Pirmasis Lietuvoje baterinis Stadler traukinys atvyko

Į Lietuvą atvyko pirmasis Stadler pagamintas baterinis traukinys: maršrutai, techninės charakteristikos, rida, greitis ir poveikis Lietuvos mobilumui bei automobilių rinkai. Keleiviniai reisai prasidės 2027 m.

Komentarai
Pirmasis Lietuvoje baterinis Stadler traukinys atvyko

3 Minutės

Į Lietuvą pirmadienį atvyko pirmasis Šveicarijos kapitalo bendrovės Stadler Polska pagamintas baterinis traukinys, praneša keleivių vežimo bendrovė LTG Link. Šis riedmuo žymi žingsnį link tvaresnės geležinkelio infrastruktūros Lietuvoje ir atspindi platesnes pokyčių tendencijas Lietuvos automobilių rinka bei miestų mobilumo sprendimuose.

Kur kursuos ir kaip veikia

Bateriniai traukiniai planuojami maršrutuose Vilnius–Varėna (Marcinkonys) ir Kaunas–Šiauliai. Kai traukinys juda po kontaktiniu tinklu, iškeliamas pantografas krauna baterijas; netekus kontaktinio tinklo riedmenys tolsta dėl įkrautos ličio baterijos. Be elektros tinklo baterinis režimas leidžia įveikti iki 70 km. Dėl to Vilniaus–Marcinkonių reisams bus įrengta krovimo stotelė Varėnoje, o Kaunas–Šiauliai ruože krovimo stotelė nebus reikalinga.

Techninės charakteristikos

Stadler bateriniuose riedmenyse įrengtos 128 sėdimos vietos. Maksimalus greitis važiuojant kontaktiniu tinklu siekia iki 160 km/val., bateriniu režimu – iki 120 km/val. Vienas vagonas skirtas greitai įkraunamai ir ilgaamžei ličio baterijai (be sėdimų vietų, tačiau keleiviai gali laisvai pereiti per vagono zoną). Traukiniuose įrengtos patogios prieigos priemonės keleiviams su judėjimo negalia: rampos, specialūs keltuvai ir adaptuoti tualetai.

Rinkos pozicija ir poveikis vairuotojams Lietuvoje

Šis projektas – dalis 2023 m. sutarties už 226 mln. eurų, pagal kurią LTG Link traukinių parką papildys 15 naujų riedmenų (9 elektriniai ir 6 bateriniai). Pirmieji elektriniai traukiniai Lietuvoje atvyko šių metų spalį ir vėliau. Keleivinės kelionės naujaisiais riedmenimis planuojamos pradėti 2027 m. pirmoje pusėje. Toks investicijų srautas svarbus ne tik geležinkeliams: jis stiprina viešojo transporto konkurencingumą prieš automobilius, o vairuotojams Lietuvoje reiškia mažesnį miesto eismo spaudimą bei daugiau alternatyvų.

Palietimas Lietuvos automobilių rinkai

Nors bateriniai traukiniai nėra tiesioginis konkurentas automobiliams, jų plėtra koreliuoja su augančia elektromobilių paklausa Lietuvoje. Lietuvos automobilių rinka mato didėjantį EV pasiūlos kiekį, tačiau kainų tendencijos rodo, kad elektrinių automobilių pradinė kaina Lietuvoje vis dar dažnai viršija tradicinių modelių. Todėl patikimi ir greiti geležinkelio sprendimai tampa patrauklia alternatyva miesto ir regioniniams reisams tarp Vilniaus, Kauno ir Šiaulių.

Palyginimai su Europos rinka

Vakarų Europoje bateriniai traukiniai jau plačiau taikomi regioniniuose maršrutuose; Lietuva prisijungia prie šios tendencijos, tačiau vietinė rida ir infrastruktūra lemia specifinius sprendimus (pvz., stotelių įrengimas Varėnoje). Europos mastu baterinių riedmenų plėtra skatina sinergiją su automobilių rinkos elektrifikacija – geresnė baterijų technologija ir krovimo tinklai naudingi ir traukiniams, ir elektromobiliams.

Išvados

Pirmasis Stadler baterinis traukinys Lietuvoje – ne tik techninis eksperimentas, bet ir realus žingsnis link tvaresnės mobilumo sistemos. Tai įtakoja keleivių pervežimo kokybę, viešojo transporto patrauklumą ir netgi Lietuvos automobilių rinkos dinaminius pokyčius, suteikdama vairuotojams Lietuvoje daugiau alternatyvų ir skatindama tolesnę elektrifikaciją.

Šaltinis: delfi

Palikite komentarą

Komentarai