Hyundai atšaukia 135 386 Santa Fe dėl gaisro rizikos

Hyundai atšaukė 135 386 Santa Fe automobilių JAV dėl galimos elektrinės gaisro rizikos, susijusios su starterio B+ terminalo apsauginiu dangteliu. Patikros bus atliekamos nemokamai – sužinokite, ką daryti savininkams ir kaip tikrinti VIN.

Komentarai
Hyundai atšaukia 135 386 Santa Fe dėl gaisro rizikos

7 Minutės

Hyundai penkiaženkliame Santa Fe atšaukime reaguoja į kylančią gaisro riziką po avarinio testo

Hyundai Motor America paskelbė atšaukiant 135 386 Santa Fe krosoverius JAV rinkai, kuriuose sumontuoti 2,5 litro, turbokompresorinis, eilinis keturių cilindrų variklis. Šis automobilių atšaukimas apima 2024 ir 2025 metų modelius, pagamintus nuo 2023 m. gruodžio 28 d. iki 2025 m. liepos 7 d., po saugos vertinimo, kuriame nustatytas galimas elektrinio gaisro pavojus tam tikrose avarijos situacijose.

Problemos šaltinis yra starterio variklio mazgas: apsauginis dangtelis virš starterio B+ terminalo gali būti nevisiškai prispaustas arba netinkamai sumontuotas. Jeigu dangtelis pasislenka per priekinį smūgį, kuris deformuoja variklio skyrių, atviras terminalas gali liestis prie aušinimo ventiliatoriaus bloko ir sukelti trumpąjį jungimą — scenarijų, kuris teoriškai gali privesti prie terminio įvykio ar užsidegimo. Tokie elektriniai trumpieji jungimai yra vertinami kaip rimtas saugos rizikos veiksnys dėl galimumo perduoti šilumą į aplinkines dalis ir uždegti degias medžiagas automobilio variklio skyriuje.

Kaip buvo aptiktas defektas

Ši problema paaiškėjo po priekinio barjerinio avarinio testo, kurį atliko Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA). Po smūgio inspekcijos metu tyrėjai pastebėjo dūmus variklio skyriuje, todėl agentūra susisiekė su Hyundai techniniu centru 2024 m. lapkričio 20 d. Vėliau Hyundai lokalizavo problemą ir nustatė, kad gedimo priežastis susijusi su laidų lyno (wiring harness) surinkimo mazgu, kurį tiekė Hyundai Motor Manufacturing Alabama (dalies numeris 91850R6020). Šis laidų surinkimo elementas apima starterio jungtis, tarpus sujungiančias elektros grandines ir apsaugines dalis, todėl net nedidelė netikslumo mona gali turėti pasekmių galimo trumpojo jungimo forma.

Hyundai pabrėžia, kad iki šiol nėra patvirtintų lauke įvykusių incidentų, tiesiogiai susijusių su šiuo sąlygos tipu. Vis dėlto automobilių gamintojas ir reguliatoriai nusprendė veikti proaktyviai — pakeisti procedūras ir atlikti savalaikius patikrinimus, siekiant sumažinti bet kokią galimą riziką vairuotojams ir keleiviams.

Ką savininkai gali tikėtis

  • Atstovybėms bus nurodyta patikrinti starterio variklio B+ terminalo apsauginį dangtelį ir, jei reikia, tinkamai jį perinstaliuoti arba pritvirtinti.
  • Patikrinimas ir bet kokie taisomieji darbai bus atliekami nemokamai visiems paveiktiems savininkams ir nuomininkams.
  • Atstovybių gairės ir klientų informaciniai laiškai planuojami būti paskelbti 2025 m. gruodžio 1 d. Paveiktų transporto priemonių VIN numeriai buvo įkelti į Hyundai JAV klientų portalą 2025 m. spalio 4 d.

Hyundai praneša, kad gamybos proceso spraga buvo ištaisyta 2025 m. birželį, atnaujinus montavimo ir patikros procesus siekiant užkirsti kelią panašioms pasikartojančioms problemoms. Šios priemonės apima papildomas patikras surinkimo linijoje, griežtesnę kokybės kontrolę tiekėjo komponentams ir darbuotojų instruktavimą apie teisingą apsauginių dangtelių pritvirtinimą.

Apie Santa Fe (MX5) ir rinkos pozicionavimą

Hyundai apibūdina penktosios kartos Santa Fe (vidinis kodas MX5) kaip „nuotykių ieškantį kompaktinį SAV/visureigį“ — modelį, kuris nuo 2024 metų modelio gavo reikšmingą dizaino ir inžinerijos atnaujinimą. Santa Fe gaminamas keliose gamyklose — įskaitant Montgomery, Alabama, JAV; Ulsan, Pietų Korėja; ir Pekinas, Kinija — ir naudoja Hyundai N3 platformą, kurią dalijasi su mažesniu Tucson bei pikapiniu Santa Cruz modeliu. Tokia platformos panaudojimo strategija leidžia sumažinti gamybos sąnaudas, išlaikyti komponentų mainus ir optimizuoti dalių tiekimą, tačiau kartu reikalauja itin glaudaus tiekėjų kokybės valdymo ir patikimų diegimo procesų kiekvienoje surinkimo vietoje.

