BMW iX1: kompaktinis Neue Klasse elektrinis krosoveris

Atskleidžiame naujos kartos BMW iX1 spėjamą perėjimą prie Neue Klasse elektrinės architektūros: dizaino įžvalgos, techninės prognozės, kainų gairės ir lyginimas su iX3 bei kitais modeliais.

2 Komentarai
BMW iX1: kompaktinis Neue Klasse elektrinis krosoveris

6 Minutės

BMW iX1 – įžanginis elektrinis modelis su Neue Klasse atnaujinimu

BMW mažiausias krosoveris ruošiasi reikšmingam visiškai elektriniam atnaujinimui. Klastojimo fotografai neseniai užfiksavo stipriai maskuotus prototipus, kuriuos daug kas laiko naujos kartos BMW iX1 egzemplioriais, o skaitmeniniai menininkai jau įsivaizdavo, kaip šis subkompaktinis elektromobilis galėtų atrodyti pasitelkus markės Neue Klasse dizainą ir specializuotą elektrinių transporto priemonių architektūrą.

Pristatyta 2022 m. trečioji dabartinio X1 karta toliau naudoja UKL2 modulinę platformą, kurią dalijasi su BMW 2 Series Active Tourer ir MINI Countryman. Ši galios perdavimo architektūra — su galinio ir visų ratų pavara — tapo pagrindu ir dabartiniam iX1 elektriniam variantui, kuriame naudojama 64,7 kWh baterijų paketo konfigūracija ir siūlomi vieno arba dviejų variklių sprendimai. Tačiau BMW platesnė kryptis link specialiai elektrinėms transporto priemonėms skirtos architektūros — tai aiškiai matome, pavyzdžiui, naujame iX3 — rodo, kad kitam iX1 gali būti pasirinktas skirtingas kelias.

Ką mums sako šnipinėjimo nuotraukos ir renderiai

Remiantis bandymuose matytais prototipais, atrodo, kad BMW paruošia iX1, sukurtą pagal Neue Klasse principus, tuo tarpu vidaus degimo X1 greičiausiai išliks ant dabartinių UKL2 pagrindų. Praktiniu požiūriu tai reiškia visiškai dedikuotą elektrinę platformą (dedicated EV chassis) ir naują išorės bei interjero dizaino kalbą, optimizuotą elektros varikliams, aerodinamikai ir efektyvumui.

Skaitmeninės vizualizacijos, kurias sukūrė virtualus menininkas Avarvarii, pateikia aiškų vaizdą: juodos, vertikalesnės „inkstų“ grotelių detalės, ryškesni ratų arkų kontūrai, įleidžiamos durų rankenėlės ir aptakesnė stogo linija. Įsivaizduojama „Burnt Orange Metallic“ spalva traukia akį, bet dizaino detalės rodo platesnę strategiją: padaryti mažiausią BMW elektromobilį atpažįstamą ir modernų, tuo pačiu išnaudojant masto ekonomiją gamyboje ir komponentų dalinimąsi.

Šnipinėjimo nuotraukose matomos kamufliažo plokštės slepia agresyvesnį priekį ir platesnius sparnus, tačiau akivaizdu, kad automobiliui bus siekiama žemesnio oro pasipriešinimo koeficiento. Tai gali būti pasiekta per pertvarkytą priekinį buferį, specialias oro srovių kanalizavimo angas ir uždaras arba minimizuotas grotelės priekinės sekcijos elementus — sprendimus, tipinius augančiam elektromobilių dizaino standartui, kuriame prioritetas yra nuotolis ir įkrovimo efektyvumas.

Numatoma specifikacija ir technologijos

Ankstyvos detalės vis dar yra daugiau spekuliacija nei užtikrintos faktinės savybės, tačiau projekte matomas sąrašas atitinka tai, ko būtų galima tikėtis iš Neue Klasse technologinio žaidimo plano. Toliau pateikiami pagrindiniai techniniai punktai, kurie remiasi tiek dabartinėmis rinkos tendencijomis, tiek matomais bandymų elementais:

  • Standartinė ašinė pavara (rear-wheel drive) baziniame modelyje, su galimybe užsakyti dviejų variklių (dual-motor) visų ratų pavarą (AWD) norintiems geresnės traukos ir dinamikos;
  • 800 voltų architektūra, skirta sparčiau įkrauti ir pagerinti energijos valdymą — tai leis trumpesnius įkrovimo laikus esant galingesnėms stotims ir pagerins efektyvumą ilgesniuose ruožuose;
  • Platus panoraminis iDrive ekranas ir naujausia BMW informacinės sistemos OS versija, integruota su atnaujinimais per oro sąlygas, navigaciją, baterijos valdymą ir programinę įrangą (OTA updates);
  • Aptakesnė kėbulo forma, optimizuota aerodinamika ir elektromobiliui pritaikyta vidinė pakuotė (EV-optimized packaging), suteikianti daugiau vidaus erdvės keleiviams ir bagažui dėl žemesnės platformos išdėstymo;
  • Panaudotos lengvos konstrukcijos medžiagos — iš dalies aliuminis, didesni plastiko ir kompozitinių elementų panaudojimai elemento optimizavimui ir svorio mažinimui;
  • Modernios akumuliatoriaus chemijos sprendimai, leidžiantys geresnį energijos tankį ir ilgesnį eksploatacinį tarnavimo laiką; teoriškai tai gali reikšti didesnį nei 64,7 kWh bazinį paketą arba labiau efektyvų panašios talpos paketą;
  • Integruotos pažangios vairuotojo pagalbos sistemos (ADAS) ir galimos pusiau autonominio važiavimo funkcijos pagal BMW standartus, suderintos su Neue Klasse elektronine architektūra.

Jeigu BMW iX1 iš tiesų remsis Neue Klasse filosofija, galima tikėtis svarbių patobulinimų nuotolio rodikliuose, įkrovimo greičiuose bei vidaus sąsajos ir naudotojo patirties srityse, palyginti su dabartiniu UKL2 pagrindu sukonstruotu iX1 modeliu.

Rinkos pozicionavimas ir kainodara

Teisingas pozicionavimas bus lemiamas. BMW tikriausiai sieks išlaikyti iX1 kaip įžanginį elektrinį krosoverį — prieinamą, praktišką ir tokią, kuri vis tiek išlaiko premium niuansus, reikalingus pirkėjams, norintiems įžengti į BMW elektromobilių ekosistemą. Tai reiškia, kad iX1 turi būti pakankamai pigus, kad patrauktų miestų vairuotojus ir tuos, kurie ieško pirmojo premium elektromobilio, bet pakankamai brangus, kad išsaugotų BMW įvaizdį.

Sklandančios kalbos apie kainas JK rodo galimą ribą žemiau 40 000 svarų sterlingų, kas JAV gali būti ekvivalentu apie 53 000 USD, nors galutinė kaina bus priklausoma nuo pasirenkamos specifikacijos, mokesčių, vietinių subsidijų ir tiekimo grandinės sąnaudų. Be to, regioninės rinkos modelį veiks ir tokie faktoriai kaip importo mokesčiai, tiekimo sutrikimai ir vietinė konkurencija.

Rinkodaros strategijoje BMW gali pasiūlyti kelis variantus: bazinį modelį su pagrindinėmis funkcijomis, vidutinį su patobulintu akumuliatoriumi ir komforto paketu bei aukštesnės klasės „M“ ar sportinius paketus su galingesniais varikliais ir patobulinta pakaba. Taip pat ne mažiau svarbu bus pasiūlymas įmonėms (fleet) ir trumpalaikėms nuomos paslaugoms, užtikrinant, kad iX1 būtų patrauklus tiek fiziiniams vartotojams, tiek verslams.

Citata:

„iX1 ant Neue Klasse architektūros gali perrašyti mažų premium EV krosoverių lūkesčius — didesnis nuotolis, greitesnis įkrovimas ir aiškiai elektrinis dizaino braižas.“

Kaip jis palyginamas su seserimis

Lyginant su iX3 ir didesniais Neue Klasse modeliais, būsimas iX1 greičiausiai labiau orientuosis į miesto manevringumą ir energetinį efektyvumą nei į gryną sportinį pasirodymą. Tačiau pasirinktiniai dviejų variklių komplektai turėtų suteikti gerą greitą pagreitį ir patikimą trauką bet kokiomis oro sąlygomis tiems pirkėjams, kurie pageidauja didesnės universalumo ir dinaminių savybių.

iX3 yra šiek tiek didesnis su platesne baterija ir orientacija į ilgesnį nuotolį bei aukštesnį komforto lygį. Naujos kartos iX1, turėdamas Neue Klasse platformą, teoriškai galėtų pasiūlyti panašų technologinį funkcionalumą mažesniame, labiau miesto sąlygoms pritaikytame kėbule. Tai apima ir pačią naujausią iDrive sąsajos versiją, pažangias baterijų valdymo sistemas ir integruotą programinę įrangą.

Svarbu paminėti ir praktiškumo aspektus: dėka EV-optimizuotos platformos, iX1 gali pasiūlyti geresnį vidaus vietos išdėstymą, žemesnį centrinį sunkumo tašką bei didesnę bagažinę santykinai priekinės variklio erdvės nebuvimu. Tai reiškia geresnį vairavimo komfortą mieste, stabilumą posūkiuose ir labiau subalansuotą važiavimo dinamiką.

Ar BMW laikysis bendro vizualinio ryšio tarp vidaus degimo (ICE) ir elektrinių X1 variantų, ar visiškai atskirs dizaino kalbą — parodys tik laikas. Šiuo metu įmonė greičiausiai naudos padalintą strategiją: elektrinį modelį vystyti kaip Neue Klasse erą atitinkantį produktą, kol vidaus degimo X1 išliks ant esamos platformos, kol bus priimtas sprendimas dėl pilno modelio pakeitimo arba konvergencijos.

Toks dvigubas kelias leidžia BMW labiau valdyti perėjimą prie elektrifikacijos, mažinti rizikas tiek gamybos, tiek logistikoje, ir išlaikyti klientų grupes, kurios dar nėra pasiruošusios visiškam perėjimui prie elektromobilių.

Galutinės mintys

Ateities iX1 perspektyvos popieriuje atrodo viliojančiai. Speciali EV platforma, 800 V technologija ir naujausios BMW interjero bei programinės įrangos sistemos gali padaryti jį vienu patraukliausių įžanginės klasės premium elektrinių krosoverių. Entuziastams ir miesto vairuotojams tai gali būti tas BMW modelis, kuris suteiks Neue Klasse privalumus platesnei auditorijai.

Pramoninė ir rinkos analizė rodo, kad iX1 galėtų pasirodyti maždaug iki 2027 m., priklausomai nuo BMW strateginių sprendimų, tiekimo grandinių stabilumo ir technologinių bandymų rezultatų. Oficialios detalės ir kainodara paaiškės artėjant programos atskleidimui, tačiau dabar pastebimi ženklai nurodo, kad BMW sieks subalansuoti prieinamumą su technologiniu pranašumu ir prekės ženklo prestižu.

Be techninių savybių, svarbi bus ir paslaugų ekosistema: įkrovimo infrastruktūra, programinės įrangos atnaujinimai (OTA), garantijos sąlygos baterijoms bei galimi partnerystės susitarimai su įkrovimo tinklais, kurie nulems praktinį naudotojo patyrimą. Verta stebėti, kaip BMW integruos naujas baterijų garantijas, greito įkrovimo standartus ir skaitmeninius sprendimus, nes tai taps pagrindiniais pirkimo kriterijais tarp konkurentų rinkoje.

Galiausiai, iX1 integravimas į Neue Klasse šeimą gali reikšti ne tik techninį patobulinimą, bet ir platesnį prekės ženklo žingsnį į tvarią mobilumą: mažesnės emisijos viso gyvavimo ciklo metu, efektyvesnis energijos vartojimas ir geresnis rinkos prieinamumas elektra varomiems BMW modeliams.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

DaNix

hmm, sounds cool but i'm not sold yet. neue klasse on a small x1 sounds possible, but will the price actually be sub 40k in uk? show me real specs.

turbo_mk

wow that iX1 with Neue Klasse feels like a real turn for BMW, bigger range, faster charging, city friendly size. finally some serious EV moves.