Kodėl dyzelis gali išlikti Lietuvoje: BMW rodo kelią

BMW pavyzdys: dyzeliniai varikliai gali tapti daug švaresni naudojant HVO100 biokurą. Straipsnyje aptariama, kaip tokie sprendimai veikia Lietuvos automobilių rinką, vairuotojus Vilniuje ir Kaune bei kainų ir emisijų tendencijas.

Komentarai
Kodėl dyzelis gali išlikti Lietuvoje: BMW rodo kelią

3 Minutės

Per pastaruosius dešimtmečius dyzeliniai varikliai dominavo Europos lengvųjų automobilių rinkoje dėl didelio sukimo momento ir ekonomiškų degalų sąnaudų. Tačiau po išmetamųjų dujų sudėties tyrimų ir „Volkswagen“ skandalo dyzelis tapo visuotine „problema“. Ar Lietuva turi atsisakyti to, kas vairuotojams Lietuvoje patikę ketvirtį amžiaus? BMW pavyzdys rodo, kad sprendimai gali būti praktiškesni — ne vien elektrifikacija, bet ir degalų kaitaliojimas.

BMW sprendimas: HVO100 ir realūs žingsniai

BMW paskelbė, kad nuo 2025 m. sausio visi Vokietijoje gaminami dyzeliniai modeliai prieš pristatymą atstovybėms bus pripilami HVO100 kuro (keletas litrų manevravimui). HVO100 — hidrintas augalinis aliejus, kurį gamina suomių „Neste“; gamintojo duomenimis, šis biokuras leidžia sumažinti CO2 emisijas „nuo gręžinio iki ratų“ iki 90 %. Tai reiškia, kad esami dyzeliniai varikliai gali tapti daug švaresni be radikalių variklių pertvarkymų.

Kaip tai veikia praktikoje vairuotojams Lietuvoje?

Vairuotojams Vilniuje, Kaune ar regionų keliuose toks požiūris reiškia, kad nereikės skubiai išmesti milijonų naudotų dyzelių. Lietuvoje, kur naudotų automobilių rinka ir toliau dominuoja dyzeliniai modeliai dėl ilgesnių maršrutų ir degalų ekonomijos, HVO100 arba aukštesnės biodyzelio proporcijos galėtų smarkiai sumažinti taršą be masinės keitimo į elektromobilius.

Degalų prieinamumas ir remontas

Technologiškai dyzeliniai varikliai priima HVO100 be didelių modifikacijų, tačiau svarbu užtikrinti tiekimą ir tinkamą techninę priežiūrą. Lietuvoje tiekėjų tinklai ir degalinių operatoriai galėtų supaprastinti perėjimą, didindami biokuro proporciją arba pristatydami specialias A/B kuro talpas didesniems tiekimo regionams.

Techninės savybės, dizainas ir atlikimas

Dyzelis tradiciškai pasižymi didesniu sukimo momentu ir geresne kuro ekonomija — tai ypač svarbu miestų ribų ir tarpmiestinių reisų vairuotojams Lietuvoje. Gamintojai, tokie kaip BMW, išlaiko variklių efektyvumą, siūlydami modernias dyzelio technologijas su mažesnėmis NOx emisijomis ir daline skatinama elektrifikacija (MHEV). Dizaino ir modelių gamoje dyzelis išlieka konkurencingu segmentu, ypač tolimesniems šeimos arba komerciniams poreikiams.

Rinkos pozicionavimas ir kainų tendencijos Lietuvoje

Lietuvos automobilių rinka dažnai seka Europos krūvį: naudotų dyzelinių modelių pasiūla iš Vakarų Europos išlieka didelė, o kainos — konkurencingos. Elektromobilių populiarumas Vilniuje ir Kaune auga, bet infrastruktūra ir energijos kaina vis dar kelia klausimų. Todėl laipsniškas perėjimas prie švarių degalų (pvz., HVO blended sprendimai) gali būti ekonomiškai tvaresnis pasirinkimas tiek pirkėjams, tiek flotių valdytojams.

Išvados: politika, gamintojai ir Lietuvos perspektyva

Esama ES politika verčia daugelį gamintojų orientuotis į elektromobilius, tačiau tai nereiškia, kad turime visiškai atmesti vidaus degimo variklius. Keičiant degalus ir suteikus gamintojams bei rinkoms galimybę toliau tobulinti ICE technologijas, Lietuva galėtų greičiau sumažinti transporto taršą nei laukdama visiško elektromobilių pereinamojo laikotarpio. BMW iniciatyva rodo, kad modernūs sprendimai — tiek technologiniai, tiek reguliaciniai — gali padėti Lietuvos vairuotojams ir automobilių rinkai judėti tvaresne linkme be skubotų kompromisų.

Šaltinis: technologijos

Palikite komentarą

Komentarai