8 Minutės
Charger Daytona aukščiausias elektrinis variantas, kaip pranešama, nutrauktas
Dodge, kaip atrodo, nutraukė savo ambicingiausią elektrinio muscle car projektą. Insideriai teigia, kad Charger Daytona SRT Banshee — halo klasės EV, kuri turėjo perkelti Dodge atlikimo paveldą į elektrinę erą — buvo padėtas į stalčių dar iki serijinės gamybos. Toks sprendimas palieka Charger Daytona šeimą su tik vienu patvirtintu variantu: Scat Pack — nebent Dodge ateityje sugrąžintų anksčiau atsisakytą R/T versiją.
Ką Banshee žadėjo
Banshee buvo sugalvotas kaip flagmanas tarp elektrinių muscle automobilių. Projektavimo dokumentai, kaip pranešama, numatė 800 voltų elektros architektūrą, dviejų arba trijų variklių išdėstymą, dviejų pavarų transmisiją ir tikslą siekti maždaug 1 000 arklio galių. Dodge net planavo atkurti prekės ženklo skiriamąją akustinę asmenybę su Fratzonic Chambered Exhaust sistema, kuri turėjo imituoti tradicinio V8 riaumojimą — sprendimas, sukėlęs ginčų tarp puristų ir EV entuziastų.

Popieriuje Banshee atrodė kaip modernus Hellcat: kraštutinės tiesios linijos charakteristikos, agresyvi Daytona apdaila ir elektrifikuotas sukimo momentas, skirtas perteikti senosios mokyklos muscle-car pojūtį be vietinių emisijų. Idėja buvo sujungti klasikinę vairavimo emociją su pažangia elektrine architektūra, bet taip pat išlaikyti prekės ženklo tapatumą — garso, charakterio ir vizualinio agresyvumo elementus, kurie ilgus metus traukė entuziastus.
Kodėl, kaip pranešama, projektas žlugo
Šaltiniai nurodo techninių, finansinių ir rinkos priežasčių mišinį, lemiančią atšaukimą. Patikimos ir dideliu kiekiu pagaminamos 800 voltų EV platformos sukūrimas yra kur kas sudėtingesnis nei atrodo. Pagrindiniai iššūkiai apėmė keletą sričių:
- Ribotas 800V suderintų invertorių, akumuliatorių modulių ir aukštos klasės aušinimo sistemų tiekimas
- Aukšta specializuotų komponentų vieneto kaina ir investicijos, reikalingos gamybos mastui pasiekti
- Inžinerinė sudėtingumo paketas, terminis valdymas ir patikimumo užtikrinimas aukštos galios EV aplinkoje
- Neaiškumai dėl pirkėjų paklausos labai brangiam elektriniam muscle car JAV rinkoje

Vadovybė, kaip pranešama, priėjo išvados, kad tokios pažangios įrangos gamyba dideliais kiekiais priimtina marža būtų per brangi. Tiekimo grandinės trūkumai ir kainos spaudimas kartu su realistišku vertinimu, kas iš tikrųjų pirks tokį produktą, padarė verslo atvejį svyruojantį. Be to, 800V komponentų rinkoje yra mažiau alternatyvų, todėl tiekimo rizika ir užkedimo galimybė gamybos fazėje ženkliai padidina finansinę riziką.
Stellantis platesnė strategijos korekcija
Dodge patronuojanti įmonė Stellantis tyliai koregavo savo EV kelią per pastaruosius metus. Vietoj visuotinio spaudimo visomis prekės ženklo linijomis vystyti itin aukštos spartos EV architektūras, bendrovė, kaip pranešama, perkelia išteklius link hibridų bei optimizuotų vidaus degimo variklių ten, kur tai yra ekonomiškai pagrįsta. Ši strateginė kryptis, regis, turėjo tiesioginį poveikį tam, kurie projektai yra finansuojami ir įgyvendinami, o kurie atidedami.

Dėl to Dodge dabar akcentuoja Charger Daytona Scat Pack, kuris naudoja STLA Large platformą su labiau įprasta 400 voltų elektros sistema ir dviejų variklių išdėstymu, generuojančiu apie 670 arklio galių. Scat Pack yra reklamuojamas kaip ‘galingiausias muscle car’ Dodge rinkodaroje, nors konkurentai, pavyzdžiui, Ford Mustang GTD su savo 830 AG V8, realybės lygmenyje primena, kad varžybos dėl pasirodymo yra sudėtingesnės nei vien tik rinkodaros šūkiai.
Strateginis pasikeitimas taip pat atspindi platesnę automobilių pramonės tendenciją: kol komponentų kainos, tiekimo patikimumas ir griežtesnės normos keičia investicijų prioritetus, gamintojai balansuoja tarp to, kas techniškai įmanoma ir kas ekonomiškai tvaru. Tokios korekcijos dažnai reiškia, kad eksperimentiniai, aukštos rizikos projektai gauna mažiau prioritetų, ypač jei jie reikalauja visiškai naujų tiekimo grandinių ar didelių kapitalo injekcijų.
Gamybiniai asortimento pakeitimai ir R/T likimas
Pranešimai taip pat rodo, kad pradinio lygio R/T versija — anksčiau siūlyta kaip biudžetinis Charger Daytona EV — bus nutraukta 2026 metams dėl silpnų pardavimų ir tarifų susijusių kaštų spaudimo. Dodge anksčiau buvo atsiėmusi R/T versiją su pažadu sugrąžinti ją 2026 metais, tačiau dabartinės žinutės rodo, kad Scat Pack gali likti kaip vienintelis prekės ženklo elektrinis variantas artimiausiu metu.

R/T atidėjimas ar išnykimas iš katalogų gali būti trumpalaikė taktika, leidžianti perorientuoti gamybos pajėgumus ir investicijas į mažesnio kainų slenksčio modelius arba į tuos, kurie suteikia geresnį grąžos ir investicijų santykį. Tačiau tai taip pat reiškia, kad pirkėjai, tikėjęsi prieinamesnės elektrinės Dodge alternatyvos, gali likti nusivylę arba laukti tolimesnių pranešimų apie modelių linijos strategiją.
Performance, emocija ir prekės ženklo tapatybė
Dodge akcento sugrįžimas prie vidaus degimo variklių pabrėžia strateginį balansą. Muscle car pirkėjai ilgą laiką vertino ne tik arklio galias ir tiesios linijos greitį, bet ir išmetimo garsą, mechaninę dramą bei automobilio charakterį. Atsakydamas į tai, Stellantis vėl įveda V8 pasirinkimus per savo portfelį: 6,2 litro HEMI sugrįš 2026 metų Durango, o 5,7 litro HEMI jau yra atgal Ram ir Jeep modeliuose. Net Charger greičiausiai pasiūlys pažįstamas vidaus degimo alternatyvas kai kuriose rinkose, įskaitant 3,0 litro Hurricane eilinį šeši cilindrų variklį.
Entuziastams, kurie sieja Dodge su nefiltruota, ausis griaunančia V8 galia, žinia apie halo EV atidėjimą gali būti palankiai priimta. Tuo tarpu tie, kuriuos traukė mintis apie aukštos klasės elektrinį Charger, patirs nusivylimą. Šiuo atveju sprendimas rodo, kad prekės ženklas bando išlaikyti savo emocinį ryšį su pirkėju, kartu tvarkydamas realias rinkos ir gamybines sąnaudas.
Kaip Banshee atrodė popieriuje
Planuoto Banshee rinkinio pagrindiniai bruožai buvo:
- 800 voltų elektros architektūra, leidžianti greitesnį išsikrovimą ir įkrovimą
- Dviejų arba trijų variklių konfiguracijos, skirtos momentinei traukai ir ekstremaliems našumo rodikliams
- Apskaičiuotas 1 000 arklio galių tikslas aukščiausiems modeliams
- Dviejų pavarų transmisija, optimizuojanti pagreitį ir aukšto greičio efektyvumą
- Fratzonic garso sistema, imituojanti klasikinius V8 akustinius efektus
Priešingai, Scat Pack siūlo labiau įprastą, tačiau pigesnę gaminti alternatyvą: maždaug 670 AG, 400 voltų sistema ir konstrukcija, atitinkanti esamas gamybos galimybes. Ši kompromisinė priemonė leidžia Dodge pasiūlyti galingą elektrinį automobilį be didžiulių pradinių investicijų į naują tiekimo grandinę ar visiškai naujas gamybines linijas.
Ką tai reiškia rinkai
Atšaukimas pabrėžia platesnį automobilių gamintojams tenkantį iššūkį: suderinti ekstremalų našumą su pažangia EV technika, išlaikant priimtiną kainą ir patikimumą. Baterijų ir maitinimo elektronikos tiekimas išlieka kertiniu tašku visiems gamintojams, bandantiems diegti 800V sistemas plačiame mastu. Tokie komponentų trūkumo punktai gali lėtinti projektų įgyvendinimą ir didinti riziką investuotojams.

Jeigu pranešimai yra tikslūs, Banshee išgyvens tik koncepciniame materiale, spaudos nuotraukose ir entuziastų spekuliacijose — intriguojantis žvilgsnis į tai, kuo galėjo tapti halo elektrinis muscle car, tačiau galutiniame rezultate pripažintas per brangiu ar per rizikingu gaminti šiuo metu. Vis dėlto tokie projektai dažnai tarnauja kaip technologijų demonstracijos ir idėjų bankas, iš kurio vėliau gali kilti praktiškesni sprendimai arba komponentų tobulinimai, leidžiantys vėliau atgaivinti panašias koncepcijas mažesniu rizikos lygiu.
Žiūrint į ateitį
Dodge strategija, regis, stengiasi rasti vidurio kelią. Įmonė skirs prioritetą našumui ten, kur pelningumas ir paklausa sutampa, tuo pat metu saugodama tuos jausmus ir savybes, kurios apibrėžia prekės ženklą. Galime tikėtis, kad Dodge ir toliau svyruos tarp elektrifikacijos ir vidaus degimo sprendimų, priklausomai nuo rinkos sąlygų, reguliavimo reikalavimų ir technologijų kaštų kaitos.
Šiuo metu Charger Daytona SRT Banshee prisijungia prie augančio aukštos profilės EV koncepcijų sąrašo, kurios niekada nepasiekė gamybinių linijų. Ar ultra aukštos klasės elektrinis Charger grįš kitokia forma, priklausys nuo komponentų pažangos, atsparesnės tiekimo grandinės 800V sistemoms ir aiškesnės vartotojų paklausos premium klasės elektriniams muscle car.
- Pagrindinė išvada: Dodge, kaip pranešama, atšaukė savo halo Banshee EV dėl techninės sudėtingumo, kainų ir besikeičiančių Stellantis prioritetų, todėl artimiausiu metu Scat Pack lieka pagrindiniu elektriniu Charger modeliu.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą