14 Minutės
Prieš beveik tris dešimtmečius „Toyota“ su pirmosios kartos RAV4 sukūrė naują automobilio tipą ir, tiesą sakant, naują pirkėjų įpročių kategoriją. Kompaktiškas vieno kėbulo krosoveris, patogus mieste ir pakankamai praktiškas savaitgalio kelionėms, greitai tapo etalonu. Šeštoji karta žengia dar drąsiau: visa gama dabar yra hibridinė, o aukštesnės klasės XSE versija siūlo stipresnį našumą, tylesnį saloną, didesnę multimedijos įrangą ir rafinuotesnį valdymą. Ši išsami apžvalga skirta tiems, kurie nori sužinoti ne tik, kas pasikeitė ant popieriaus, bet ir kaip RAV4 XSE gyvena kasdienybėje, kuo skiriasi nuo „Woodland“ ir „GR Sport“, ir kodėl jis išlieka vienu perkamiausių šeiminių SUV.
Greitosios išvados
- Visa 2026 m. RAV4 gama yra hibridinė, su galimybe rinktis ir įkraunamą hibridą kitose versijose 
- XSE komplektacijoje standartas yra elektroninė visų varančiųjų ratų sistema su galine e-ašimi 
- Bendra sistemos galia padidėjo iki 236 AG (AWD), FWD versijai deklaruojama 226 AG 
- Naujasis 12,9 colio beveik 13 col. centrinis ekranas ir 12 col. skaitmeninis prietaisų skydelis 
- Pagerinta garso izoliacija, standesnis kėbulas, subtiliau sukalibruota pakaba 
- Mieste deklaruojamas iki 45 mpg, užmiestyje iki 39 mpg (bendras apie 42 mpg pagal JAV metodiką) 
- Maksimalus vilkimo svoris iki 3500 lb AWD versijoms, iki 1750 lb FWD 
- Bagažinės talpa apie 37,8 kub. pėdos su pakeltomis sėdynėmis, iki 70,4 kub. pėdos nuleidus atlošus 
- PVM ir kainų skelbimas dar nepatvirtintas. Tikimasi, kad bazinės LE FWD kainos prasidės nuo žemųjų 30 tūkst. dolerių ribų, XSE turėtų išlikti panašiame lygyje kaip iki šiol 

Dizainas ir kėbulas: pažįstamas siluetas su brandesnėmis proporcijomis
Šeštos kartos RAV4 XSE išlaiko dėžutės formos profilį, kuris užtikrina gerą matomumą ir praktiškumą, bet kartu įgauna ryškesnį priekį. Naujo tipo „hammerhead“ žibintai XSE versijoje yra LED projektoriniai su LED dienos šviesomis ir LED posūkiais. Emblema priekyje pakelta į aiškiai matomą vietą, grotelių raštas šešiakampis, o apačioje įkomponuotas subtilus pilkas intarpas.
Dvidalė spalvų schema su juodu stogu XSE tinka ypač gerai. Šoninėse dalyse montuojami 20 colių lengvo lydinio ratlankiai su 235/50 R20 padangomis. Tai žymiai didesnis nei anksčiau XSE naudotas 18 colių dydis hibridinei versijai. Sparnų apvadai juodi, o chromas beveik visai atsisakytas. Stogo bėgeliai žemi ir subtilūs, panoraminis stogas XSE siūlomas kaip papildoma įranga.
Matmenys iš esmės išliko tokie patys: važiuoklės bazė 105,9 col., bendras ilgis apie 181 col. XSE yra truputį žemesnis ir platesnis nei pirmtakas, tačiau svarbiausia, kad prošvaisa apie 8,1 col. Ši vertė yra kiek mažesnė nei seniau (8,6 col.), bet pakanka kasdieniams poreikiams ir lengviems žvyrkeliams. Galinėje dalyje visa apšvieta LED, žibintai su vertikalių brūkšnių optika kuria trimatį efektą. Dvigubi atviri duslintuvo antgaliai, buvę ankstesnėse versijose, dabar paslėpti.
Esmė: XSE atrodo moderniai, bet išlieka akimirksniu atpažįstamas kaip RAV4. Tai sąmoningas dizaino pasirinkimas pirkėjams, vertinantiems ilgaamžiškumą ir antrinę vertę.
Platforma, kėbulo standumas ir NVH
TGAK architektūra atnaujinta papildomu struktūriniu klijavimu ir lokaliai sutvirtintomis zonomis. Tai pagerino kėbulo standumą ir sumažino vibracijas. Daugiau garso izoliacijos medžiagų padeda suvaldyti padangų dūzgesį ir vėjo triukšmą greitkelyje. Nors hibridinės sistemos darbe vis dar pasigirsta keturių cilindrų darbo tonai intensyviau paspaudus akceleratorių, bendras akustinės aplinkos lygis XSE yra žemesnis nei ankstesnės kartos.
Pavaros sistema: penktos kartos „Hybrid Synergy Drive“
Architektūra
- 2,5 l keturių cilindrų „Dynamic Force“ variklis su tiesioginiu įpurškimu ir Atkinsono ciklu 
- Priekyje integruotas hibridinis transaksas su elektriniais varikliais 
- Galinė e-ašis su atskiru elektriniu motoru AWD versijoms 
- Ličio jonų baterija apie 1,02 kWh talpos 
Galia ir sukimo momentas
- Benzininis 2,5 l agregatas generuoja apie 176 AG ir 163 lb-ft 
- Priekinis elektros motoras padidintas iki 134 AG ir 153 lb-ft 
- Bendra AWD sistemos galia 236 AG, FWD atveju 226 AG 
Transmisija
- eCVT tipo hibridinis planetinis mechanizmas su elektroniniu valdymu 
- Važiavimo režimai: Eco, Normal, Sport ir Custom 
- Yra EV režimas trumpoms atkarpoms mažais greičiais, taip pat Trail ir Snow padėtys 
Pagreitis ir greitis
Gamintojas oficialios 0-100 km/val. reikšmės nenurodo. Lauko bandymuose 0-60 mph intervalas pasiektas per 7,5 s pirmuoju važiavimu, vėlesniuose bandymuose užfiksuota apie 8,0 s. Esant jūros lygiui, vienam vairuotojui ir tinkamoms oro sąlygoms tikėtinas laikas arčiau 7 sekundžių ribos. Maksimalus greitis apytikriai apie 130 mph.
Efektyvumas
Pagal JAV ciklus XSE AWD deklaruojama iki 45 mpg mieste, 39 mpg užmiestyje ir apie 42 mpg bendras. Su 14,2 galono baku reali bendra rida viršija 600 mylių.

Važiuoklė ir valdymas: rafinuotesnis, bet vis dar komfortiškas XSE charakteris
XSE nėra „GR Sport“. Tai komfortiškai sukalibruota, bet tvirtesnė nei baziniai lygiai RAV4 versija. 20 col. ratai logiškai suteikia kiek daugiau aštrumo posūkiuose ir vizualiai užpildo arkas, tačiau „Toyota“ išlaikė amortizatorių darbą taip, kad miesto dangos nelygumai neužgauna. Vairas centre ramesnis nei anksčiau, reakcija į komandas nuosekli, nors grįžtamojo ryšio entuziastams gali pasirodyti mažoka.
Stabdžių diskai 12,1 col. priekyje ir 11 col. gale. Pedalas prognozuojamas, rekuperacinis stabdymas sklandžiai persipina su mechaniniu. Ant grubesnio asfalto girdėti didesnių ratų padangų darbas, bet bendras NVH valdomas.
Keli pastebėjimai iš už vairo
- Startas elektrifikuotas ir tolygus, „eCVT“ laikosi efektyviame režime 
- Ant 20 col. ratų smulkūs dangaus lopo kraštai juntami, bet neskausmingi 
- Greitkelyje vėjo triukšmas mažesnis nei ankstesnėje kartoje, ypač su panoraminiu stogu uždarytu 
Interjeras: modernesnė multimedija, geresnė ergonomika, XSE akcentai
Sėdynės ir apdaila
XSE siūlomas tik su juodu mišrios medžiagos salonu: minkšta „SoftTex“ sintetinė oda derinama su Alcantara tipo intarpais. Siūlės mėlynos, vizualiai subtilios. Priekinės sėdynės šildomos ir vėdinamos jau hibridinėje XSE, kas anksčiau buvo siejama su įkraunamu hibridu. Vairuotojo sėdynė su 10 krypčių reguliavimu, 2 krypčių juosmens atrama ir atmintimi 2 asmenims. Keleivio sėdynė 8 krypčių elektrinė.
Valdikliai
Naujas 12,9 col. centrinis ekranas su „Toyota Audio Multimedia 2.0“ ir „Aren“ platforma. Sąsaja spartesnė, grafika ryškesnė, namų ekranas konfigūruojamas. Bevielis „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“. Į ekraną integruotas ventiliacija-sėdynių valdymas su automatiniu režimu. 12 col. skaitmeninis prietaisų skydelis leidžia rodyti navigaciją, energijos srautą, ADAS statusą, minimalistinį greitį ar klasikinį dviejų ciferblatų vaizdą.

Kameros ir jungtys
XSE komplektacijoje standartinė 360° kamera su perimetro skenavimu ir „skaidraus vaizdo“ funkcija. Tai didelis žingsnis į priekį lyginant su senuoju RAV4. Priekyje 45 W USB-C pora, belaidžio įkrovimo padas vairuotojui. Puodelių laikikliai apšviesti, įdėklai išsiima patogiam valymui.
Medžiagos ir sandarumas
Viršutinė prietaisų skydelio dalis yra kietesnio plastiko su matiniu grūdėtumu, bet pagrindinės lietimo zonos paminkštintos. Vengiama didelių pianinio lako plotų, kas ilgainiui reiškia mažiau mikroįbrėžimų.
Stogas ir erdvė
Panoraminis stoglangis XSE yra papildoma įranga. Su juo galvos erdvės vis tiek pakanka. Gale keleiviai turi oro angas ir 2 USB-C. Galinių sėdynių šildymas siūlomas aukštesnėje „Limited“, XSE jo neturi. Atlošai nusileidžia beveik lygiai, bet neslenka pirmyn-atgal.
|  | .avif) |  | 
Talpa ir praktiškumas
Su pakeltomis sėdynėmis apie 37,8 kub. pėdos bagažinės. Po dvigubu dugnu slepiasi pilnavertė laikina atsarginė padanga ir papildomos nišos smulkmenoms. Nuleidus atlošus talpa auga iki apie 70,4 kub. pėdų ir tai net kiek daugiau nei prieš tai buvusioje kartoje. FWD įkraunamo hibrido versijose dėl baterijos vietos talpa sumažėja 4-6 kub. pėdomis.
Naudingos smulkmenos
- Koja valdoma elektrinė bagažinė XSE yra standartas 
- Platus atidarymo kampas ir beveik vertikalus galas palengvina didelių dėžių kėlimą 
- Žemas pakrovimo slenkstis palankus kasdieniam naudojimui 
Saugumas ir pagalbinės sistemos
Visuose 2026 m. RAV4 montuojama „Toyota Safety Sense 4.0“. Tai apima:
- Prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema su atstumo kontrole 
- Eismo juostos centravimas ir palaikymas 
- Avarinio stabdymo funkcija su pėsčiųjų, dviratininkų ir motociklininkų atpažinimu 
- Aklosios zonos stebėsena ir perspėjimas apie skersinį eismą gale su stabdymu 
- Kelių ženklų atpažinimas prietaisų skydelyje 
XSE gali turėti skaitmeninį galinio vaizdo veidrodį ir plėstinį 3D perimetro vaizdą, tačiau kai kurios šios subtilybės gali būti komplektacijų paketų dalis, priklausomai nuo rinkos.

Kelių bandymai: kaip XSE jaučiasi važiuojant
Startas ir kasdienė dinamika
Elektrinis sukimo momentas leidžia pajudėti minkštai ir be delsos. Mieste XSE dažnai rieda EV režimu, o pereinant į hibridą perėjimas nejuntamas, jei nespaudžiate dugnu.
Greitėjimas
Bandymuose 0-60 mph pavyko pasiekti 7,5 s pirmu bandymu ir 8,0 s be „launch“ procedūrų. Atminkite, kad tai buvo ankstyvas priešserijinis automobilis, apie 1500 pėdų aukštyje, su keleiviu. Tikėtina, kad standartinėmis sąlygomis laikas trumpės.
Valdymas
Posūkiuose kėbulas laikosi tvarkingai, be staigių linguočių. Vairas lengvas, bet tikslus. Jei ieškote dar tvirtesnio posūkių profilio, GR Sport su žemesne pakaba ir kitokiu amortizatorių derinimu suteiks daugiau aštrumo.
Triukšmas
Variklio tonas aktyviame greitėjime girdimas, bet kelio ir vėjo šaltinių lygis sumažintas, ypač ant lygesnio asfalto. Lyginant su ankstesne karta, užmiesčio kelionės tampa mažiau varginančios.
Vartojimas ir eksploatacinės sąnaudos
JAV metodika XSE AWD suteikia 45/39/42 mpg atitinkamai miestas/užmiestis/bendras. Europoje WLTP skaičiai gali būti kitokie, tačiau svarbiausia, kad realus suvartojimas išlieka labai konkurencingas klasėje. Su 14,2 gal. baku 600 mylių riba pasiekiama be pastangų. Hibridui nereikia įkrovimo, o eksploatacinės išlaidos tradiciškai žemos dėl „Toyota“ patirties šiame segmente.
Vilkimas ir krova
AWD XSE leidžia vilkti iki 3500 lb. Tai pakanka nedideliam gyvenamam priekabėliui, vandens motociklui ar dviračių priekabai. FWD ribojamas iki 1750 lb. Vairuotojams patiks ir sklandus eCVT valdymas manevruojant atbuline eiga, kai reikia įstatyti priekabą į stovėjimo vietą.
Įranga: ką gaunate XSE ir ko negaunate
Standartai XSE
- 12,9 col. multimedija, 12 col. skydelis 
- 360° kamera 
- Šildomos ir vėdinamos priekinės sėdynės 
- Juodos išorės detalės, 20 col. ratlankiai 
- Žemi stogo bėgeliai, panoraminis stogas kaip papildoma įranga 
- Daugiau garsiakalbių turinti JBL sistema galima kaip paketas XSE, standartas „Limited“ 
Ko galite pasigesti
- Galiausiai tai komforto orientuota versija. Nėra GR pakabos, nėra žemesnės kėbulo padėties 
- Palyginti su „Limited“, XSE gali neturėti kai kurių maksimaliai prabangių smulkmenų, pvz., antros belaidžio įkroviklio pado, pilnos sėdynių atminties gale ar kai kurių „premium“ apdailos faktūrų 
- Galiniai šildomi atlošai nepriklauso XSE standartui 

Palyginimas: XSE prieš „Woodland“ ir „GR Sport“
| Savybė | RAV4 XSE Hybrid | RAV4 Woodland Hybrid | RAV4 GR Sport PHEV | 
|---|---|---|---|
| Pavaros tipas | Hibridas, eAWD | Hibridas, eAWD | Įkraunamas hibridas, eAWD | 
| Bendra galia | 236 AG | 236 AG | iki 324 AG | 
| Ratai ir padangos | 20 col., kelių sezonų | 18 col., visureiginės AT | 20 col., vasarinės našumo | 
| Prošvaisa | ~8,1 col. | ~8,5 col. | ~7,5 col. (−15 mm) | 
| Stogas | Panoraminis pasirenkamas | Standartinis stoglangis | Nėra stoglangio | 
| Stogo bėgeliai | Žemi bėgeliai | Pakelti bėgeliai su skersiniais | Nėra bėgelių | 
| Vilkimas | iki 3500 lb | iki 3000-3500 lb | dažnai nerodomas kaip leistinas | 
| Salono akcentai | SoftTex + Alcantara, ventiliacija | SoftTex, be perforacijos | GR sėdynės, sportiniai pedalai | 
| Kameros | 360° standartas | 360° su „trail“ peržiūromis | 360° su sport grafika | 
| Charakteris | Miesto-komforto balansas | Savaitgalių takai ir praktiškumas | Vairuotojo dinamika ir našumas | 
Išvada: XSE yra geriausias pasirinkimas tiems, kurie kasdien važiuoja asfaltu, nori daug įrangos, solidaus ekonomiškumo ir didesnių ratų įvaizdžio, bet neprarasti komforto. „Woodland“ labiau tiks žvyrkeliams ir stovyklavimams, „GR Sport“ - dinaminiams entuziastams ir greitoms įkrovoms PHEV logikoje.
Specifikacijų suvestinė
- Variklis: 2,5 l, 4 cilindrų, Atkinsono ciklas, tiesioginis įpurškimas 
- Elektriniai varikliai: priekyje hibridiniame transakse, gale atskiras e-motoras (AWD) 
- Bendra galia: 236 AG (AWD) 
- Transmisija: eCVT 
- Pavara: elektroninė AWD XSE atveju, FWD siūloma kituose lygiuose 
- Baterija: ~1,02 kWh ličio jonų 
- 0-60 mph: ~7-8 s pagal ankstyvus bandymus 
- Vartojimas: ~45/39/42 mpg miestas/užmiestis/bendras (JAV metodika) 
- Prošvaisa: ~8,1 col. 
- Matmenys: bazė 105,9 col., ilgis ~181 col. 
- Bagažinė: ~37,8 kub. pėdos iki ~70,4 kub. pėdos 
- Bakas: ~14,2 gal. 
- Vilkimas: iki 3500 lb (AWD) 
Skaičiai gali nežymiai skirtis priklausomai nuo rinkos specifikacijos ir galutinės homologacijos.

Privalumai ir trūkumai
Privalumai
- Didesnė bendra galia ir sklandesnė hibridinė veikla 
- Reikšmingai modernizuota multimedija su dideliu ekranu ir greitesniu veikimu 
- 360° kamera ir išmanesnė ADAS ekosistema 
- Komfortiška pakaba net su 20 col. ratais 
- Didelė bagažinė, tikra atsarginė padanga, ilgas veikimo nuotolis 
Trūkumai
- Variklio garsas greitėjant vis dar girdimas labiau nei kai kuriuose konkurentuose 
- Kietesnis viršutinis prietaisų skydelio plastikas 
- Galinių sėdynių šildymo XSE nėra, reikia rinktis „Limited“ 
- Prošvaisa mažesnė nei „Woodland“, todėl bekelei XSE mažiau tinkamas 
Konkurentai ir rinkos kontekstas
Pagrindiniai konkurentai Europoje ir Šiaurės Amerikoje: „Honda CR-V Hybrid“, „Hyundai Tucson Hybrid“, „Kia Sportage Hybrid“, naujos kartos „VW Tiguan“ hibridiniai variantai. CR-V dažnai laimi salono triukšmo valdymu ir galine erdve, Tucson ir Sportage siūlo agresyvesnę kainodarą ir ilgesnius garantijos laikotarpius, Tiguan žavi vokiška ergonomika. Tačiau RAV4 XSE kontratakuoja universalumu, ekonomija, įrangos kiekiu ir „Toyota“ patikimumo reputacija.
Pirkimo rekomendacijos
- Jei daugiausia važiuojate asfaltu, vertinate komfortą, didelį ekraną, ventiliuojamas sėdynes ir 360° kamerą, XSE yra saldus taškas. 
- Jei savaitgaliais dažnai leidžiatės į miško kelius ir sniego kalnagūbrius, Woodland su AT padangomis ir didesne prošvaisa bus protingesnis. 
- Jei norite maksimalaus dinaminio potencialo ir dažnų EV atkarpų su greita akceleracija, ieškokite GR Sport PHEV. 
Išvada
Šeštos kartos „Toyota RAV4 XSE Hybrid“ parodo, kodėl šis modelis tiek metų išlaiko lyderystę. Ne revoliucija, o atidus evoliucijos komplektas: daugiau galios, tylesnis salonas, žymiai geresnė multimedija, patogesnė įranga ir vis dar labai draugiškas degalų vartojimas. Jei ieškote vieno automobilio viskam, kuris neišgąsdins eksploatacija ir išlaikys vertę, XSE yra vienas stipriausių pasirinkimų klasėje. Jei norisi daugiau bekelės pajėgumo, yra „Woodland“. Jei norisi aštresnio atsako ir PHEV spartos, yra „GR Sport“. Bet kalbant apie kasdienę šeimos realybę, XSE yra būtent ta RAV4 versija, kurią dauguma žmonių naudotų su šypsena kiekvieną dieną.
Komentarai
citylane
For weekend trips and cargo, the 70+ cu ft and 360 cam are sweet. but will Woodland be better off-road? GR Sport for speed?
deepmotor
EV mode on a hybrid sounds nice but with ~1.02 kWh, how far can you go on battery? and is the regen enough for city driving?
roadx
AWD 236 hp and a 12.9 in screen—solid daily driver for a family, plus a comfy ride. hope the reliability stays Toyota solid.
Marius
XSE looks so grown-up and the cabin is quieter with that huge screen. but will the real 0-60 stay near 7s or was that early testing?
 
             
                
Palikite komentarą