2 Minutės
Kauno gyventojas Kęstutis Fedirka laimėjo ilgai besitęsusią bylą su miesto administracija: Seimo kontrolierės tarnyba nustatė, kad Kauno savivaldybė ir įmonė „Parkavimas Kaune“ neteisėtai atšaukė galiojančius elektromobilių parkavimo leidimus. Sprendime pažymėta, kad specialūs leidimai elektromobiliams galioja 1 095 dienas (trejus metus) ir jų negalima nutraukti be teisėto pagrindo ar asmeninio pranešimo savininkui.
Seimo kontrolierės sprendimo esmė
Kontrolierė nurodė peržiūrėti administracinį sprendimą, panaikinti neteisėtai priskirtas 25 eurų rinkliavas bei informuoti apie imtus veiksmus per 30 dienų nuo rekomendacijos gavimo. Fedirka teigia, kad sprendimas yra aiškus: jo teisės buvo pažeistos, tad turi būti grąžintas neteisėtai nuskaičiuotas mokestis.
Kaip viskas nutiko?
Problema prasidėjo, kai Kaune buvo pakeista nuostata – nemokamas parkavimas esą galioja tik Kaune registruotiems elektromobiliams. Dėl to kitiems vairuotojams leidimai buvo atšaukti be jokio įspėjimo. Daugelis vairuotojų sužinojo apie pakeitimą tik tuomet, kai gavo baudą už stovėjimą mokamoje zonoje.
Ką tai reiškia vairuotojams Lietuvoje?
Toks precedentinis sprendimas Seimo kontrolieriaus lygmenyje svarbus visai Lietuvos automobilių rinkai. Vairuotojams Lietuvoje, ypač Kaune ir Vilniuje, rekomenduojama atidžiai tikrinti leidimų galiojimą ir, esant neteisybei, kreiptis į atsakingas institucijas. Sprendimas taip pat primena savivaldybėms apie gero administravimo principų svarbą.

Elektromobilių rinka Lietuvoje: kontekstas ir poveikis
Elektromobilių populiarumas Lietuvoje auga – rinkoje pastebimas didesnis įvairių modelių pasirinkimas: nuo miesto hatchback iki SUV ir krosoverių. Dažniausiai Lietuvoje perkami modeliai panašūs į Europos tendencijas: Nissan Leaf, Volkswagen ID. šeima, Hyundai Kona, Kia e-Niro ir kiti. Tačiau kainos Lietuvoje kartais būna panašios arba šiek tiek didesnės nei Vakarų Europoje dėl apmokestinimo ir mažesnės pasiūlos.
Specifikacijos, dizainas ir našumas
Renkantis elektromobilį Lietuvos pirkėjui svarbu akumuliatoriaus talpa ir realus nuvažiuojamas atstumas žiemą, komfortas, įkrovimo greitis ir kaina. Dauguma rinkoje esančių modelių siūlo 200–500 km deklaruojamo nuotolio, o praktiški kompaktiniai SUV populiarūs dėl erdvės ir didesnio pravažumo Lietuvos keliuose.
Rinkos pozicionavimas ir palyginimai su Europa
Europos miestuose dažnai taikomos skatinamosios priemonės – mokesčių lengvatos, nemokamas arba pigesnis parkavimas elektromobiliams. Tokios miestų politika gali paskatinti įsigyti EV; priešingai, netikėti leidimų panaikinimai, kaip nutiko Kaune, mažina pasitikėjimą ir gali įtakoti pirkinių sprendimus Lietuvoje.
Išvados ir patarimai
Ši byla rodo, kad administracinės klaidos sprendžiamos: savivaldybė turės peržiūrėti sprendimus, atšaukti neteisėtas baudas ir atkurti leidimus. Vairuotojams Kaune ir kituose miestuose patartina saugoti leidimų dokumentus, sekti oficialius pranešimus ir kreiptis į kontrolierius ar teismą, jei jaučiate, kad teisės pažeistos. Tokie precedentai taip pat privers savivaldybes Lietuvoje atsakingiau formuluoti elektromobilių politiką.
Šaltinis: 77
Palikite komentarą