7 Minutės
Durango pakeitimas atkeliaus tik 2029 m.
Dodge gamina dabartinį Durango modelį nuo 2010 metų, todėl jis yra vienas ilgiausiai rinkoje išlikusių pavadinimų Jungtinėse Valstijose. Stellantis oficialiai patvirtino, kad visiškai naujas modelis pasirodys – bet ne anksčiau nei 2029 metais. Tai reiškia, kad šiuo metu parduodamas modelis bus rinkoje beveik du dešimtmečius prieš debiutuojant ketvirtos kartos Durango. Ilgas gyvavimo laikas industrijoje nėra retas reiškinys: gamintojai, tokie kaip Dodge, dažnai pratęsia gerai žinomų modelių gyvavimo ciklą per nuoseklius atnaujinimus, kad išlaikytų klientų susidomėjimą ir sumažintų rinkos riziką. Vis dėlto pereinamojo laikotarpio trukmė — beveik 20 metų — yra išskirtinė ir verčia klausti, kokius technologinius ir dizaino atnaujinimus įtrauks ketvirtos kartos Durango, kad konkurencinėje SUV rinkoje išliktų patrauklus.
Kur jis bus gaminamas ir už jo esantis investicijų planas
Kaip ir dabar, kitos kartos Durango bus surenkamas Detroit Assembly Complex – Jefferson gamykloje. Stellantis skirs 130 milijonų JAV dolerių, kad paruoštų šią Mičigano gamyklą naujo SUV gamybai — tai dalis plačios, iki dešimtmečio pabaigos numatytos 13 mlrd. JAV dolerių investicijos į JAV gamybą. Tokios apimties lėšos nėra vien tik gamyklos linijų atnaujinimas: jos apima tiek įrangos modernizavimą, tiek tiekimo grandinės optimizavimą, darbuotojų apmokymus ir infrastruktūros pasiruošimą hibridinei bei elektrinei ateičiai. Trumpuoju laikotarpiu tai leidžia užtikrinti gamybos pajėgumų didinimą ir lankstumą, o vidutiniu bei ilgalaikiu laikotarpiu — mažesnę priklausomybę nuo tarptautinių tiekėjų.
Stellantis teigia, kad 13 mlrd. USD programa yra didžiausia įmonės investicija JAV per pastarąjį amžių ir orientuota į apytiksliai 50 % metinio gamybos pajėgumų padidinimą keliuose gamyklų kompleksuose. Investicijos skirtos ne tik vienam modeliui, bet ir įvairių platformų modernizavimui bei variklių gamybos pajėgumams plėsti, kad grupė galėtų greičiau reaguoti į rinkos paklausos pokyčius. Tai yra strateginis žingsnis, leidžiantis palaikyti tiek vidaus degimo variklių gamybą, tiek pereiti prie elektrinių sprendimų, kai tai bus reikalinga.
Svarbiausi programos akcentai yra šie:
- $600 mln. atidaryti Belvidere surinkimo gamyklą 2027 m. (Jeep Cherokee ir Compass) ir sukurti apie 3 300 darbo vietų
- Beveik $400 mln. Toledo surinkimo kompleksui, skirtų naujam Ram vidutinio dydžio pikapui, kurio gamyba prasidės 2028 m., tai sukurs daugiau nei 900 darbo vietų
- $100 mln. perstatymui Warren Truck Assembly gamykloje – dideliam benzininio SUV ir nuotoliniu būdu pailgintos autonomijos elektriniam modeliu planuojama pradėti gaminti 2028 m.
- $100 mln. naujo keturių cilindrų GMET4 EVO variklio gamybai Indianos valstijoje nuo 2026 m., sukuriant daugiau nei 100 darbo vietų

Gamybos permainos ir platformos pastabos
Stellantis pakeitė planus dėl Ram vidutinio dydžio pikapo gamybos: pakaitinio Dakotos dvasia laikomo modelio gamyba vyks Ohaio valstijoje, o ne Belvidere gamykloje. Tokie sprendimai atspindi sudėtingą gamybos tinklo optimizavimą: įmonė vertina logistiką, darbuotojų prieinamumą, tiekėjų koncentraciją ir valstybių bei savivaldybių siūlomas paskatas. Durango tęstinumas Detroit Jefferson gamykloje patvirtina Dodge ilgalaikę SUV strategiją — gaminti didesnės kategorijos šeimyninius ir pramoginius automobilius, kurie patenkina klientus, ieškančius universalumo, vilkinimo galios ir vietos keleiviams bei krovinio gabenimui.
Pratęsiant populiaro modelio gyvavimo laiką, gamintojai dažnai atnaujina vidaus apdailą, informacines sistemas, saugumo ir pagalbinių vairuotojo funkcijų paketą ir variklių spektrą. Tai leidžia ilgiau išlaikyti modelį konkurencingą be pilno platformos perdarymo. Kita vertus, ilgai eksploatuojami modeliai susiduria su technologijų skolos rizika — pirkėjai gali tikėtis platesnių pasirinkimų, įskaitant hibridines arba praplatintas elektrines versijas, jei gamintojas nuspręs tokius sprendimus įdiegti per gamyklos atnaujinimus.
O kaip dėl Chrysler?
Stellantis paskelbimas daugiausia orientuotas į naujus Dodge, Jeep ir Ram modelius, tuo tarpu Chrysler artimiausios ateities planuose buvo aptartas minimaliai. Tai nereiškia Chrysler pabaigos: prekės ženklas dabar turi atskirą dizaino studiją ir, pasak Stellantis dizaino vadovo, jis yra „paruoštas naujam skyriui“ (angl. "ripe for a new chapter"). Vietoje griežtos vien tik elektrinių transporto priemonių laiko juostos Chrysler planuoja naudoti lanksčias STLA Medium ir STLA Large architektūras, kurios priima tiek vidaus degimo, tiek elektrines pavaras. Toks požiūris suteikia galimybę kurti modelius su įvairiomis pavarų konfigūracijomis — nuo tradicinių benzino ir dyzelinių variklių versijų iki hibridinių ir visiškai elektrinių variantų, priklausomai nuo rinkos poreikių ir reglamentų.
„Chrysler eksperimentuos ir sieks pritraukti naujus klientus,“ teigia Stellantis, tuo pačiu pažadėdama penkis naujus modelius ir 19 atnaujintų produktų savo portfelyje iki 2029 m. pabaigos. Tai strategija, kuri gali apimti markės pozicionavimo peržiūrą, naujų dizaino elementų įvedimą ir technologijų derinimą, siekiant atgaivinti rinkos susidomėjimą. Chrysler, turėdamas autonomiškesnį dizaino biurą ir prieigą prie stambių grupės resursų, gali tapti eksperimentų platforma, kur bus testuojamos naujos koncepcijos, klientų pritraukimo strategijos ir hibridinės vaizdinės tapatybės sprendimai.
Ką tai reiškia pirkėjams ir rinkai
Pirkėjams naujas 2029 m. Durango turėtų reikšti modernizuotą dizainą, greičiausiai atnaujintas variklių ir pavarų galimybes, patobulintas saugos sistemas bei naujos kartos informacijos ir pramogų technologijas, palyginti su senstančiu dabartiniu modeliu. Tikėtina, kad naujoje versijoje bus didesnis dėmesys kuro efektyvumui, automobilių tinklinėms funkcijoms (connectivity), atnaujintoms aktyviosios saugos priemonėms ir galimiems hibridiniams sprendimams, atsižvelgiant į tai, jog Stellantis investuoja į tiek vidaus degimo, tiek elektrines platformas. Gamintojas taip pat gali pasiūlyti platesnį paketų spektrą ir specializuotas versijas (pvz., sportiškesnes arba prabangesnes apdailos linijas), kad Durango išliktų konkurencingas tokiose srityse kaip šeimyniniai SUV, miestų ir priemiesčių naudojimas bei laisvalaikio transportas.
Rinkos požiūriu, didžiulės Stellantis investicijos į JAV gamybą signalizuoja pasitikėjimą vietine pramone ir darbo rinka, taip pat rodo, kad grupė tikisi ilgalaikio vidaus pardavimų stabilumo. Be to, sprendimas išlaikyti galimybę gaminti tiek vidaus degimo, tiek elektrines pavaras reiškia, kad Stellantis nesirenka vieno vienintelio kelio link elektrifikacijos — tai diversifikacijos strategija, leidžianti skirtingoms rinkoms ir klientų segmentams pereiti prie elektrifikacijos skirtingu tempu. Tokia dviguba strategija sumažina riziką, susijusią su per greitu ar per lėtu pereinamuoju laikotarpiu, ir leidžia palaikyti konkurencingumą įvairiuose regionuose.
Pagrindinės išvados:
- Kita Durango karta bus pristatyta 2029 m. ir bus gaminama Detroite (Jefferson)
- $130 mln. skiriama Jefferson gamyklos paruošimui
- Tai dalis $13 mlrd. investicijų JAV, kurios pertvarko kelias surinkimo linijas ir didina gamybos pajėgumus
Verta paminėti, kad ši informacija reiškia ne vien lokalius pokyčius gamybos lygyje, bet ir platesnį poveikį tiek tiekimo grandinei, tiek darbo rinkai bei regioninėms ekonominėms sąlygoms. Didesnės investicijos gali paskatinti vietinių tiekėjų plėtrą, technologinius partnerystės projektus ir ilgalaikę kompetencijų koncentraciją aplink aukštos pridėtinės vertės automobilių gamybos centrus.
Laukti daugiau detalių apie variantus, variklius ir tikslų specifikacijų rinkinį galima tikėtis palaipsniui: kaip Stellantis spartins durango kūrimą link 2029 m. paleidimo, jis skelbs papildomus duomenis apie platformos architektūrą, galimas hibridines versijas, saugumo paketų lygius, technologinius modulius (pvz., asistento sistemos arba atnaujinti pramogų ir navigacijos moduliai) bei planuojamas kainodaros strategijas. Pirkėjams verta stebėti gamintojo pranešimus, testinius pasirodymus ir parodų pristatymus, kur dažniausiai pirmiausia pristatomi konceptai ir pagrindinės naujovės.
Šaltinis: motor1
Palikite komentarą