Variklių asortimentas apima natūraliai aspiruotus GDi ir turbokompresorius T-GDi, taip pat hibridines ir įkrovimui skirtas plug-in hibridines versijas, kuriose naudojamos ličio jonų polimerų baterijos. JAV pirkėjams, kurie renkasi tradicinį vidaus degimo variklį, 2,5 litro turbo variklis kurią 277 arklio galias (hp) ir 311 lb-ft (422 Nm) sukimo momentą esant 4 000 aps./min., kas suteikia subalansuotą našumą bei kasdienį praktiškumą šeimos automobilio segmentui.

Kainodara ir apdailos ypatybės

JAV rinkoje 2026 metų Santa Fe pradžios kaina prasideda nuo 34 800 USD už SE priekinio rato pavaros modelį. Pasirinkus Hyundai HTRAC visų ratų pavarą, prie bazinės kainos pridedama 1 800 USD; be to, visiems modeliams taikomas 1 600 USD paskirties (destination) mokestis. Aukščiausios klasės Calligraphy versija be hibridinio agregato išskiria prabangos savybes — Nappa odą, 21 colių ratlankius, nuotolinio išmaniojo parkavimo sistemą Remote Smart Parking Assist, BlueLink+ paslaugas bei kitus premium klasės elementus, kurie orientuoti į komfortą ir technologinius sprendimus. Šios komplektacijos ir kainodaros niuansai padeda suvokti, kur Santa Fe pozicionuojamas rinkoje ir kokiems pirkėjams jis skirtas: dinamiški vairuotojai, šeimos, ieškančios komforto ir saugos balanso.

Kodėl tai aktualu

Tokie atšaukimai pabrėžia, kaip atrodytų nedidelis surinkimo nesutapimas gali turėti didesnes saugos pasekmes. Net kai lauke nėra pranešimų apie faktines avarijas, susijusias su šiuo gedimu, proaktyvus Hyundai ir federalinių reguliatorių veikimas demonstruoja saugos valdymo svarbą. Poavariniai bandymai, tiek NHTSA, tiek gamintojo savarankiški bandymai, atlieka kritinį vaidmenį identifikuojant potencialias rizikas, kurios gali nebūti pastebimos kasdienėje eksploatacijoje, bet tampa aiškios ekstremaliomis sąlygomis. Tiekėjų kokybės kontrolė, surinkimo proceso standartizavimas ir aprūpinimo grandinės priežiūra yra kertinės priemonės siekiant išvengti situacijų, kai elementų montavimo neatitikimai gali lemti elektrinius trumpuosius jungimus arba kitus saugos pažeidimus.

Jeigu valdote Santa Fe, pagamintą minėtu gamybos laikotarpiu, patikrinkite Hyundai VIN paieškos įrankį arba susisiekite su vietine atstovybe. Patikra yra greita, ji atliekama nemokamai ir skirta pašalinti bet kokią galimybę elektrinei trumpo jungimo situacijai, atsirandančiai dėl neteisingai prispausto starterio dangtelio. Patarimas savininkams: turėkite savo automobilio VIN numerį, pirkimo dokumentus ir registracijos informaciją, kai kreipsitės į atstovybę, nes tai pagreitins atšaukimo patikrinimus ir remonto darbus.

„Saugumas yra mūsų prioritetas“, – teigia Hyundai, ir šis atšaukimas rodo gamintojo pastangas spręsti lokalizuotą techninę problemą anksčiau, nei ji galėtų paveikti klientus. Tokios veiklos taktikos kartu su aiškiomis komunikacijos priemonėmis (laiškais, VIN patikra portale ir atstovybių procedūromis) stiprina vartotojų pasitikėjimą rizikos valdymu ir automobilio saugos fiksavimu.

Papildomai verta paminėti, kad atšaukimo procesas dažniausiai apima kelis etapus: 1) identifikaciją ir rizikos įvertinimą, 2) techninio sprendimo parengimą ir patvirtinimą (remontas arba komponento pakeitimas), 3) atstovybių instruktažą bei remonto priemonių pristatymą, ir 4) klientų informavimą bei VIN numerių synchronizavimą tarptautiniu mastu. Tokiu būdu tiek gamintojas, tiek reguliatoriai užtikrina, kad atšaukimas būtų vykdomas sistemingai ir kad kiekvienas paveiktas automobilis gautų būtinas paslaugas.

Techniniu požiūriu, sprendimas dažnai yra paprastas mechaninis perinstaliavimas arba detalės pakeitimas – bet būtent šios smulkios detalės ir montavimo instruiruotės lemia ar problema kartosis. Dėl to Hyundai atnaujino gamybos kontrolės procedūras, įskaitant papildomas vizualines ir funkcines patikras surinkimo eilėse, siekiant užtikrinti teisingą apsauginių dangtelių vietą ir laidų tvirtinimą.

Galiausiai, automobilio savininkams ir transporto priemonių pirkėjams svarbu žinoti, kad atšaukimas nereiškia plataus masto sistemos gedimo, bet rodo, jog tiekimo grandinės ar surinkimo kontrolės žingsnis reikalauja korekcijos. Greita ir aiški reakcija gali ženkliai sumažinti riziką ir išsaugoti naudotojų saugumą bei pasitenkinimą produktu.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai