11 Minutės
Mazda’s Quiet Climb Toward Premium
2025 metų Mazda CX-60 PHEV atkeliauja su subtiliais atnaujinimais, bet aiškiu tikslu: išsikelti į prabangesnių krosoverių segmentą, siūlant rafinuotą saloną, įtraukiančias vairavimo charakteristikas ir veržlų plug-in hibridinį (PHEV) jėgainės sprendimą. Mūsų bandomasis automobilis — pilnai užpildyta Takumi Plus specifikacija — įrodo, kad Mazda „Large Product Group“ strategija nėra vien tik rinkodaros lozungas. Šis vidutinio dydžio SUV popieriuje gali neatrodyti radikaliai, tačiau tai įtikinama alternatyva pirkėjams, kurie nori beveik prabangos lygio kokybės be akivaizdaus Lexus ar vokiško prabangaus ženklo ženklo.
Heritage and First Impressions
Mazda sekiau daugelį metų. Ankstyvieji modeliai, tokie kaip CX-7 ir antros kartos Mazda6, formavo mano vertinimą dėl šio prekės ženklo dėmesio vairavimo pojūčiui ir dizainui. CX-5 tęsė tą tradiciją, o CX-60 kelia Mazda į naują lygį — didesnį, subtilesnį ir pozicionuojamą konkuruoti su prabangaus segmento varžovais Europoje, Japonijoje ir Australijoje. (Pastaba: CX-60 neparduodamas Šiaurės Amerikoje; ten panašias roles užima CX-70 ir CX-90.)
Tai buvo mano pirmasis kartas prie CX-60 vairo, modelio, pristatyto 2022 m. kaip Mazda „Large Product Group“ dalis. Kelyje jis perteikia markės intenciją: išraiškingas, subalansuotas išorės dizainas, rafinuotas salonas ir vairavimo dinamika, skirta entuziastams, kurie taip pat vertina praktiškumą.
Design Evaluation: A Refined Take on Kodo
Mazda Kodo dizaino kalba čia vystosi į kažką, kas skamba brangiai ir oriai. CX-60 proporcijos — ilga kapotas, atitrauktas salonas ir raumeningi šoniniai sparnai — sukuria siluetą, kuris atrodo tiek retro, tiek moderniai. Viskas vizualiai dera: plačią grotelė, siauri žibintai, išraiškingos formuotės.
Photo: Sorin Stefan/autoevolution
Segmentuose tiesioginių analogų mažai. Genesis GV70/GV80 užuomina apie panašias idėjas, tačiau Mazda sprendimas yra santūresnis ir minimalistinis. Jaguar F-Pace gali būti artimiausias palyginimas, bet ir jis turi trumpesnį priekinį išsipūtimą. Nuo priekinio 90 laipsnių kampo iki galinio trijų ketvirčių vaizdų CX-60 nuosekliai stebina dizainu, vengiančiu anonimiškumo.
Our Takumi Plus test car is among the best-equipped variants. Standout exterior specification items include Matrix LED headlights, body-color mirrors, a piano-black grille, LED taillights, a power-operated liftgate, a black roof spoiler, and 20-inch diamond-cut alloy wheels. The optional Soul Red Crystal paint (a €1,050 option) looks striking, though red is a personal taste call. A new Zircon Sand color for 2025 is a tasteful alternative.

Interior: Minimalist Luxury and Practical Details
Photo: Sorin Stefan/autoevolution
Įlipus į vidų CX-60 pristato minimalistinį, beveik skandinaviškai įkvėptą saloną. Mūsų automobilyje buvo balta Nappa oda (elektriškai reguliuojama, su šildymu ir vėdinimu), tačiau šiais metais siūlomas ir naujas visiškai juodos Nappa odos variantas. Panelė prie vairo yra tvarkinga, ją pagyvina subtili medžio apdaila ir balto audinio intarpai, kurie praskaidrina pošiolinį paviršių. Durų apdaila atrodo rafinuotai — kai kurie elementai net primena „Volvo“ santūrumą, ir tai yra pagyros vertas dalykas.

Įrangos akcentai apima belaidį įkrovimą, 12 garsiakalbių Bose garso sistemą, automatinę klimato kontrolę, aplinkos apšvietimą, elektriškai reguliuojamą vairo kolonėlę ir erdvius skaitmeninius ekranus: 12,3 colio prietaisų skydelį ir 12,3 colio multimedijos ekraną su Apple CarPlay ir Android Auto. Head-up ekranas ir platus aktyvių saugos sistemų rinkinys sustiprina įspūdį, kad tai beveik prabangos lygio paketas.
Galinės sėdynės erdvė yra racionali keturių ar penkių asmenų šeimai. CX-60 nėra 7 vietų automobilis, bet siūlo realų praktiškumą: 20,1 cu.ft (570 litrų) bagažo tūrio, kai sėdynės iškelti, ir iki 61 cu.ft (1 726 litrų) sulanksčius sėdynes. Svarbu paminėti, kad PHEV išdėstymas nekeičia bagažo erdvės — tai sritis, kurioje daugelis įkraunamųjų hibridų prastėja.

Specifications — Key Figures and Powertrain
Drivetrain and Performance
CX-60 PHEV derina 2,5 l natūraliai aspiruotą eilinį keturių cilindrų benzininį variklį su galingu elektriniu varikliu ir 17,8 kWh akumuliatoriumi. Benzininė dalis generuoja 191 AG, o elektrinis variklis prisideda maždaug 175 AG, todėl bendra sistemos galia siekia 323 AG (327 PS). Mazda pateikia 0–60 mph laiką apie 5,8 sekundės, kas atitinka kasdienį pojūtį: gyvas, užtikrintas ir jautrus, kai to reikia.
Šiandieninėje rinkoje neįprasta pasirinkti natūraliai aspiruotą variklį vietoje turbo agregato. Mazda renkasi aukštos suspaudimo benzininį variklį, derinamą su dideliu elektriniu varikliu. Filosofija siekia mechaninį paprastumą, linijinį galios pateikimą ir ilgaamžiškumą — kompromisas, kuris turi privalumų ir ribojimų degalų sąnaudų ir vidutinės srovės suteikimo srityse.
Chassis and Handling
2025 m. Mazda pakoregavo važiuoklės geometriją, patobulino amortizatorius, perdarė galios vairo nustatymus ir atnaujino 8 laipsnių automatinės pavarų dėžės programinę įrangą. Rezultatas — geresnis centravimo pojūtis ir subtilesnė važiuoklė neaukojant įtraukimo pojūčio. CX-60 tvirtai laikosi kelio; jis niekada nejaučiasi nervingas ir atsidėkoja entuziastingam vairavimui prognozuojamais atsakais. Vis dėlto automobilio dydis ir ilgas kapotas suteikia mastelį, kurio nepastebėti negalima — šis Mazda elgiasi kaip didesnis SUV, nors yra vikresnis, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
On the Road: Driving Impressions
Kasdienėje eksploatacijoje CX-60 PHEV yra maloniai greitas SUV. Elektrinis variklis suteikia stiprų pradinį pagreitį, o bendra galia daro lenkimus be pastangų. Tačiau, kadangi vidaus degimo variklis yra natūraliai aspiruotas, galia gali atrodyti šiek tiek padrika mažesnėmis akseleracijos pastangomis. Persijungus į Sport režimą reakcija susikoncentruoja ir galios pateikimas tampa lygesnis, suteikiant malonesnį pagreitėjimo pojūtį, kai norisi aktyviau važiuoti.

Vienas bruožas, į kurį verta atkreipti dėmesį: benzininis variklis gali skambėti garsiau, nei rodo realus jo suteikiamas stūmis, ypač Normal režime. Išmetimo garsas yra patrauklus ir sportiškas, bet realus tempas priklauso ir nuo ICE, ir nuo elektrinės pagalbos — iš vieno šaltinio 323 AG negausite.
8 laipsnių automatinė dėžė daugiausia slysta sklandžiai. Kartais pavarų dėžės elgesys išduoda dviejų energijos šaltinių koordinavimo sudėtingumą, bet 2025 m. programinės įrangos atnaujinimai sumažino delsą ir pagerino perjungimo logiką. Vairavimas yra nutaikytas suteikti informatyvų pojūtį, o apsisukimo spindulys yra stebinančiai valdomas tokiame klasės automobilyje, nors ilgas nuo kapoto iki ašies santykis gali pareikalauti dienos ar dviejų praktikai miesto parkavimuose ar siauruose ruožuose.
Efficiency and Everyday Range
Važiuojant elektriniu režimu CX-60 PHEV elgiasi gerai: tyliai, sklandžiai ir gebėdamas įveikti kasdienes keliones vien tik elektra. 17,8 kWh baterija yra ganėtinai talpi PHEV klasei, todėl miesto gyventojams, kurie reguliariai krauna namuose, bus paprasta palaikyti daugumą trumpų reisų be emisijų.
Tačiau benzininio variklio natūraliai aspiruotas charakteris riboja degalų ekonomiją ilgesnėse kelionėse. Miksuotame teste, įtraukus magistralės važiavimą, geriausias pastebėtas suvartojimas buvo apie 8,5 L/100 km (maždaug 27,7 mpg). Tai nėra blogai dinamiškam PHEV tokio dydžio, bet taip pat nėra itin taupu. Kai ICE dirba ilgą laiką autostradoje, degalų sąnaudos auga, palyginti su kai kuriais turbo varikliais ar specialiai optimizuotais hibridais.
Market Positioning and Pricing
Mazda pozicionuoja CX-60 kaip aukštesnės klasės alternatyvą įprastiems krosoveriams. Europoje jis konkuruoja su Lexus NX (ypač 450h hibridine versija), Jaguar F-Pace ir kai kuriais geresnės komplektacijos vokiškais modeliais. CX-60 derina salono kokybę, įtraukiančią vairavimo patirtį ir technologijas, todėl jis priartėja prie prabangesnių varžovų, bet dažnai juos pranoksta kainų atžvilgiu, kai komplektacija būna panaši.
Visiškai aprūpinto CX-60 2.5 E-SKYACTIV PHEV Takumi Plus su Soul Red Crystal dažų opcija kaina Europoje siekia apie €65,000 (su mokesčiais). Jungtinėje Karalystėje kainos gali būti apie £55,000. Šios sumos yra konkurencingos klasei, bet vis tiek reikšmingas investicijos dydis — pirkėjai vertins paketą, prekės ženklo prestižą ir nuosavybės išlaidas priimdami sprendimą.
Comparisons: Lexus, Jaguar, BMW
Jei svarstote Lexus NX 450h, CX-60 yra rimtas kandidatas: panašus kainų segmentas, daugiau vietos salone Mazda pusėje ir vairavimo patirtis, kuri linksta į įsitraukimą, o ne vien tik prabangą. Lexus gali pasirodyti labiau rafinuotas NVH (triukšmo, vibracijos, šiurkštumo) atžvilgiu ir ilgesniuose maršrutuose ramesnis, bet Mazda yra linksmesnė vairuoti ir, galima sakyti, pasiūlo geresnę kainos ir komplektacijos vertę.
Lyginant su Jaguar F-Pace, CX-60 stilius ir dinamika yra palyginami. Jaguar kai kuriose versijose akcentuoja sportiškesnį valdymą, tuo tarpu Mazda trokšta pusiausvyros tarp komforto ir kontrolės. BMW X5 yra didesnis ir labiau išbaigtas dinamika, tačiau Mazda vis tiek imponuoja dizainu ir salono kokybe, atsižvelgiant į kainų spragą.
Practicality: Who Should Buy It?
CX-60 tinka pirkėjams, kurie nori beveik prabangos lygio salono ir smagios vairavimo mašinos, neaukančios šeimos praktiškumo. Tai idealus pasirinkimas tiems, kurie kasdien naudos elektrinį nuvažiuojamą atstumą ir vertina patikimo benzininio variklio ramybę ilgesnėms kelionėms. Jei reikia tikro 7 vietų sprendimo ar didžiausio vilkimo pajėgumo, verta dairytis kitur (pvz., CX-90 Šiaurės Amerikoje arba didesni konkurentai). Jei pagrindinis tikslas yra sumažinti degalų sąnaudas ilguose greitkeliuose, kai kurie dyzeliniai ar alternatyvūs hibridiniai sprendimai gali būti ekonomiškesni.
What I Liked and What I Didn’t
Pros
- Stipri bendroji galia ir 323 AG sistemos išvestis, kuri kasdien jaustis greita.
- Aukštos kokybės salono medžiagos ir minimalistinis, prabangos linkiantis dizainas, galintis konkuruoti su beveik prabangiais ženklais.
- Praktiška bagažo erdvė, kuri nenukenčia dėl PHEV baterijos išdėstymo.
Cons
- Degalų ekonomija autostradoje nėra įspūdinga, kai įsijungia ICE.
- Natūraliai aspiruotas variklis gali būti triukšmingas ir kartais sukelti per didelės galios įspūdį rev ribose.
Final Verdict: A Proof of Concept for Mazda’s Premium Ambitions
Photo: Sorin Stefan/autoevolution
2025 metų Mazda CX-60 PHEV yra daugiau nei smulkus atnaujinimas; tai signalas, kad Mazda gali kurti SUV, kurie tiesiogiai taikosi į prabangesnę auditoriją. Takumi Plus versija, kurią bandėme, demonstruoja stiprią salono kokybę, įdomią dinamiką ir apgalvotai įgyvendintą plug-in hibridinę sistemą. Automobilis nėra be trūkumų — degalų sąnaudos ir kai kurie NVH aspektai gali būti patobulinti — bet tai įtikinama alternatyva varžovams, tokiems kaip Lexus NX ar Jaguar F-Pace.
Ar pirkčiau PHEV? Daugeliui pirkėjų atsakymas priklausys nuo naudojimo įpročių. Miesto gyventojai, galintys reguliariai krauti, pamėgs elektrinį vairavimo prioritetą. Tie, kuriems svarbiausia ilgo nuotolio ekonomija, gali linkti prie dyzelio ar kitokio hibridinio išdėstymo. Asmeniškai mane domina Mazda kryptis: CX-60 jaučiasi kaip pareiškimas — jis įrodo, kad Mazda gali žaisti su didžiaisiais vardais, išlaikydama vairavimo malonumą ir dizainą kaip pagrindinius akcentus.
Specifications Summary
- Model: 2025 Mazda CX-60 2.5 E-SKYACTIV PHEV (Takumi Plus)
- Engine: 2.5L naturally aspirated inline-four
- Electric motor: High-output motor paired with 17.8 kWh battery
- Combined power: 323 hp (327 PS)
- 0–60 mph: approx. 5.8 seconds
- Trunk volume: 20.1 cu.ft (570 liters) with seats up / 61 cu.ft (1,726 liters) with seats folded
- Notable features: Matrix LED headlights, 12.3-inch instrument cluster, 12.3-inch infotainment screen, Bose 12-speaker audio, wireless charging, head-up display
- Price (approx.): €65,000 in Europe (Takumi Plus, incl. Soul Red Crystal), £55,000 in the UK
Recommendation
Jei ieškote vidutinio dydžio SUV su prabangos užuominomis, solidžia dinamika ir rafinuotu salonu, Mazda CX-60 PHEV verta bandymo. Jo charakteris labiau skirtas vairuotojams, kurie vertina įsitraukimą ir stilių, o ne vien tik optimizuotus degalų sąnaudų skaičius. Lyginant su prabangos segmento kompaktiniais krosoveriais, CX-60 yra įtikinama alternatyva, ypač jei vertinate dizainą, surinkimo kokybę ir vairuotojui skirtą važiuoklę. Jei prioritetas yra maksimalus degalų taupymas ar pilna septynių vietų lankstumo, pagalvokite apie kitus Mazda modelius ar konkurentus, pasižyminčius būtent tomis savybėmis.
Apskritai Mazda CX-60 PHEV yra gerai subalansuotas, apgalvotai įgyvendintas SUV, aiškiai rodantis Mazda gebėjimą konkuruoti prabangesniame segmente — galbūt ne užimti pirmaujančių prabangos vardų vietą, bet tikrai pasiūlyti patrauklią, charakteringesnę alternatyvą.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai