Tesla žada antrą Roadster pristatymą — ir ilgą laukimą

Tesla praneša apie antrą Roadster pristatymą su demonstracija šiais metais, tačiau pažadai dėl gamybos liko atsargūs: ekspertai ir rezervacijų turėtojai gali laukti iki dvejų metų iki realių pristatymų.

Komentarai
Tesla žada antrą Roadster pristatymą — ir ilgą laukimą

6 Minutės

Tesla žada antrą Roadster pristatymą — ir dar ilgą laukimą

Teslos ilgai lauktasis Roadster nėra užmirštas: pranešama, kad elektrinis sportinis automobilis yra „kelyje“ ir prieš metų pabaigą numatomas naujas pristatymas ir demonstracija, tačiau pirkėjams reikėtų rengtis papildomiems vėlavimams iki masinės gamybos pradžios. Franz von Holzhausen, Teslos vyriausiasis dizaineris, podkaste „Ride the Lightning“ sakė, kad kompanija tikisi netrukus surengti viešą demonstraciją, tačiau dar kartą pakartojo, jog klientų pristatymai užtruks ilgiau — jis nurodė, jog gamyba įvyks „tikrai per dvejus metus“. Ši žinia sumažina galimus spekuliacijų šūvius, bet nepanaikina realybės, jog tarp demonstracijos ir serijinės gamybos paprastai atsiranda papildomų inžinerinių, tiekimo ir sertifikavimo užduočių.

Kodėl Roadster vis dar svarbus

Pirmasis Roadster pradėjo Teslos moderniąją erą ir įrodė, kad elektriniai automobiliai gali būti greiti ir geidžiami. Entuziastams antroji Roadster karta žada akį traukiantį halo produktą: ekstremalų našumą, išraiškingą dizainą ir simbolinį linktelėjimą Teslos praeičiai, tuo pačiu metu įtvirtinant poziciją prabangiame elektrinių automobilių segmente. Elono Musko anksčiau pažadėtas „epinis demonstravimas“ palaiko aukštus lūkesčius, tačiau istorija atvėsino susidomėjimą — Roadster pirmą kartą pristatytas 2017 m. ir nuo to laiko patyrė kelis atidėjimus. Svarbu paminėti, kad automobilio įtaka prekės ženklui gali būti didesnė už tiesioginį pardavimų efektyvumą: tokie modeliai veikia kaip technologijų platformų bei dizaino orientyrų demonstratoriai, kurie padeda atkreipti dėmesį į gamintojo elektrinių automobilių portfelį.

Ką galima tikėtis iš artėjančios demonstracijos

Von Holzhausen komentarai rodo, kad Tesla planuoja dar vieną atnaujintą pristatymą ir demonstraciją, o ne staigų perėjimą prie masinės gamybos. Tai reiškia, kad kitas viešas renginys greičiausiai bus stilingai parengto prototipo ar koncepto demonstracija, o ne automobiliai, išeinantys tiesiai nuo surinkimo linijos. Tokios demonstracijos paprastai sutelktos į dizaino sprendimus, technologinius pasiekimus ir rinkodaros efektyvumą, o ne į pilnai išbaigtą gamybos procesą.

Planuojami demo akcentai greičiausiai apims kelis svarbius aspektus:

  • Išorės dizaino ir medžiagų atnaujinimus — akcentuojant aerodinamiką, svorio mažinimą bei statybinę kokybę
  • Salono išdėstymą ir technologines savybes — nuo valdymo sąsajų iki pažangių vairuotojo pagalbinių sistemų ir komforto sprendimų
  • Našumo pareiškimus ir inžinerinį požiūrį — variklių architektūra, galia, sukimo momentas ir baterijų moduliai
  • Aiškesnį gamybos planą — nors tai dar nebūtinai reiškia konkrečias pristatymo datas, bet turėtų pateikti etapinius terminus ir prioritetus

Našumo pareiškimai, realybės patikrinimai ir rinkos pozicionavimas

Tesla anksčiau iškėlė įspūdingus tikslus: Elonas Muskas teigė, kad Roadster pasieks 0–60 mylių per valandą (0–96 km/h) mažiau nei per sekundę — skaičius, kuris pavers jį į greičiausią serijinį automobilį istorijoje. Tesla inžinerijos viceprezidentas Lars Moravy vėliau apibūdino Roadster kaip vairuotojui skirtą automobilį, kuris „iš tiesų žiūri į fizikos ribas“, tuo tarpu von Holzhausen teigia, kad laukti verta. Vis dėlto, tokie ekstravagantiški našumo tikslai yra sudėtingi ir brangūs pasiekti serijinės gamybos sąlygomis: įvykdymas reikalauja pažangios baterijų chemijos, itin efektyvaus aušinimo, specializuotos variklių architektūros ir aukščiausio lygio važiuoklės inžinerijos.

Praktinėje aplinkoje gamintojas turi daryti kompromisus tarp prototipo efektingumo ir masinės gamybos patikimumo. Tyrimai ir bandymai turi užtikrinti, kad ekstremalios charakteristikos nesumažintų saugumo, ilgaamžiškumo ar aptarnavimo galimybių. Be to, sertifikavimas skirtingose rinkose (ES, JAV, Kinija) reikalauja papildomų testavimo etapų, kurie gali keisti arba riboti pradinius rodiklius.

Iš rinkos perspektyvos Roadster išlieka nišiniu žaidėju. Plėtros kaštai buvo dideli, o galutinis modelis bus brangus; 50 000 JAV dolerių depozitas (vis dar reikalaujamas rezervacijoms) parodė susidomėjimą, bet neplėtė masinės paklausos. Tai reiškia, kad Roadster daugiau veikia kaip prekės ženklo „halo“ modelis ir technologijų demonstratorius nei kaip didelio pelningumo masinio pardavimo produktas. Korporaciniu požiūriu tokie modeliai padeda pritraukti dėmesį investuotojams, formuoti inovacijų įvaizdį ir testuoti technologijas, kurios vėliau gali pereiti į masinę gamą.

Rezervacijų turėtojams: kantrybė ar pasipriešinimas?

Rezervacijų turėtojai aktyviai reiškė nepasitenkinimą dėl vėlavimų ir sugrąžinimo sunkumų. Nors Tesla palieka galimybę gauti automobilius ateityje, daugelis klientų skundžiasi dėl nusivylimo ir pirkėjo atgailos (angl. buyer's remorse). 50 000 USD depozito grąžinimo procesas, kaip pranešta, buvo sudėtingesnis, nei daugelis tikėjosi, ir tai kelia reputacinę riziką Tesla, jei terminai vėl pasislinks. Tokie konfliktai su klientais gali paveikti pasitikėjimą pažadais, ypač kai kalbama apie aukštos vertės, ribotą leidimą turinčius modelius.

Be to, teisinės ir regulatorinės aplinkybės gali įtakoti depozitų tvarkymą skirtingose jurisdikcijose; vartotojų apsaugos įstatymai kai kuriose rinkose gali reikalauti griežtesnių grąžinimo terminų arba papildomos atskaitomybės, todėl vartotojams patartina aiškiai susipažinti su rezervacijos sąlygomis ir su susijusiomis galimomis rizikomis.

Kaip tai atrodo palyginus su konkurentais

Kiti automobilių gamintojai, siekiantys aukšto našumo elektrinių transporto priemonių segmento — nuo įsitvirtinusių superautomobilių ženklų iki naujų startuolių — žengia savo keliu atsargiau, dažnai su aiškesniais gamybos grafikais arba mažesnėmis pradinėmis gamybos partijomis. Pavyzdžiui, kai kurie prekės ženklai renkasi riboto kiekio serijas, leidžiančias išbandyti gamybos procesus ir rinkos prisitaikymą, prieš investuojant į platesnę gamybą. Tesla požiūris išlieka drąsus ir viešas: didelės pažadų anonsavimo kampanijos pritraukia žiniasklaidos dėmesį, bet kompanijos istorija su ambicingomis datomis ir vėlesniais atidėjimais reiškia, kad Roadster galutinė įtaka rinkai priklausys nuo to, kiek gamybiniai specifikacijų parametrai sutaps su anksčiau paskelbtais įspūdingais skaičiais.

Idealiu atveju geriausias rezultatas būtų „stulbinantis demonstracinis eksponatas, virstantis praktišku automobiliu“ — toks modelis ne tik sukeltų sensaciją, bet ir būtų parduodamas, aptarnaujamas bei sugebėtų išlaikyti vertę po daugelio metų. Pagrindinis klausimas lieka toks: ar Tesla sugebės peržengti atotrūkį tarp koncepto ir rimtos, pastovios gamybos per laikotarpį, kurį minėjo von Holzhausen?

  • Pagrindinė išvada: tikėkitės dramatiškos demonstracijos netrukus, bet pirkėjams verta numatyti, kad gamyba ir pristatymai gali vėluoti — galimai iki dvejų metų po demonstracijos. Roadster vis dar gali perrašyti elektrinių automobilių našumo normas, tačiau tai įvyks tik tuo atveju, jei Tesla sugebės paversti prototipo bravūrą į patikimą, gaminamą produktą, kuris atitinka tiek techninius reikalavimus, tiek klientų aptarnavimo lūkesčius.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai