Heart of Joy“ suteikia tam platesnį instrumentų rinkinį. Vis dėlto verslo realybės — dideli pradinių investicijų poreikiai, reikalingas gamybos apimčių užtikrinimas ir griežtos maržos reikalavimai — reiškia, kad bet koks sprendimas bus priimtas tik tuomet, kai derės techninis novatoriškumas su aiškiu ir patikimu komerciniu modeliu.

Šaltinis: motor1

Palikite komentarą

Komentarai