V. Žala pristatė Dakaro ekipą — šturmanas ligoninėje

Vaidotas Žala išbandė naują „De Rooy“ sunkvežimį Maroke, paskelbė 2026 m. Dakaro ekipą. Šturmanas Paulo Fiuza ligoninėje, Maroko bandymai atskleidė patobulinimus ir įtaką Lietuvos automobilių rinkai.

Komentarai
V. Žala pristatė Dakaro ekipą — šturmanas ligoninėje

4 Minutės

Spalio 10–11 d. „Nordis Team“ pilotas Vaidotas Žala pirmą kartą išbandė visiškai naują „De Rooy“ gamintojo sunkvežimį, kuriuo komanda stos į kovą 2026 m. Dakaro ralyje. Bandymai vyko Sacharos dykumoje – sąlygos, kurios daugeliui vairuotojams Lietuvoje atrodo tolimos, tačiau būtent čia testuojamas visų komponentų patikimumas ir valdymo tikslumas.

Testų apimtis ir režimas

Dvi dienas trukusiuose bandymuose V. Žala kasdien turėjo įveikti daugiau nei 200 km sportiniu režimu, važiavo pagal specialiai šiems testams parengtą kelio knygą ir vertino tikslumą kopose, važiuoklės elgesį bei pavarų perjungimo sprendimus. Tokie struktūruoti bandymai yra vienintelė galimybė prieš Dakaro startą įvertinti sunkvežimio elgseną ekstremaliomis sąlygomis.

Technika: lengvumas, tikslumas ir valdymas

Žala pabrėžė, kad naujasis sunkvežimis pasižymi geresniu svorio santykiu ir pajuntamu masei sumažėjimu. Pavarų perjungimo svirtelės prie vairo leido jam važiuoti mechaniniu režimu ir išlaikyti pasirinktą pavarą kopose – tai pagerina valdymo tikslumą ir mažina vairuotojo nuovargį ilgos trasos metu.

Specifikacijos ir našumas

Nors gamintojo techninius duomenis komanda kol kas atskleidžia ribotai, Žala akcentavo tolesnį važiuoklės, perdavimo ir pakabos patobulinimą. Tvirtinimai, sustiprintos spyruoklės ir reguliuojami amortizatoriai yra elementai, kurie Mėgėjams automobilių rinkoje Lietuvoje gali atrodyti egzotiškai, tačiau šios technologijos turi įtakos ir vietinėms populiarioms visureigių bei pickup modifikacijoms.

Komandos sudėtis: Paulo Fiuza ir pakeitimai Maroke

V. Žala paskelbė, kad prie ekipažo grįš ilgametis šturmanas iš Portugalijos Paulo Fiuza. Dėl planuotos operacijos P. Fiuza negalėjo dalyvauti testuose, tad Maroke jį pakeitė bičiulis ir taip pat profesionalus šturmanas Joel Lutas – komercinio „Airbus A330“ pilotas, atsakingas už navigaciją ir greitą sprendimų priėmimą trasoje.

Antrus metus komandoje dirbantis „De Rooy“ dirbtuvių mechanikas Max van Grol taip pat dalyvavo bandymuose. Žala pabrėžė jo profesionalumą ir tai, jog jaunam mechanikui po debiutinio Dakaro jau teko gausybė pasiūlymų iš kitų komandų.

Sveikatos klausimai ir tolimesnė perspektyva

Po operacijos P. Fiuza patyrė komplikacijų ir trumpam atsidūrė ligoninėje, tačiau gydytojų verdiktas leido komandai tikėtis, kad portugalas spės atsigauti iki Dakaro starto. Vis dėlto Žala pripažįsta, jog atsargaus plano būtinybė – svarbi, o alternatyvos, tokios kaip Joel Lutas, užtikrina stabilumą.

Netikėtumai kelionėje: audra ir naktinė „600 km“

Kelionę į Maroką apkartino stipri audra – lėktuvas iš Barselonos vėlavo ir komanda nebespėjo susisiekti su vietiniu persėdimu, kuris būtų sutaupęs laiko. Laiko laukti nebuvo, todėl 600 km iki bandymų vietos teko įveikti naktį automobiliais. Tokiomis situacijomis įgūdžiai ir komandos koordinacija pasirodo esantys ne mažiau svarbūs nei technika.

Kaip šie pokyčiai svarbūs Lietuvos automobilių rinkai?

Nors Dakaro sunkvežimiai nėra skirtas įprastiems vairuotojams Vilniuje ar Kaune, inovacijos, išbandytos ekstremaliomis sąlygomis, vėliau atsiranda komerciniuose visureigiuose, krosoveriuose ir sunkesniuose pickup modeliuose, kurie dominuoja Lietuvos automobilių rinkoje. Pavyzdžiui:

  • Patikimumas ir patobulintos važiuoklės konstrukcijos veikia amortizatorių ir aukštos pralaidumo sistemų paklausą Lietuvoje.
  • Mechaninės pavarų perjungimo technologijos ir greitesni transmisijų sprendimai skatina populiarėti patvariems atnaujinimams ir aftermarket sprendimams Kaune bei Vilniuje.
  • Rinkos tendencijos rodo, kad lietuviai vis dažniau renkasi didesnius visureigius bei pickup'us, kurių kaina ir prieinamumas Lietuvoje priklauso nuo euro zonos pasiūlos ir importo mokesčių.

Automobilių pirkėjams Lietuvoje svarbu stebėti kainų svyravimus – per pastaruosius metus naudotų visureigių kainos augo dėl logistikos ir dalių trūkumų Europoje. Atsiradus naujoms technologijoms trasose, jas dažnai perima pramonė, o tai vėliau veikia ir serviso pasiūlą bei kainodarą Vilniuje ir Kaune.

Išvados ir kelias į Dakarą

Bandymai Maroke parodyti, kad „Nordis Team“ žengia kryptingai – naujas sunkvežimis ir patikima komanda suteikia vilčių kovoti aukščiau. Nepaisant netikėtumų – audros, ilgos kelionės ir šturmano sveikatos problemų – komanda išlaiko optimizmą. 48-asis Dakaro ralis startuos sausio 3 d., ir V. Žala tikisi, kad iki tol visi komponentai bus įvertinti, sureguliuoti ir paruošti aukščiausiems reikalavimams.

Lietuvos automobilių entuziastams tokie testai yra svarbūs: jie rodo, kokios technologijos ir sprendimai ilgainiui atsiranda mūsų rinkoje bei kaip tarptautinės varžybos formuoja ateities automobilių patikimumo ir dizaino tendencijas.

Šaltinis: autoasas

Palikite komentarą

Komentarai