4 Minutės
Šiemet valstybinės reikšmės krašto kelių, kurių važiuojamosios dalies plotis mažesnis nei 5 metrai, tvarkymo programa toliau įgavo pagreitį. „Via Lietuva“ kapitaliai atnaujino daugiau kaip 35 km tokių vadinamųjų „siaurukų“, o strateginis tikslas – iki 2028 m. pabaigos pašalinti visus tokio pločio ruožus visoje šalyje.
Kokie keliai jau sutvarkyti ir ką tai keičia vairuotojams?
Šiemet baigti darbai trijuose svarbiuose ruožuose: Paliūniškis–Vabalninkas (Nr. 191), Vievis–Aukštadvaris (Nr. 221) ir Pirčiupiai–Jašiūnai (Nr. 176). Bendras kapitaliai atnaujintų kilometrų skaičius – beveik 35 km. Pavyzdžiui, Paliūniškis–Vabalninkas ruože važiuojamoji dalis rekonstruota ir išplatinta iki 7 m, įrengtos dvi eismo juostos, saugos juostos ir 1,5 m pločio kelkraščiai. Vievis–Aukštadvaris tapo moderniu, reikalavimus atitinkančiu krašto keliu – atnaujintos nuovažos, sankryžos, autobusų stotelės, apšvietimas ir melioracija.
Privalumai vairuotojams Lietuvoje
Tiesesni, platesni ir tinkamai apšviesti keliai reiškia geresnį matomumą, mažesnę avarijų riziką ir sklandesnį eismą – tai ypač svarbu vairuotojams Lietuvoje vykstant kasdienių kelionių į darbą ar vežant vaikus į mokyklą. Kaip teigia susisiekimo ministras Juras Taminskas, kiekvienas sutvarkytas kilometras – tai ne vien skaičius, o reali saugumo ir pasiekiamumo nauda.
Investicijos ir strateginiai projektai
Bendra sutarčių vertė – beveik 54 mln. Eur su PVM. Tarp prioritetinių projektų 2026–2028 m. numatomi Molėtai–Pabradė (Nr. 173) ir Dusetos–Degučiai–Dūkštas (Nr. 179) ruožai, kurių ilgis siekia beveik 40 km. Taip pat planuojamas kapitalinis remonto darbų pradėjimas keliose kitose reikšmingose atkarpose, o projektų portfelyje – visi krašto keliai, siauresni nei 5 m.

Kelio modernizacija ir karinis mobilumas
Vienas iš tvarkomų ruožų, Pirčiupiai–Jašiūnai, yra ir strateginės reikšmės – šalia esantis Rūdninkų poligonas bus naudojamas daliai Vokietijos brigados pajėgų. Kelių pritaikymas kariniam mobilumui – papildomas argumentas greitesniam ir aukštesnės kokybės asfaltavimui bei tinklų atnaujinimui.
Kaip tai veikia Lietuvos automobilių rinką?
Geresni keliai turės tiesioginį poveikį Lietuvos automobilių rinkai: mažesnės eksploatacijos išlaidos, retesnės remonto reikmės ir geresnė degalų sąnaudos ekonomika dėl sklandesnio važiavimo. Vairuotojams Lietuvoje turbulencijos automobilio pasirinkimui mažės – ypač populiarėjantiems kompaktiniams ir šeimoms skirtus modeliams Vilniuje, Kaune ir regionuose. Dėl aukštesnės kelių kokybės galimi ir didesni naudotų automobilių kainų stabilizacijos efektai, o tai svarbu pirkėjams ir prekybininkams naudotais automobiliais.
Specifikacijos, konstrukcija ir važiavimo charakteristikos
Platesni ir lygūs keliai leidžia automobiliams efektyviau naudoti amortizatorius ir važiuoklės komponentus, todėl sumažėja padangų ir pakabos dilimas. Tai ypač aktualu populiariems SUV ir universalams, kurių Lietuvoje daugėja. Elektromobilių savininkams geresni keliai reiškia sklandesnį riedėjimą ir mažesnį energijos sąnaudų svyravimą – svarbu Lietuvos elektromobilumo plėtrai ir viešųjų EV įkrovimo taškų tinklui plėstis kartu su keliais.
Rinkos pozicionavimas ir palyginimai su Europa
Lietuvos automobilių rinka pastaraisiais metais rodo stabilų susidomėjimą praktiškais, ekonomiškais modeliais. Palyginti su Vakarų Europa, čia vis dar didesnė paklausa naudotų automobilių segmentui, tačiau geresni keliai skatins ir naujų automobilių pardavimus – ypač modelių su pažangesnėmis saugos sistemomis (ADAS), kurios veikia efektyviau kokybiškesniuose keliuose.
Ką tai reiškia pirkėjui?
Įsigijant automobilį Lietuvos sąlygomis verta dėmesį atkreipti į važiuoklės patvarumą, ekonomiškumą ir saugos įrangą. Miestuose, tokiuose kaip Vilniuje ir Kaune, populiarūs kompaktiški miesto automobiliai ir hibridai, o regionuose – visureigiai ir universalai, kurie dabar pasinaudos geresne infrastruktūra.
Išvados
Kelių modernizacija – ne tik techninis atnaujinimas, bet ir ilgalaikė investicija į keleivių saugumą, regionų pasiekiamumą bei Lietuvos automobilių rinkos konkurencingumą. Iki 2028 m. planuojama užbaigti visus siauresnius nei 5 m ruožus ir taip sukurti patogesnę, saugesnę ir efektyvesnę kelių tinklo struktūrą, kuri teigiamai paveiks tiek vairuotojus, tiek automobilių pardavėjus ir servisus visoje Lietuvoje.
Šaltinis: vilnijosnaujienos
Palikite komentarą