4 Minutės
Retas, bet realus scenarijus: privažiavus automobilių stovėjimo aikštelę ekrane vietoje įprasto „Sveiki atvykę“ gali pasirodyti pranešimas, kad jūsų transporto priemonei uždrausta įvažiuoti ir parkuotis. Tokią praktiką taiko dalis operatorių – tarp jų ir „Judu“ – siekiant užtikrinti mokėjimų tvarką bei saugumą aikštelėse, ypač Vilniuje.
Ką sako „Judu“ atstovai?
Donatas Dirginčius, „Judu" automobilių stovėjimo veiklos organizavimo vadovas, pabrėžia, kad tokių atvejų nėra daug, bet jie egzistuoja. Pavyzdžiui, Gedimino aikštelėje per metus apsilanko apie 260 tūkst. automobilių, o į nepageidaujamųjų – „juodąjį sąrašą“ – šiuo metu įtraukti maždaug 130 automobilių. Įtraukti galima už taisyklių pažeidimus: išvažiuoti nesusimokėjus, gadinti įrangą ar užtvarus, sąmoningai užimti dvi stovėjimo vietas ar sistemingai netvarkingai statyti automobilį.
Kaip vairuotojas gali patekti į „juodąjį sąrašą“?
Yra keletas dažniausių scenarijų: žmonės išvažiuoja „iš paskos“ kartu su kitu automobiliu, apeina užtvarus, ar net išvažiuoja per bortus. Taip pat pasitaiko pasikartojantys pažeidimai, kai tas pats automobilis kelis kartus per trumpą laiką nesilaiko taisyklių. Gedimino aikštelė, atidaryta dar apie 2003 m., turi siauresnes vietas nei šiuolaikinių automobilių plotis, todėl sprendžiant, ar įtraukti automobilį į sąrašą, darbuotojai taiko žmogiškumo principą: jei automobilis kiek užvažiavo ant linijos ir realiai netelpa, tai paprastai nėra pagrindas blokavimui.
Kiek ilgai galioja draudimai?
Blokavimo trukmė priklauso nuo pažeidimo tipo. Jei išvažiuota nesusimokėjus, draudimas dažniausiai panaikinamas susimokėjus. Jei tas pats pažeidimas pakartojamas per 12 mėnesių, antrą kartą draudimas gali būti taikomas 6 mėnesiams. Kitiems nusižengimams dažnai taikomi trumpo termino apribojimai (pvz., 3 mėnesiai), o pirmą kartą – dažnai pakanka susimokėti ar atlyginti žalą, kad draudimas būtų panaikintas.

Ką tai reiškia vairuotojams Lietuvoje ir Vilniuje?
Toks sąrašas galioja visose operatoriaus aikštelėse: jei vairuotojas neįleidžiamas vienoje, jis nebus įleidžiamas ir kitoje. Vilniuje, tačiau ir kituose miestuose, pavyzdžiui, Kaune, vairuotojai pastebi, kad taisyklių laikymasis tampa svarbesnis – tiek dėl saugumo, tiek dėl didėjančių automobilių kainų ir eksploatacijos išlaidų. Lietuvos automobilių rinka pastaraisiais metais rodo SUV ir didesnių modelių populiarumo augimą, o platesni automobiliai dažnai komplikuoja statymą siauresnėse miesto aikštelėse.
Praktiniai patarimai vairuotojams
- Visada pasitikrinkite, ar sumokėjote už parkavimą ir ar prie išvažiavimo neužstrigo užtvaras.
- Fotografuokite savo automobilio stovėjimo vietą, jei manote, kad nuobauda yra neteisinga.
- Susisiekite su aikštelės aptarnavimu: dauguma atvejų klaidos išsprendžiamos žmogiškai.
- Atsižvelkite į automobilio matmenis: jei vairuojate platų SUV ar krosoverį, rinkitės platesnes aikšteles arba stovėjimo vietas Kaune ar kituose miestuose, kur galimybės platesnės.
Automobilių specifikacijos, dizainas ir rinkos tendencijos
Automobilio ilgis, plotis ir technologiniai sprendimai (parkavimo pagalbinės sistemos, 360° kameros, automatinis parkavimas) žymiai įtakoja galimybę saugiai parkuotis mieste. Lietuvoje, kur vidutinis gyvenamasis plotas ir senos aikštelės dažnai nebuvo pritaikytos plačiausiems šiuolaikiniams modeliams, vairuotojai renkasi automobilius su parkavimo asistentais. Lietuvos automobilių rinka taip pat veikia reputacija ir kainos: naujų automobilių kainos dažnai aukštesnės nei kai kuriose ES šalyse, todėl daugelis pirkėjų labiau vertina praktiškumą, ekonomiją ir patogumą – ypač perkant hibridinius ar kompaktiškus SUV modelius.
Rinkos pozicionavimas ir vartotojo pasirinkimas
Jei jūsų kasdienė maršrutas veda per senas centro aikšteles, rinkitės kompaktiškus automobilius arba pasinaudokite viešuoju transportu bei dalijimosi paslaugomis. Tai aktualu tiek Vilniuje, tiek Kaune ir kitose Lietuvos savivaldybėse, kur stovėjimo infrastruktūra dar pritaikoma prie augančių automobilių matmenų.
Išvados
Parkavimo „juodasis sąrašas" – retas, bet realus įrankis, kurį naudoja aikštelių operatoriai siekdami tvarkos. Vairuotojams Lietuvoje verta būti sąmoningiems: laikytis parkavimo taisyklių, naudoti technologijas parkavimui palengvinti ir, prireikus, bendrauti su aikštelės aptarnavimu. Tokiu būdu išvengsite netikėtų apribojimų ir papildomų išlaidų.
Šaltinis: madeinvilnius
Palikite komentarą