10 Minutės
Meet the new Continental GT Speed
Ketvirtos kartos Bentley Continental GT Speed debiutuoja su aiškia užduotimi: būti greitesniu, išmanesniu ir dar rafinuotesniu. Jis pakeičia garbingą W12 agregatą sudėtinga hibridine sistema ir, nepaisant to, kad sveria maždaug 200 kg daugiau už pasitraukusį trečios kartos modelį, sugeba jaustis judresnis ir labiau „ant kojų“. Entuziastams ir prabangos pirkėjams šis GT persvarsto lūkesčius dėl to, ką gali reikšti modernus grand tourer automobilis: kombinacija tarp sportinio charakterio ir aukščiausio lygio komforto.
Heart of the machine: the hybrid powertrain
Bentley sujungė 4.0 litro dvejopą turbokompresorių V8 variklį su galingu elektros varikliu, sukurdamas įtikinamą hibridinę jėgainę. Benzininis V8 savarankiškai suteikia rimtą galią, o elektrinis variklis prideda momentą iš vietos ir papildomą įsiveržimą žemesnėse apsukose. Kartu sistema pasiekia apie 771 bhp ir apie 1 000 Nm sukimo momentą — skaičiai, kurie GT Speed pozicionuoja kaip galingiausią iki šiol pagamintą Bentley grand tourer.

Svarbiausi variklio ir transmisijos aspektai:
- 4.0 litro twin‑turbo V8 kartu su elektros motoru suteikia sinergiją tarp tradicinės galios ir elektrinio momento;
- Bendra sistemos galia maždaug 771 bhp — tai aukštas rodiklis prabangiame segmentui;
- Viršutinis sukimo momentas arti 1 000 Nm, leidžiantis išgaubti įspūdingą trauką esant žemoms apsukoms;
- Aštuonių laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėžė su aktyviu visų ratų pavara užtikrina greitus perjungimus ir gerą traukos paskirstymą.
Bentley deklaruoja 0–60 mph (0–96 km/h) įsibėgėjimą apie 3,1 sekundės ir elektroninį greičio ribojimą maždaug 208 mph (335 km/h), kai automobilis veikia visa galia. Akumuliatoriaus blokas prilygsta didesniam prabangaus hibridinio grand tourer standartui: jis suteikia visai elektrinei riedėjimo galimybei apie 50 mylių (apie 80 km) esant palankioms sąlygoms, o AC įkrovimas iki pilnos talpos 11 kW įkrovikliu užtrunka mažiau nei tris valandas. Toks elektrinis nuotolis ir greitas AC įkrovimas daro GT praktišką kasdieniam naudojimui ir miestui, kartu išlaikant tolimųjų kelionių galimybes.
Driving character: composed aggression
Vairuojant GT Speed dera du, iš pirmo žvilgsnio prieštaraujantys bruožai: lengvas tolimojo važiavimo komfortas ir aštri, jausminga dinamika, kai vairuotojas ieško sportinio potyrio. Komforto režime automobilis įsitaiso kaip tikras grand tourer — tylus įsibėgėjimas, vingrus ir malonus važiavimas bei subtilus galios paskirstymas, kurio tikslas — nuovargio sumažinimas ilgose kelionėse. Persijungus į Sport, automobilis akivaizdžiai „sukietėja": akseleratoriaus reakcija tampa aštresnė, išmetimo vožtuvai atsidaro ir garsas tampa ryškesnis, o važiuoklė pasiruošusi intensyvesniam tempui.

Elektroninis riboto slydimo diferencialas, sukimosi momentų vektorizavimas ir 48V aktyvūs anti-roll bar'ai (stabdžių strypai) kartu kontroliuoja kėbulo šoninius svyravimus ir leidžia automobiliui keisti kryptį pastebimai vikriau, nei galėtum tikėtis iš 2,4 tonos sveriančio automobilio. Galinių ratų pasukimas, persukintas Sport nuostatoms, suteikia GT mažesnio posūkio pojūtį ir kelia pasitikėjimą vidiniame posūkyje. Hibridinės baterijos išdėstymas — žemai ir centralizuotai — leidžia pasiekti beveik idealų 50:50 svorio pasiskirstymą: Bentley nurodo maždaug 49:51 priekinės ir galinės ašies santykį, kas yra esminis faktorius stabilumui ir valdymo neutralumui.
On-road impressions
- GT Speed atrodo žvalesnis per siauresnius posūkius, palyginti su didesniais Bentley, tokiais kaip Flying Spur Speed — tai rezultatų suma dėl svorio pasiskirstymo ir valdžios charakteristikų;
- Oro pakaba su atnaujintais dvigubais amortizatoriais sugeria nelygumus efektyviai, tuo pačiu išlaikydama kėbulo kontrolę ir komfortą;
- Automobilis gali nukreipti 100 % sukimo momento į galinę ašį, kai pageidaujama autentiško galinio varančio pojūčio — tai suteikia vairuotojui galimybę pasirinkti dinamiškesnį elgesį.
Vairuotojai, kurie vertina greitį neišsižadėdami civilizuotumo, įvertins, kaip GT dera dinamika su rafinuotumu. Perjungimai tarp važiavimo režimų tapo ryškesni nei ankstesniuose GT modeliuose, pabrėždami, kiek plačiai ištempė Bentley šio automobilio našumo ribas. Praktikoje tai reiškia, kad kasdienis naudojimas gali būti patogus ir tylus, o esant reikalui — automobilis pasiruošęs suteikti intensyvų sportinį įspūdį.

