Naujas Kia Telluride 2026: turbo, hibridas ir dizainas

Kia atskleidė antros kartos Telluride: naujas, sportiškesnis šeimyninis SUV su 2,5 l turbo ir 2,5 l turbo hibridine pavara, geresne aerodinamika bei didesne vidine erdve. Išsamus apžvalginis straipsnis.

1 Komentarai
Naujas Kia Telluride 2026: turbo, hibridas ir dizainas

6 Minutės

LA Auto Show premjera: atvyksta naujas Telluride

Kia oficialiai pristatė antros kartos Telluride Los Andželo automobilių parodoje (LA Auto Show). Modelis pasižymi ryškesne, atletiskesne išvaizda ir peržengia tradicinį V6 sprendimą, pereidamas prie modernių keturių cilindrų su turbokompresoriumi bei hibridinių variklių. Telluride išlieka vienu populiariausių Kia modelių Jungtinėse Valstijose; 2026 metų atnaujinimas aiškiai orientuojasi į didesnį efektyvumą, aštresnį dizainą ir šeimoms patrauklias savybes, kurios sukūrė šio modelio reputaciją.

Atsisveikinimas su V6 — turbina ir hibridas vietoje jo

Reikšmingas pokytis palyginus su ankstesne karta – ir skirtingai nei giminaitis Hyundai Palisade – naujasis Telluride atsisako 3,8 l natūraliai įpūsto V6. Kia siūlys standartinį 2,5 l keturių cilindrų turbokompresorių ir pažangesnį 2,5 l turbo hibridinį agregatą aukštesnėms įrangos versijoms. Šis žingsnis aiškiai orientuotas į kuro sąnaudų mažinimą, CO2 išmetimų kontrolę ir naujų emisijų reikalavimų atitikimą bei padeda pagerinti eksploatacines savybes mieste ir magistralėje.

Pagrindiniai variklių parametrai:

  • 2.5 l turbo keturių cilindrų: 278 ag (apytiksliai) ir 422 Nm sukimo momento
  • 2.5 l turbo hibridas (benzininis variklis + elektrinis variklis): 334 ag (apytiksliai) ir 460 Nm derinys

Abi kuro ir variklių konfigūracijos komplektuojamos su tradicine aštuonių pavarų automatine transmisija. Pirkėjai galės rinktis priekinį arba visų ratų varomą pavaros variantą priklausomai nuo bazinio lygio ir planuojamo naudojimo. Hibridinė pavara turėtų pasiūlyti ženklų kuro sąnaudų ir emisijų mažėjimą kasdienėje eksploatacijoje, o turbokompresorius išlaiko dinamiškumo pojūtį sparčiuose manevruose.

Techniniu požiūriu, perėjimas prie mažesnio tūrio, bet aukštesnio efektyvumo variklių atitinka rinkos ir reguliavimo tendencijas: gamintojai dažniau naudoja mažesnius, įkraunamus arba turbininius agregatus kartu su elektrifikacijos sprendimais, kad pasiektų griežtesnius CO2 standartus ir suteiktų geresnę degalų ekonomiją realiomis sąlygomis.

Dizaino atnaujinimai ir geresnė aerodinamika

Antros kartos Telluride demonstruoja sportiškesnę ir aukštesnę stovėjimo pozą, tačiau išlaiko charakteringą vertikalių šviesos elementų sprendimą priekyje ir gale. Radiatoriaus grotelės tapo ryškesnės, su didesnėmis vertikaliomis detalėmis, o priekiniai žibintai – didesni nei ankstesniame modelyje. Šis estetinis pokytis ne tik akcentuoja vizualinį mastą, bet ir sukuria modernią, solidesnę išvaizdą, kuri labiau atitinka segmentą siekiančius pirkėjus.

Funkcinės detalės, tokios kaip įspūdžiu užapvalinti ir įspaudžiami durų rankenų sprendimai (flush retractable handles) bei aptakesnė kėbulo apdaila, padėjo Kia sumažinti aerodinaminį pasipriešinimą (drag coefficient) nuo 0,33 iki 0,30. Mažesnis Cd rodiklis reiškia geresnį stabilumą esant didesniam greičiui, mažesnes degalų sąnaudas magistralėje ir sumažintą vėjo triukšmą važiuojant didesniu tempu.

Be estetikos ir aerodinamikos, dizaino atnaujinimai taip pat žymi ergonomikos ir realios naudojimo kokybės gerinimą: pagerinta priekinio apšvietimo modulacija, papildomi oro srautai aušinimui ir atnaujinti priekiniai bei galiniai bamperiai, optimizuoti tiek išvaizdai, tiek funkcionalumui. Kia specialiai pabrėžia, kad šie pakeitimai buvo atlikti siekiant sukurti subalansuotą sprendimą: stilius be kompromiso už patogumą ir praktiškumą šeimoms.

Daugiau vietos: didesni matmenys ir ilgesnis ratų bazė

Kia pratęsė Telluride kėbulą, kad geriau atitiktų šeimų ir bagažo poreikius. Bendras ilgis padidėjo 59 mm iki 5 060 mm, o ratų bazė augo 69 mm iki 2 969 mm. Šie pasikeitimai verčia automobilį jaustis erdvesniu salone, ypač trečioje eilėje sėdimiesiems – vietos padaugėjo tiek kojoms, tiek galvai, todėl trečia eilė tapo labiau tinkama suaugusiems kelionėms ilgesniais atstumais.

Praplatintas salonas ir ilgesnė ratų bazė reiškia ir praktiškesnes krovinių galimybes: bagažinės tūris, sulankstytos galinės sėdynės ir lankstesnės sėdynių konfigūracijos patenkins šeimoms būdingas reikmes. Kia taip pat išlaikė galimybę montuoti modulines sėdynes ir papildomas saugojimo zonas salone, kad pagerintų universalumą kasdieniuose ir ilgesniuose maršrutuose.

Be to, grubioms sąlygoms skirtos versijos X-Line ir X-Pro grįžta į gaminį; jos skirtos pirkėjams, kurie nori didesnio pravažumo, aukštesnio pravažumo aukščio ir storesnių, atsparesnių padangų lengvam bekelės naudojimui. Tokios versijos paprastai turi sustiprintą pakabą, apsaugas apačioje ir specifinius estetinius elementus, kurie pabrėžia jų „off-road“ charakterį.

Greiti akcentai

  • Nauja variklių strategija: orientacija į turbo ir hibridines opcijas
  • Aerodinaminis koeficientas sumažintas iki 0,30
  • Bendras ilgis: 5 060 mm; ratų bazė: 2 969 mm
  • X-Line ir X-Pro versijos su didesniu prošvaisos aukščiu ir bekelės ratais

Kada pasirodys ir kiek kainuos?

Kia planuoja atvežti naują Telluride į rinką kitų metų pirmame ketvirtyje. Tikslios kainos dar neatskleidžiamos; kontekstui – išeinantis 2025 metų modelis JAV pradėjo nuo maždaug 36 390 USD. Kadangi Telluride išlieka vienu stipriausių Kia pardavimų produktų JAV (per 2025 metų pradžią daugiau nei 100 000 vienetų buvo parduota JAV rinkoje), tiek individualūs pirkėjai, tiek komerciniai parkai atidžiai stebės kainodarą, eksploatacines sąnaudas ir veikimo sąlygas.

Rinkos pozicionavimo prasme, Kia turi išlaikyti teisingą kainos ir vertės santykį: pereinant prie turbo ir hybrid sprendimų, pagrindiniai konkurentai – tokie kaip Ford Explorer, Toyota Highlander ar net didesnės klasės modeliai – taip pat aktyviai diegia elektrifikacijos sprendimus. Dėl to kainų nustatymas ir kuro sąnaudų rodikliai taps lemiami renkantis tarp panašių visureigių.

Ką tai reiškia pirkėjams

Atsisakymas V6 naudai keturių cilindrų turbo bei hibridiniams sprendimams aiškiai rodo Kia siekį prisitaikyti prie griežtesnių emisijų reikalavimų, geresnės kuro ekonomikos ir elektrifikacijos ateities. Daugeliui pirkėjų hibridinis Telluride suteiks patrauklų derinį tarp dinamikos ir efektyvumo: geresnės miesto bei mišrios eksploatacijos kuro sąnaudos ir mažesnės emisijos. Tradicionalistams, vertinusiems V6 silpnąsias ir sklandžiąją priekinę charakteristiką, gali prireikti laiko prisitaikyti prie naujo variklių jausmo ir garso charakteristikos.

Visgi antra Telluride karta išlaiko šeimai draugišką fokusą: erdvesnis salonas, galingesnės ir efektyvesnės pavaros, platesnės įrangos galimybės bei saugos ir pagalbinės vairuotojo sistemos. Tokie elementai, kaip pažangiosios vairuotojo pagalbos sistemos (ADAS), daugelio ekranų informacijos ir pramogų sistemos, patobulinta garso izoliacija ir komforto įranga, turėtų būti pagrindiniai pardavimo argumentai siekiant išlaikyti esamą klientų bazę ir pritraukti naujus pirkėjus segmentuose, kur prioritetas – komfortas, saugumas ir vertė.

Techniniai ir rinkos niuansai

Nors Kia pateikė pagrindines technines specifikacijas, kai kurie parametrai vis dar laukia patvirtinimo arba rinkai pritaikytų skaičiavimų. Pvz., realūs degalų sąnaudų skaičiai (EPA arba WLTP), vilkimo (towing) galimybės, ir tikslūs saugos testų rezultatų reitingai gali būti paskelbti vėliau artėjant pardavimams. Kia taip pat greičiausiai pateiks atskiras rinkai pritaikytas komplektacijas (trim levels), papildomą įrangą ir priedus, kurie leis pritaikyti automobilį tiek šeimoms, tiek komerciniams klientams ar maršrutų operatoriams.

Gamintojui svarbu subalansuoti degalų sąnaudas, pirkėjų lūkesčius dėl galios ir vairavimo charakteristikos, taip pat išlaikyti kainų konkurencingumą. Todėl pirkėjams verta laukti išsamių bandymų, nepriklausomų apžvalgų ir oficialių ekonomiškumo rodiklių, kurie padės priimti pagrįstą sprendimą.

Ką verta stebėti prieš pirkimą

  • Sąnaudos mieste ir magistralėje (EPA/WLTP patikrinimai)
  • Tikslus kėbulo ir bagažinės tūris bei sulankstytų sėdynių konfigūracijos
  • Aktuali komplektacija ir papildoma įranga (šildomos/ventiliuojamos sėdynės, įkrovimo galimybės, ADAS paketas)
  • Kainodara tarp bazinių ir aukštesnių hibridinių versijų
  • Konkurentų pasiūlymai ir rinkos akcijos paleidimo metu

Jeigu planuojate įsigyti Telluride ar tiesiog domitės dideliais šeimyniniais SUV, rekomenduojama laukti išsamių bandomųjų važiavimų ir nepriklausomų vertinimų — jie suteiks geriausią vaizdą apie realų komfortą, valdymą, triukšmo lygį ir sąnaudas įvairiomis sąlygomis.

Išvados ir perspektyvos

Naujasis Kia Telluride 2026 aiškiai orientuotas į efektyvumą, modernesnį dizainą ir praktinius sprendimus šeimoms. Variklių strategijos permainos — mažesni, bet efektyvesni turbo agregatai ir hibridinės versijos — parodo gamintojo adaptaciją prie globalių taisyklių ir pirkėjų poreikių. Dizaino ir kėbulo pokyčiai pagerina tiek estetiką, tiek funkcionalumą, o didesnė vidinė erdvė ir ilgesnė ratų bazė prisideda prie didesnio komforto trečioje eilėje.

Tolesnės detalės, tokios kaip oficialūs degalų sąnaudų skaičiai, vertinimai pagal saugos institucijas ir tiksli kainodara, bus svarbios galutiniam sprendimui. Iki tol naujasis Telluride atrodo kaip rimtas ir strategiškas Kia žingsnis — išlaikant pagrindinius šeimoms svarbius privalumus, tačiau atnaujinant technologijas, pavaras ir dizainą, kad modelis išliktų konkurencingas 2020-ųjų pabaigos ir 2026 metų SUV rinkoje.

Laukiame išsamių bandymų, oficialių produkto specifikacijų ir rinkos pasirodymo, kad galėtume vertinti, kaip ši transformacija paveiks Kia pardavimus ir pirkėjų pasirinkimus JAV ir kituose pagrindiniuose rinkose.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai

turbo_mk

Wow tas naujasis Telluride atrodo rimtas šuolis į ateitį. V6 atsisakymas - turbokompresoriaus ir hibridų laikai mane intriguoja. Erdvė didės, trečia eilė tikrai patogesnė.