5 Minutės
BMW kitas mažas elektrinis krosoveris pastebėtas bandymuose
BMW kompaktiškas elektrinis krosoveris, bendrai vadinamas 2028 m. iX1 prototipo formoje, buvo užfiksuotas stipriai užmaskuotas — ir keli ženklai rodo reikšmingą techninį bei vizualinį pertvarkymą. Mūsų šnipų nuotraukos atskleidžia automobilį, kuris skolinosi dizaino motyvus iš didesnio iX3, tačiau taip pat užuomina apie persikėlimą prie BMW Neue Klasse EV architektūros — poslinkį, galintį pakeisti prekės ženklo įėjimo lygio elektrinių modelių asortimentą.
Visų pirma, kas krinta į akį
Bandymų mulas demonstruoja aukštą, vertikalią „kidney" grotelių formą, panašią į iX3, išsiskleidžiančias durelių rankenas ir žemesnį galinio numerio ženklo išdėstymą. Šie standūs mazgai — sąnariai ir fazių tarpai aplink dureles bei sparnus — atrodo pakankamai pakeisti, kad būtų galima manyti apie arba esminį dabartinių FAAR/UKL važiuoklių perdarymą, arba visišką persikėlimą į Neue Klasse platformą. Salone aiškiai matomas labai didelis centrinis ekranas, atitinkantis BMW naujausią iDrive X ir Panoramic Vision sąsają, kas patvirtina elektronikos atnaujinimo kryptį.

Pagrindiniai akcentai:
- Išsiskleidžiančios durelių rankenos ir ryškesnis vertikalus grotelių dizainas
- Didelis centrinis ekranas ir iDrive X integracija
- Plokščias po važiuokle esantis dugnas ir mažo pasipriešinimo padangos efektyvumui gerinti
- Krovimo anga dešiniajame galinio sparno kampe ir tikėtina 800 V suderinama architektūra
Platforma, gamybos laikas ir modelių kodai
Atrodo, kad BMW testuoja NB5 versiją su įprastu ratų ašies atstumu; taip pat planuojama NB6 versija su ilgesniu ratų atstumu, skirta tik Kinijos rinkai. Pagal pramonėje stebimą bandymų ciklą, vidaus degimo X1 atnaujinimas (facelift) turėtų įvažiuoti į gamybą maždaug 2027 m. liepos mėn., o visiškai perprojektuotas iX1 ant Neue Klasse pagrindo greičiausiai pasirodys 2027 m. lapkritį. BMW oficialiai datas dar nepatvirtino, tačiau toks grafikas dera su gamintojo platesne elektrinių transporto priemonių diegimo strategija.

Dizaino ir technologiniai bruožai
Kamufliažas dengia horizontalias apdailos detales, kurios vizualiai jungiasi su žibintų blokais ir taip pabrėžia automobilio plotį. Įdomus iškilimas per bagažinės dangtį sujungia laikinus galinių žibintų korpusus — sprendimas, kuris galėtų būti skirtas emblemai arba integruotoms šviesos grafikos detalėms. Prototipas rieda ant mažo pasipriešinimo padangų ir turi ratų sensorius ekonomikumo bei važiavimo dinamikos bandymams.
Kaip ir iX3 bei netrukus pasirodysiantis i3, ši naujos kartos iX1 greičiausiai bus aprūpintas atnaujinta BMW programine įranga ir informacijos pramogų paketu, įskaitant iDrive X ir Panoramic Vision. Vairaračio ir saloninės ergonomikos sprendimai, regis, seka neseniai pristatytų BMW EV modelių kryptis, stiprinančias modelių giminystę ir naudotojo patirties vientisumą.
Baterija, nuvažiuojamas atstumas ir krovimas
Pereiti prie Neue Klasse reiškia tikėtiną elektrinės architektūros atnaujinimą: numatoma 800 V sistema, kuri leistų greitesnį nuolatinės srovės (DC) krovimą, palyginti su senesnėmis 400 V konfigūracijomis. Tai atveria galimybes trumpesniems krovimo laikams ir efektyvesniam energijos valdymui, ypač aukšto galingumo stotelėse. Vis dėlto iX1 baterijos talpa greičiausiai bus mažesnė už iX3 maksimalų 108,7 kWh akumuliatorių, kadangi iX1 yra trumpesnis ir siauresnis — tai atspindi kompromisą tarp nuvažiuojamo atstumo ir miesto manevringumo.

Orientacinė informacija:
- Ilgiausio nuotolio iX3 (iki 2025 m. spalio): WLTP iki 805 km (500 mylių) ir iki 400 kW krovimo greitis
- Esamas iX1: WLTP apie 474 km (295 mylių); pradinė kaina ~€48,800 už vieno variklio eDrive20 versiją
- iX3 50 xDrive: kaina nuo ~€68,900
Prognozuokite, kad 2028 m. iX1 sutaupys tiesioginį nuotolį mainais į didesnį efektyvumą ir miesto dinamizmą, kartu siūlydamas žymiai spartesnį krovimą dėl aukštesnės įtampos sistemos. Praktikoje tai reiškia, kad realus kasdienis naudojimas — trumpi atstumai ir dažni pakrovimai — gali pasijusti daug patogesnis dėl greitesnio įkrovimo ir optimizuotos energijos naudojimo strategijos.
Rinkos pozicija ir perspektyvos
iX1 nėra parduodamas Jungtinėse Amerikos Valstijose, tačiau šiuo metu tai vienas iš BMW populiariausių elektrinių modelių Vokietijoje. Pereiti prie Neue Klasse greičiausiai sustiprins jo konkurencingumą Europoje ir Kinijoje, kur kompaktiški EV su spartaus krovimo galimybėmis ir pažangiomis informacijos pramogų sistemomis yra itin paklausūs. Kinijai skirta ilgo rato ašies NB6 versija atitiks regionines nuostatas ir duos daugiau vietos galinėse sėdynėse — tendencija, kurią matėme daugelyje premium segmentų skirtingose markių linijose.
Anot vienos citatos iš industrijos stebėtojų: 'Šis kitas iX1 atrodo kaip BMW bandymas perteikti didelių automobilių technologijas kompaktiškame formate — Neue Klasse efektyvumas supakuotas į miesto draugišką krosoverį.' Tai reziumuoja strateginį tikslą: pasiūlyti aukščiausios klasės technologijas mažesnėje komplektacijoje, išlaikant arba netgi pagerinant kasdienį praktiškumą ir valdymo malonumą.
Apibendrinant, šnipų nuotraukos leidžia manyti, kad BMW ruošia reikšmingą iX1 evoliuciją, o ne vien tik paviršinį atnaujinimą. Tikėtini pokyčiai apima modernesnę išorinę estetiką, atnaujintą elektroniką ir informacijos pramogas, spartesnį krovimą bei komplektavimo sprendimus, atitinkančius prekės ženklo EV-pirmumą inžinerijoje. Daugeliui pirkėjų, ieškančių miesto vartojimui pritaikyto, technologijų prisotinto ir greitai kraunamo elektrinio krosoverio, būsimas iX1 gali tapti patrauklia alternatyva segmentuose, kur anksčiau dominavo hibridiniai arba kompaktiški benzininiai sprendimai.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą