2 Minutės
Šeštadienio rytą prie Konstitucijos žiedo Vilniuje keliolika vilkikų susirinko į vadinamąjį „tylų gedulą“ – savarankišką vairuotojų iniciatyvą, kurią organizavo atskiri vežėjai. Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija Linava oficialiai distancijosi nuo šių neoficialių susibūrimų ir paragino nevykdyti spontaniškų protestų, kurie galėtų paaštrinti padėtį pasienyje su Baltarusija.
Linavos pozicija ir valdžios veiksmai
Linava pabrėžia, kad sprendimai turi būti ieškomi derybomis su valstybės institucijomis ir diplomatinėmis tarnybomis. Asociacija teigia intensyviai dirbanti, kad transporto priemonės, kurios šiuo metu įstrigusios kaimyninėje šalyje, kuo skubiau būtų sugrąžintos į Lietuvą, o įmonių patirti nuostoliai – kompensuoti.
Vyriausybės sprendimas laikinai uždaryti paskutinius Medininkų ir Šalčininkų pasienio punktus iki lapkričio 30 d. nulėmė situaciją, kai, Vidaus reikalų ministro teigimu, maždaug tūkstantis Lietuvoje registruotų vilkikų liko kitoje pusėje sienos. Vežėjai kelia grėsmę protestais Lietuvoje ir net Briuselyje, jei problema nebus sprendžiama greitai.
.avif)
Tarptautinis kontekstas ir teisės aktų pasikeitimai
Baltarusijos vadovas A. Lukašenka paskelbė apribojimus sunkvežimiams, registruotiems kai kuriose ES šalyse, įskaitant Lietuvą ir Lenkiją. Toks sprendimas smarkiai veikia tranzitinį srautą per Baltarusiją ir kelia riziką Lietuvos pervežimų sektoriui bei vairuotojams Lietuvoje.
Kaip tai veikia Lietuvos automobilių rinką ir vairuotojus
Tranzito sutrikimai ir neapibrėžtumas tiesiogiai paveikia Lietuvos automobilių rinką: sunkvežimių paklausa, jų prieinamumas ir paslaugų kainodara gali keistis. Dėl sustojusių užsakymų vežėjai gali temporaliai stabdyti naujas investicijas į technikos atnaujinimą, o tai ilgainiui gali paveikti naujų ir naudotų vilkikų pasiūlą rinkoje, taip pat jų kainas Kaune ir Vilniuje.

Automobilinių techninių specifikacijų ir paklausos poveikis
Vežėjams svarbūs vilkikų techniniai parametrai: galia, degalų ekonomija, krovinių tilptis, saugumo sistemos. Rinkos dalyviai Lietuvoje šiuo metu labiau nei įprastai vertina kuro sąnaudas ir patikimumą, kas lemia didesnį dėmesį dyzelinių variklių efektyvumui ir hibridinių sprendimų galimybėms Europos rinkoje.

Dizainas, eksploatacija ir konkurencija su Europos rinka
Lietuvos vairuotojai tradiciškai renkasi patikimus europinius koncernus, tačiau kainų skirtumai tarp Lietuvos ir Vakarų Europos lemia didesnę naudotų sunkvežimių paklausą. Jei pasitvirtins ilgalaikės trikdžių tendencijos, Lietuvos pervežėjai gali atidėti pirkimus arba ieškoti brangesnių, bet ekonomiškesnių modelių – tai turės įtakos tiek smulkiems, tiek dideliems parko atnaujinimams.
.avif)
Rinkos pozicionavimas ir tolimesnės prognozės
Jei pasienio kontrolė ir derybos bus sprendžiamos sklandžiai, poveikis Lietuvos automobilių rinkai bus laikinis. Tačiau ilgesnis neapibrėžtumas gali padidinti logistines grandines ir pakelti paslaugų kainas vairuotojams Lietuvoje bei krovinių siuntėjams. Autotransporto sektoriaus atsigavimas priklausys nuo greito diplomatinių sprendimų priėmimo ir kompensacinių mechanizmų įvedimo.
Vairuotojams ir įmonėms rekomenduojama sekti oficialią informaciją, vertinti ekonominius nuostolius ir bendradarbiauti su asociacijomis bei valdžia ieškant ilgalaikių sprendimų.
Šaltinis: madeinvilnius
Palikite komentarą