Design updates: modern cues, classic lineage
Stiliaus prasme naujausias Continental yra platesnis ir sėdi žemiau nei jo pirmtakas, todėl įgauna solidžią, tvirtą stovėseną kelyje. Vienas iš akivaizdžiausių pokyčių — atsisakymas ikoniško Bentley dvigubo žibintų išdėstymo. Nauji vienetiniai priekiniai žibintų blokai, pagaminti su kristalo pjaustymo „deimanto" efektu ir ryškia viršutinės dalies kontūrine linija, atnaujina priekį ir kartu prisideda prie aerodinamiškesnės silueto interpretacijos.
Ratų pasirinkimai ir apdailos pabrėžia GT Speed sportinę intenciją: 22 colių tamsinto atspalvio „Speed" ratlankiai pabrėžia platesnę stovėseną. Subtilios aerodinaminės korekcijos ir siauros tarpų tarp plokščių taip pat atskiria Speed nuo žemesnių komplektacijų, derindamos estetinį dramatiškumą su funkcionalia oro srauto valdymo nauda. Dizaino pokyčiai ne tik akcentuoja vizualią dinamiką, bet ir prisideda prie stabilumo dideliu greičiu bei mažesnio pasipriešinimo kelyje.
Interior: opulence with performance cues
Įlipus į saloną, GT Speed tęsia Bentley tradiciją — meistriškumas, prabangios medžiagos ir kruopščios detalės, kartu pateikiant švelnias sportines pastabas. Testuotas salonas turėjo Saddle odą su Beluga akcentais ir rafinuotą blizgaus juodo apdailos elementą. Pasirenkamos kontrastinės siūlės ir sėdynių apvadai sustiprina pritaikytumo pojūtį; tiems, kurie ieško techniškesnio estetinio įspūdžio, vis dar siūloma variklio graviruota aliuminio apdaila, šiame gaminyje pateikta tamsesnės spalvos tonu, kuris suvaldo jos blizgesį ir dera su sportiška atmosfera.

Vienas iš išskirtinių Bentley elementų išlieka: besisukantis centrinis ekranas. 12,3 colio aukštos skiriamosios gebos ekranas užima vieną iš trijų modulio veidų ir sukasi, atverdamas arba analoginius prietaisus, arba švarų medienos arba kitos apdailos paviršių. Tai ne tik taktili prabanga, bet ir praktiškas sprendimas sumažinti naktinį blaškymąsi, išlaikant modernią informacinių technologijų paketą.
Interjero akcentai:
- Rankomis siūta oda ir išskirtinės apdailos galimybės užtikrina personalizaciją;
- Besisukantis 12,3 colio ekranas suteikia galimybę keisti kokpitą nuo klasiško iki aukštųjų technologijų režimo;
- Išsamios personalizacijos galimybės per Mulliner programą leidžia užsakovui susikurti unikalų saloną.
Technical package and charging
Talpi 25,9 kWh baterija montuojama žemai važiuoklėje, gerinant išdėstymą ir svorio pasiskirstymą. Bentley nurodo, kad AC įkrovimas iki pilnos talpos 11 kW sieninio kroviklio metu trunka apie 2 valandas ir 45 minutes, todėl naktinis arba dieninis papildymas tampa praktiškas savininkams, ketinantiems reguliariai naudoti elektrinę važiavimo galimybę. Be to, įmonė pateikia rekomendacijas dėl optimalaus įkrovimo praktikų ir akumuliatoriaus ilgaamžiškumo, pvz., vengti ilgalaikio pilno išsikrovimo ir reguliariai atnaujinti programinę įrangą.
Saugumą, komfortą ir valdymą stiprina gausybė elektroninių sistemų: adaptyvi oro pakaba su dvigubais amortizatoriais, aktyvūs anti-roll bar'ai, galinių ratų pasukimas ir pažangi stabilumo bei traukos kontrolės sistema. Visi šie komponentai veikia sinergijoje, kad sumažintų hibridinės masės įtaką ir pristatytų dinamišką charakterį, kuris gali atrodyti nesuderinamas su jo kėbulo svoriu. Techninis paketas taip pat apima pažangias vairavimo pagalbos sistemas, šiuolaikinius saugos modulius ir programinę įrangą, optimizuojančią reagavimą vairuotojo užuominoms.
Pricing and market position
Bentley pozicionuoja naują Continental GT gamą taip, kad ji atitiktų tiek tradicinius klientus, tiek vis didesnį skaičių pirkėjų, linkstančių prie elektrifikuotos prabangos. Pradinės bazinės GT kainos prasideda nuo žemesnių šešių skaitmenų sumų (USD ar GBP rinkos kontekste tai atitinka aukštą klasių lygį), o GT Speed reikalauja premijos už savo Ultra‑Performance hibridinį komplektą ir našumo paketus. Kabrioletų GTC variantai turi papildomą kainą, priklausomai nuo komplektacijos ir pasirinktų opcijų, o Mulliner versijos suteikia papildomą galimybę individualizuoti automobilį aukščiausio lygio užmokesčiui.
Trumpai tariant, Continental GT Speed taikomas pirkėjams, kurie nori aukščiausios klasės našumo GT potyrių, neatsisakydami Bentley įprastos rafinuotumo ir pritaikymo laipsnio. Rinkoje, kurioje elektrifikacija ir hibridinės technologijos tampa vis svarbesnės, GT Speed pozicionuojamas kaip modelis, kuris siūlo kompromisą tarp tradicinių variklių charizmos ir modernių energetinių sprendimų privalumų.
What’s next for Bentley?
Bentley aiškiai signalizuoja platesnį poslinkį link elektrifikacijos. Laukiamas visiškai elektrinis, mažesnis „Luxury Urban SUV" modelis turėtų pasirodyti artimiausiais metais, siekiant išplėsti prekės ženklo klientų ratą su kompaktiškesniu ir galbūt prieinamesniu sprendimu nei Bentayga. Šis žingsnis atspindi prabangos automobilių rinkos tendencijas, kur daugiau klientų reikalauja elektromobilių, išlaikant aukštą prabangos ir komforto standartą.

Tuo tarpu Bentley ruošia riboto leidimo variantus skirtus puristams: sklando gandai apie lengvesnį, dar ekstremalesnį GT darinį, galimai pavadintą Supersport, kuris pabrėžtų svorio mažinimą per anglies pluošto panaudojimą ir daugiau vairuotojo orientuotą galinį varantįs propulsorių. Nors aukščiausia galia gali būti panaši į dabartinį GT, sumažinta masė ir didesnė galinės ašies įtampa galėtų sukurti itin gyvą vairavimo patirtį su grubesniu, sportiškesniu charakteriu.
Conclusion: a new chapter for the GT
Ketvirtos kartos Continental GT Speed yra įtikinama Bentley grand tourer formulės evoliucija. Priimdamas galingą hibridinę jėgainę, Speed įgauna akivaizdų našumą, elektrinį diapazoną miesto važiavimams ir rafinuotą manierą tolimoms kelionėms. Jo valdymas tapo aštresnis, dizainas — ryškesnis, o salonas išlieka etalonu prabangai. Techninė įranga, aerodinamika ir išdėstymas sukuria visumą, kuri siūlo ir komfortą, ir sportinį charakterį be kompromisų.
Klientams, kurie svarsto, ar W12 atsisakymas buvo per griežtas žingsnis, GT Speed atsako komplektu, kuris jaučiasi modernus, išlaikydamas Bentley sportinį paveldą. Rezultatas — grand tourer, kuris įsibėgėja greičiau, vairuoja tiksčiau ir vis tiek suteikia ramybę, kurią tikimasi gauti iš šio prekės ženklo. Rinkoje, vis labiau apibrėžiamoje elektrifikacijos, Continental GT Speed demonstruoja, kaip hibridinė technologija gali pakelti, o ne išplėšti, prabangaus sportinio automobilio esmę.
Highlights:
- 771 bhp bendra galia, apie 1 000 Nm sukimo momentas;
- 0–60 mph apie 3,1 sekundės ir ribotas maksimalus greitis maždaug 208 mph;
- Apie 50 mylių (apie 80 km) elektrinis nuotolis ir 25,9 kWh baterija;
- 49:51 svorio pasiskirstymas ir pažangi važiuoklės technologija.
Ar tai būtų ilgų kelionių kompanionas, ar entuziastingas posūkių draugas, Continental GT Speed išsiskiria kaip reikšmingas etapo žingsnis Bentley istorijoje ir patrauklus pasirinkimas prabangiame hibridinių grand tourer rinkos segmente. Dėl savo techninių sprendimų, aukštos lygos apdailos ir vairavimo charakterio jis sudaro rimtą konkurenciją tiems, kurie ieško derinys tarp prabangos ir dinamikos.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą