9 Minutės
Yamaha atgaivina lengvą dual-sportą — bet kol kas ne JAV
Yamaha 2026 metams atgaivino modelį WR125R, sugrąžindama mažos talpos dual-sport klasės motociklą, kurį Europos vairuotojai jau pažįsta. Originalus WR125R buvo parduodamas 2009–2014 m., o dabar modelis vėl pasirodo kaip mažiausios darbinės talpos Yamaha motociklas, skirtas tiems, kurie ieško lengvai prieinamos, pirmos klasės 125 cm³ platformos. Šiuo etapu šis grįžimas yra orientuotas į Europos rinką — JAV pirkėjams Yamahos lengvųjų dual-sport pasirinkimas vis dar apsiriboja XT250 ir TW200 modeliais.
Trumpas WR125R apžvalginis pristatymas
Širdyje slypi 125 cm³ viencilindris variklis su skysčiu aušinimu, SOHC galvute ir keturiomis vožtuvų svirtimis, kuriam kuro tiekimą užtikrina elektroninė įpurškimo sistema. Taip pat integruota kintamo vožtuvų veikimo (VVA) technologija, kuri automatiškai perjungia tarp dviejų įsiurbimo kam profilių. Tai reiškia, kad variklis geba pasiūlyti lengvai naudojamą trauką žemiausiame ir vidutiniame sūkių diapazone, tuo pačiu neprarasdamas gyvybingumo aukštesnėse apsukose — ypač pravartu mokantis valdyti sankabą ir droselį arba važiuojant greitesniais miestų ruožais.
Yamaha nurodo variklio išvestį kaip 15 AG (apie 11 kW) esant 10 000 aps./min. ir 11 Nm sukimo momentą prie 6 500 aps./min. Tai palyginti kuklūs duomenys, bet būtent tokio tipo charakteristikos dažniausiai reikalingos naujiems vairuotojams ir miestų eismo entuziastams. Tokia galia leidžia lengvai įvaldyti motociklą mokymosi metu, užtikrina draugišką droselio reakciją miesto sąlygomis ir pakankamą apsukų rezervą lengviems bekelės ruožams ar žvyrkeliams.
Atitiktis ir išmetamųjų teršalų kontrolė
WR125R atitinka griežtas EU5+ išmetamųjų teršalų normas. Tam Yamaha pasitelkė išplėstinį emisijų kontrolės paketą, kuriame yra du katalizatoriai, deguonies jutiklis bei garų surinkimo (evaporatyvinė) sistema. Tokia konfigūracija padeda sumažinti kenksmingų medžiagų išmetimą ir užtikrina, kad modelis būtų tinkamas rinkoms su itin griežta aplinkosaugos reguliacija, o taip pat padidina motociklo ilgaamžiškumą ir atitikimą būsimiems teisės aktams.

Rėmas, šakės ir stabdžiai
WR125R sukonstruotas ant pusiau dvigubo apvijo rėmo (semi-double cradle), suteikiančio pakankamą standumą bekelės sąlygoms, bet kartu išlaikančio mažą masę ir manevringumą miesto eisme. Ratų išdėstymas klasikinis off-road tipui: 21 colio priekinis ir 18 colio galinis ratas, užsukti Dunlop padangomis, kurios pasirinktinos atsižvelgiant į takų ir gatvių balansą. Priekinę dalį palaiko 41 mm KYB teleskopinė šakė — tai standartinis sprendimas, suteikiantis pakankamą smūgių sugėrimą per nelygumus. Galinę pakabą sudaro nuorodinio tipo Monocross amortizatorius, sukonstruotas taip, kad perduotų stabilų sukibimą ir komfortą įvairiomis sąlygomis.
Stabdymui naudojamas vienas priekinis diskas kartu su vienakanaliu ABS. Tai paprasta ir lengva stabdžių sistema, sureguliuota atsižvelgiant į šio motociklo paskirtį — kaip mokymo priemonę ir kasdienio naudojimo dual-sport sprendimą. Vienakanalis ABS sumažina stabdžių nuslydimo riziką priekinėje ašyje ir leidžia išlaikyti paprastą konstrukciją bei mažesnę masę, tačiau tuo pačiu suteikia pakankamai saugumo kasdieniam eismui.
Ergonomika, technologijos ir apšvietimas
- Sėdynės aukštis: 875 mm — aukštas, bet įprastas tikram dual-sportui, kuris siekia suteikti realių bekelės galimybių ir komfortą stovinčiam vairuotojui.
- Prietaisai: daugiafunkcinis LCD ekranas su išmaniojo telefono ryšiu, leidžiantis naudoti navigaciją, skambučius ir pagrindines telemetrijos funkcijas — funkcionalumas, vertinamas tiek kasdieniniame mieste, tiek turistinėse išvykose.
- Apšvietimas: dviejų lęšių LED priekinė lempa suteikia geresnį matomumą tamsiu paros metu ir modernų dizainą, tuo pačiu taupydama energiją ir mažindama priežiūros poreikį, palyginti su halogeninėmis sistemomis.

Šios savybės išstumia WR125R iš tradicinės „mokinio motociklo“ kategorijos ir paverčia jį patraukliu žingsniu tiems, kurie vėliau gali pereiti prie didesnių modelių, tokių kaip Tenere 700. Smartphone integracija, ergonomiškas valdymas ir bekelės pėstieji elementai daro jį tinkamu tiek kasdieniam miesto naudojimui, tiek nuotykių savaitgaliams, o techninės detalės palengvina tiek mokymąsi, tiek ilgalaikį eksploatavimą.
Dizainas ir spalvų variantai
Yamaha aprengė naująjį WR125R pažįstamais bekelės stiliaus akcentais: aštrios kėbulo linijos, siauras profilio kontūras, palengvinantis manevravimą tarp kliūčių, ir aukštai sumontuoti sparnai, užtikrinantys geresnę apsaugą nuo purvo bekelėje. Korpusas ir plastikas formuoti taip, kad būtų lengva valyti ir prižiūrėti po intensyvesnio naudojimo. Prieinamos kėbulo spalvos apima Icon Blue ir Yamaha Black — abu variantai pabrėžia žinomo prekės ženklo bekelės estetiką ir tuo pačiu suteikia aiškų vizualinį ryšį su didesniais Yamahos nuotykių motociklais.
Kaip WR125R dera į Yamahos modelių gretas
Šis modelis užima nišą Yamahos Europos asortimente kaip kompaktiškiausias dual-sport pasiūlymas. Tuo tarpu Yamahos JAV salono lentynose įžanginį lengvųjų dual-sport vietą užima TW200, kurio mažmeninė kaina šiuo metu siekia apie 4 999 USD ir kuris yra pigiausias šio ženklo dual-sport modelis Jungtinėse Valstijose. WR125R skirtas kitokiai rinkai ir vairuotojų auditorijai: Europos A1 licenciją turintiems vairuotojams, miestų gyventojams, studentams ir tiems, kas siekia pradėti bekelės pažintį su lengvu, ekonomišku ir mažai priežiūros reikalaujančiu motociklu.
Kodėl Yamaha pasirinko atgaivinti 125 cm³ dual-sport dabar? Priežasčių kelios:
- Europoje išlieka aukšta paklausa mažos darbinės talpos, licenciją tausojantiems motociklams — ypač A1 kategorijos, kuri riboja komplektaciją iki 125 cm³.
- 125 cm³ segmentas yra svarbus įlipimo taškas miesto kommuteriams, studentams ir pradedantiesiems bekelės vairuotojams; tai prieinama ir saugi platforma, leidžianti įgauti praktikos prieš pereinant prie didesnių modelių.
- Lengvi dual-sport motociklai turi mažesnes degalų sąnaudas, pigesnę draudimo kainą ir dažnai paprastesnę techninę priežiūrą — savybės, vertinamos besikeičiančioje motociklų rinkoje ir ekonominėse aplinkybėse.
Vairavimo charakteristika: ko tikėtis kelyje ir trasoje
WR125R nėra sukurtas siekti trasos rekordų ar break-time statistikų. Jo prioritetas — universalumas ir valdymo paprastumas. VVA sistema suteikia linijinę ir valdomą galios charakteristiką, kas ypač aktualu mokantis nuo nulio: lengviau tobulinti sankabos ir droselio valdymą, o taip pat išmokti teisingai rinktis pavaras įvairiuose reljefuose. Didesnis 21/18 ratų derinys kartu su KYB pakaba suteikia vairuotojams pasitikėjimo nelygumoje: motociklas stabilus ant žvyrkelių, miško keliukų ar smulkaus šliužo.

Pradedantiesiems WR125R derinys — mažesnė galia, nuspėjama dinamika ir vertikalus važiavimo pozicijos jausmas — idealus mokymuisi. Daugiau patyrę vartotojai įvertins žemo svorio centro privalumus: motociklas yra manevringas siauruose kalnų keliukuose, patogus miesto slalome ir lengvas priežiūroje. Dėl savo konstrukcijos jis taip pat tinka trumpoms kelionėms, miesto kommutacijai ar net savaitgalio nuotykiams su minimaliu bagažu.
Praktiškumas realiomis sąlygomis
- Miestinė kommutacija: vikrus spūstyse, ekonomiškas degalų sąnaudų požiūriu ir lengvai pastatomas net ankštose stovėjimo vietose.
- Savaitgalio trasos: tinkamas miško keliams, gaisro keliams (fire roads) ir lengviems singletrack ruožams, tačiau nepretenduoja būti pilnaverčiu enduro varžybų motociklu.
- Vairuotojo progresas: Yamaha aiškiai pozicionuoja WR125R kaip pirmą žingsnį tiems, kurie planuoja kilti karjeros laiptais iki vidutinės klasės nuotykių motociklų, tokių kaip Tenere 700.
Techninės specifikacijos trumpai
- Variklis: 125 cm³, skysčiu aušinamas, SOHC, 4 vožtuvai, viencilindris su VVA
- Galia: 15 AG @ 10 000 rpm
- Sukimo momentas: 11 Nm @ 6 500 rpm
- Rėmas: pusiau dvigubas apvijos (semi-double cradle)
- Priekinė pakaba: 41 mm KYB šakė
- Galinė pakaba: nuorodinio tipo Monocross amortizatorius
- Ratai / padangos: 21" priekinis, 18" galinis; Dunlop padangos
- Stabdžiai: vienas priekinis diskas su vienakanaliu ABS
- Sėdynės aukštis: 875 mm
- Prietaisai: daugiafunkcinis LCD su išmaniojo telefono ryšiu
- Apšvietimas: dviejų lęšių LED priekinė lempa
- Išmetamosios dujos: atitinka EU5+ (du katalizatoriai, O2 jutiklis, evaporatyvinė sistema)
Kaina ir prieinamumas
Yamaha kol kas neatskleidė tikslios kainos ar globalios išleidimo strategijos paskelbimo metu. Aišku tik tiek, kad WR125R bus prieinamas Europos rinkoje, tačiau oficialaus pranešimo apie patekimą į JAV ar kitas rinkas kol kas nėra. Atsižvelgiant į dabartinę TW200 JAV kainą — apie 4 999 USD — potencialūs amerikiečiai pirkėjai atidžiai stebės MSRP informaciją ir sprendimą, ar Yamaha nuspręs pakviesti kompaktišką WR125R atgal per Atlantą. Kaina ir garantijos sąlygos turės didelę įtaką modelio populiarumui, ypač tarp jaunų vairuotojų ir tuose regionuose, kur A1 klasės ribojimai yra aktualūs.
Kaip WR125R lyginamas: WR125R vs. TW200 vs. XT250
- TW200: šis modelis pabrėžia gerą valdymą žemu greičiu, turėdamas platų protektorinį ratą ir paprastą, draugišką variklio nustatymą. Tai geras miesto ir bekelės hibridas, tačiau ant asfaltuotų kelių jis dažniausiai lėtesnis ir mažiau efektyvus nei sportiškai orientuoti dual-sportai.
- XT250: JAV rinkoje siūlo kiek didesnę darbinę talpą ir daugiau sukimo momento mišriam naudojimui; tai ilgesnę istoriją turintis modelis, kuris užsitarnavo patikimumo vardą tarp mišrių naudojimo entuziastų.
- WR125R: nukreiptas į 125 cm³ segmentą Europoje, kur vyrauja licencijų ribojimai ir poreikis tikros bekelės geometrijos. Tai sportiškesnis, labiau orientuotas small dual-sport variantas, palyginti su TW modeliu — jis siūlo geresnį bekelės našumą, šiuolaikines technologijas ir modernesnį valdymą.
Pabaigos mintys
Yamahos 2026 WR125R žymi išmintingą ir rinkai pritaikytą priedą prie mažos talpos dual-sport segmento Europoje. Šis modelis sujungia modernias emisijų kontrolės technologijas ir išmaniųjų telefonų integraciją su klasikine bekelės geometrija ir lengvai vairuojamu varikliu. Ar jis taps pagrindiniu pradiniu dual-sport pasirinkimu naujai kartai vairuotojų — priklausys nuo kainodaros ir nuo to, ar Yamaha nutars išplėsti prieinamumą už Europos ribų. Šiuo metu WR125R yra sveikintinas priminimas, kad lengvi, pajėgūs motociklai vis dar turi svarbią vietą tiek gamintojų asortimente, tiek vairuotojų garažuose.
„Patogus miesto kommuteris, kuris taip pat tinka lengviems bekelės nuotykiams,“ teigia Yamaha — ir atgaivintas WR125R iš pirmo žvilgsnio sukurtas tam, kad pateisintų šį apibūdinimą vairuotojams, vertinantiems prieinamumą, ekonomiškumą ir tikrą bekelės charakterį.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai